چرا فرهنگیان از افزایش فوق العاده ویژه کارمندان دولت کنار گذاشته شدند؟

چرا فرهنگیان از افزایش فوق العاده ویژه کارمندان دولت کنار گذاشته شدند؟

محمد واحدی با اشاره به بخشنامه اصلاحی ویژه دستگاه های دولتی گفت: در اسفند ماه 1401 سازمان اداری و کار با تصویب هیأت مزد پاداش ویژه حدود 30 دستگاه را از 35 به 50 درصد افزایش می دهد و اینها آژانس ها مشمول افزایش دستمزد خواهند شد.

به گزارش روزنو، نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان در شورای اسلامی افزود: سوال ما این است که چرا این مصوبه شامل وضعیت فرهنگیان و معلمان نمی شود؟

وی افزود: در این مصوبه بین مشاغل تخصصی و عمومی تفکیک قائل شد و این مشکل در بین کارکنان آموزشی نیز گزارش شد اما بخشنامه مذکور برای فرهنگیان اجرا نشد.

رئیس کمیسیون آموزش کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: این بخشنامه که مربوط به سال 1401 است در اسفندماه ابلاغ شده و انتظار داریم برای معلمان نیز اعمال شود.

وی افزود: البته انتقاد دیگری نیز به این بخشنامه وارد است زیرا کارکنان ادارات اداری، مالی و نظارتی جزو ادارات دولتی محسوب می شوند و افزایش فوق العاده آنها کمتر است. ماهیت برخی از دستگاه ها به گونه ای است که افراد باید به صورت تخصصی روی آن قطعات کار کنند. این مشکل نشان می دهد که تصمیم گیران در سازمان اداری و سازمان کارگزینی بیشتر دانشگاهی هستند و ساختارهای اداری را به خوبی نمی شناسند.

وی تاکید کرد: اگر درک درستی از ساختار اداری حداقل از نظر دستور رئیس جمهور مبنی بر لزوم یکسان سازی حقوق موسسات و مستمری بگیران وجود داشت، لایحه بازیابی به مجلس ارائه می شد که تاکنون انجام نشده است. انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید