وقتی مدیریت بحران کردستان از بحران/تجهیزات خدمات و سازمان های دولتی کنار گذاشته می شود، چرا کمکی به بحران برف نکنیم؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، از یکشنبه تا عصر دوشنبه شاهد بارش برف سنگین و بی سابقه در مناطق مختلف استان کردستان بودیم.

مسدود شدن راه ارتباطی بیش از 550 روستا از یک هزار و 600 روستای استان و قطعی راه های مواصلاتی اصلی و فرعی استان در این برف سنگین نشان داد که مجموعه راهداری به نیرو و تجهیزات و امکانات بیشتر این مجری نیاز دارد. بدن، باران، زمستان های بسیار کمی می توانند واکنش نشان دهند.

نبود امکانات مناسب برای شرکت های برق، گاز، آب و مخابرات از دیگر کاستی هایی بود که در این بحران طبیعی به وجود آمد و ضربه بزرگی به مدیران این دستگاه های خدمات رسان و مسئولان ارشد استانی و تصمیم گیران وارد کرد.

91ee3a8b 637e 4f94 8464 b3f837040b0b خبر خاکستری

قطعی برق 213 روستا، خطوط تلفن و ارتباط چند روستا از پیامدهای این باران سیل آسا بود که به گفته سازمان هواشناسی و کاهش دمای منطقه بی شک آبرسانی و تامین آب روستاها را دچار یخ زدگی می کند.

اما مشکل اصلی شهروندان در دو روز گذشته ضعف شدید مدیریت شهری و بحران در شهرهای استان بوده است که با گذشت سه روز از این حادثه همچنان این ضعف حاکمیتی نقطه سیاهی در استان است و هیچ مسئولی پاسخگو نیست.

خبرنگاران کُردتودی از استان طی مشاهدات میدانی و گفتگو با مردم در شهرهای مختلف استان به موارد زیر رسیدند.

5448e81d af45 425f a3ca 7ce3cdf015eb خبر خاکستری

ناپدید شدن 3000 تاکسی در سنندج!

در شهر سنندج از 3 هزار تاکسی در سه روز گذشته کمتر از 50 دستگاه به مردم خدمات رسانی کرده اند و عدم نظارت سازمان تاکسیرانی و استانداری نارضایتی شدید مردم را به همراه داشته است.

فرماندار جوان سامبه کردستان به نظر نمی رسد در ستاد مدیریت بحران استان قدرتی داشته باشد و هیچ یک از دستگاه های اجرایی استان از ابزار و تجهیزات خود برای کمک به مردم بحران زده استفاده نکرده اند. استان فقط برای کمپ های تفریحی و سیاحتی آقایان و همکاران خوش چشمشان آلوده است و صاحبان اصلی بیت المال باید از این امکانات محروم باشند.

بی شک اگر ستاد مدیریت بحران استان کارآمد بود، از همان ساعات اولیه بحران شاهد حضور مینی بوس ها و خودروهای راهبردی مناسب فصل زمستان در خیابان های شهرهای روستایی بودیم تا مردمی که باید با مسائل پزشکی برخورد کنند. مشکلات شما و سایر مشکلات آنها باید به جای اینکه ساعت ها پیاده روی کنند و خطر شکستگی را داشته باشند، باید سفر کنند تا در اسرع وقت به مقصد برسند.

a5618737 fd89 4275 8623 71036991429e خبر خاکستری

مدیریت پاستوریزه مدیران کرد در شرایط بحرانی

عدم نظارت فرمانداری ها و مدیریت پاستوریزه مدیران کُرد در شهرهای مختلف تا حدی است که برای تعمیر خودروهای شهروندان در جاده های لغزنده و یخ زده جرثقیل نصب نشده و ده ها تصادف خودرویی در جاده های بزرگ و کوچک رخ داده است. جاده ها، خیابان های شهرستان های استان صورت گرفته است.

تست طبیعی خدمات شهری استان در این آزمایش طبیعی منفی شد و هم اکنون بیشتر محلات سنندج، ساکز، بانه، مریوان و کامیاران در برف و یخبندان قرار گرفته و شهروندان اجازه تردد ندارند.

بی توقعی مدیران شهری و مدیران ارشد استان از وقوع چنین حوادثی در کنار ناکارآمدی مدیریتی، مشکلات مردم در این بحران را دوچندان کرده و مردم منتظر دستگاه های خدمات رسان ناامید شده و خودشان وارد عمل شوند.

انباشت زباله در محله های سنندج به دلیل ناکارآمدی خدمات شهری و مدیریت ضعیف در این منطقه در کنار عدم برف روبی در بسیاری از خیابان های شهر، مشکلات مردم را تشدید کرده و تاکنون اقدام عملی انجام نشده است. آنها خود را به این حقایق بسته اند.

b49823db 3c1b 4e68 8f21 ab0a8239207f خبر خاکستری

بر اساس اظهارنظر هواشناسی، این میزان بارش برای استان بی سابقه نبوده و می توان گفت در دهه اخیر بی سابقه بوده است، اما مدیران و تصمیم گیران بخشداری و شهرستانی در این حادثه نشان داده اند که از تجربه و توانایی کافی برخوردار هستند. اگر در آینده شاهد چنین بحران هایی باشیم، ممکن است عمق فاجعه بیشتر از آن باشد.

البته در این میان از زحمات و خدمات نیروهای بسیج و سپاه، هلال احمر، راهداری و فوریت های پزشکی نیز نباید غافل شد که بر خلاف سایر کارکنان دولت در سایر ادارات و سازمان ها در خانه نخوابیدند و به کمک شهروندان پرداختند. در آگاهی عمومی نوشته خواهد شد.

0077a41a 5f6c 4a8d a579 0c9b443138bb خبر خاکستری

از روز پنجشنبه موج جدید بارشی وارد استان می شود و یخبندان همچنان بر استان حاکم خواهد شد، بنابراین تا ساعاتی دیگر منتظر توقف فعالیت ستاد مدیریت بحران استان و حضور مدیران و متولیان این ستاد در محل هستیم. خیابان ها و همکاری نزدیک با دغدغه ها و مشکلات فراوان مردم.

دیدگاهتان را بنویسید