چرا مصطفی آجورلو از هدایت استقلال کنار گذاشته شد؟

شامگاه شنبه خبر اخراج مصطفی عیارلو ناگهان هواداران استقلال را متعجب کرد. اگرچه زمزمه هایی مبنی بر برکناری مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال شنیده می شد اما در نهایت در جلسه ای کوتاه و بدون هیچ چالشی مصطفی آجورلو از سمت مدیرعاملی باشگاه استقلال برکنار شد و با بیانیه شورای مدیریت باشگاه علی فتح الله زاده جایگزین شد. .

مصطفی آجورلو پس از حدود یک سال حضور در باشگاه مجبور شد جای خود را به علی فتح الله زاده بدهد.

این انتقال یکی از جزئی ترین تغییرات مدیریتی در 4 دهه اخیر باشگاه استقلال تهران است. این برکناری بلافاصله و به دور از فشار رسانه ها و افکار عمومی انجام شد، اما سوال اینجاست که چرا مصطفی آجورلو برکنار شد؟

بر اساس پیگیری های خبرنگار ایسنا، درباره برکناری مدیرعامل باشگاه استقلال موضوعات مختلفی مطرح شده است اما مهمترین دلیل آن تقابل آجارلو و چالش های جسورانه با صداوسیما برای گرفتن حق پخش تلویزیونی عنوان می شود.

اخیراً آجورلو با سازمان صدا و سیما و ظاهراً رئیس آن سازمان در خصوص حق پخش اختلافات زیادی داشته و حتی صدا و سیما در مقطعی از بازی های استقلال، تبلیغات محیطی این باشگاه را نشان نداده است. چندی پیش باشگاه های استقلال و پرسپولیس در مقطعی دوربین های تلویزیون را تحریم کردند و طی نامه ای خواستار رعایت حقوق این دو باشگاه شدند.

همچنین بر اساس شنیده ها حواشی اخیر اردوی استقلال و چالش ایجاد شده بین مدیرعامل و برخی بازیکنان و حذف آنها از این تیم در این روند بی نصیب نمانده است.

به نظر می رسد همه این اتفاقات باعث شد تا وزارت ورزش برای تغییر مدیریت باشگاه استقلال فشار بیاورد و در نهایت با تصمیم هیات مدیره، مصطفی آجارلو جای خود را به علی فتح الله زاده هویی داد.

فتح الله زاده سه دوره و بیش از 10 سال مدیریت باشگاه فوتبال استقلال تهران را بر عهده داشت. او با این تیم موفق به کسب سه قهرمانی لیگ، چهار قهرمانی جام حذفی شد و یک بار هم نایب قهرمان جام باشگاه های آسیا شد.

دیدگاهتان را بنویسید