اسلام گرایی ضمانت اجرایی جمهوریت/ 13 فروردین مظهر خلق حماسه مردم سالاری دینی است.


ساعت: 14:48
تاریخ انتشار: 1401/01/12
کد خبر: 1818857

بیژن رجبی، فعال فرهنگی و سیاسی با تاکید بر اینکه نظام بدون اسلام از بین می رود، گفت: 13 فروردین روز حماسه باشکوه مردم سالاری دینی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بیژن رجبی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز، با اشاره به فرارسیدن 13 فروردین، روز جمهوری اسلامی، گفت: برای تداوم نظام هم جمهوری «و هم» اسلام لازم است.

این فعال فرهنگی و سیاسی افزود: «جمهوریت» و «اسلام» ضروری و جدایی ناپذیر هستند و پیوندی ناگسستنی دارند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه برخی از حامیان «جمهوری» بدون «اسلام» و برخی دیگر «اسلامیت» بدون «جمهوری» را می خواهند، در واقع پشتوانه ناقص جمهوری اسلامی است.

رجبی در ادامه به سه راز تداوم و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اول محتوای انقلاب که محتوای توحیدی و اسلامی است، دوم مردمی بودن انقلاب و وحدت کلمه مردم و سوم رهبری، از جمله اسرار که تداوم انقلاب را تضمین می کند.

وی 13 فروردین 58 را یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب دانست و تصریح کرد: نظام در 43 سال گذشته در دو محور «جمهوری» و «اسلام» پیشروی کرده است.

رجبی گفت: تاکید امام خمینی (ره) بر تحقق «جمهوری اسلامی نه حرف بزرگ است و نه حرف کوچک» به وضوح به رمز پیروزی انقلاب همراه با حضور و همراهی مردم اشاره دارد.

این فعال فرهنگی و سیاسی با تأکید بر اینکه حمایت از «جمهوری» و «اسلامیت» ضامن بقای نظام است، گفت: اسلام گرایی در کنار جمهوریت که حضور و نفوذ مردم است، نظام را قوی می کند. “

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب، امام با وجود اینکه مردم در قطعنامه ها و راهپیمایی های مختلف جمهوری اسلامی را برای انقلاب خود انتخاب کردند، اما اصرار داشتند که این نظام قانونی شود و برگزاری این انتخابات و بله بیش از 98 درصد مردم.» جمهوری اسلامی «بر این اساس بود.

رجبی ادامه داد: اسلام گرایی ضمانت اجرایی جمهوریت است زیرا وقتی مردم به اصول و قوانین اعتقاد داشته باشند طبیعتا به آن پایبند هستند اما اگر به آن اعتقاد نداشته باشند تکلیفی وجود ندارد.

این فعال فرهنگی و سیاسی با تاکید بر اینکه نظام بدون اسلام ناپایدار و لغزنده است، گفت: 13 فروردین روز خلق حماسه باشکوه مردم سالاری دینی است.

وی گفت: امام خمینی (ره) با تاکید بر روش جمهوری اسلامی در اداره ایران، به شعار جدایی دین از سیاست پایان دادند و خواستند به همگان بفهمانند که اسلام قدرت اداره جامعه را دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید