ودیعه فوق العاده ویژه فرهنگیان چه شد؟

ودیعه فوق العاده ویژه فرهنگیان چه شد؟

مولوی تصریح کرد: در راستای احقاق حقوق معلمان، نیروهای خدماتی و نیروهای اداری آموزش و پرورش در زمینه اجرای ویژه کامل مصوبه قانونی، بر اساس ماده 234 آیین نامه داخلی شورای اسلامی سازمان اداری و کار. امور کشور و برنامه – سازمان بودجه شکایتی تنظیم و به کمیسیون مربوطه تقدیم شد.

این فوق تخصص چگونه برای کارکنان سایر بخش ها اعمال شد؟
وی افزود: با تصویب قانون فوق العاده ویژه کارکنان سازمان های پزشکی قانونی، انتقال خون (مصوب اردیبهشت 1398) و همچنین تعمیم این قانون به کارکنان دامپزشکی کشور و زندان های کشور و سازمان با تدابیر امنیتی (مصوب اسفند 1397) در مجالس هشتم و نهم، حقوق کارکنان سازمان های مذکور بیش از سه برابر افزایش یافت.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس در همین مدت در سایر نهادهای دولتی نیز چنین درخواست هایی مطرح شد و در نتیجه برنامه ریزی های دیگری برای گسترش فوق ویژه کارکنان سایر سازمان ها از جمله سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، پزشکی قانونی، انتقال خون و … اما در نهایت سکوت کردند.

وی گفت: بر اساس ماده 234 آیین نامه داخلی شورای اسلامی، زمانی که حداقل 10 نفر از نمایندگان یا هر یک از کمیته ها، رئیس جمهور، وزیر یا مسئولان دستگاه های زیرمجموعه خود، عدم رعایت قوانین و مقررات را گزارش کنند. تخلف یا اعتراض به اجرای قانون یا عدم اجرای کامل قانون، مراتب بلافاصله از طریق هیأت مدیره به کمیته مربوطه ارجاع خواهد شد.

نماینده مردم آبادان و اروند کنار در شورای اسلامی ادامه داد: کارکنان بسیاری از سازمان ها از سقف ویژه 50 درصدی بهره مند شده اند اما معلمان و کادر اداری آموزش و پرورش تنها 21 تا 27 درصد دارند. عدم ارائه سازوکار لازم برای برقراری انصاف در نظام پرداخت کارکنان خدماتی و اداری آموزش و پرورش باید توسط نهادهای ذیربط برطرف شود.

ابهام در پرداخت فوق العاده های اضافی
مولوی گفت: در پرداخت فوق العاده فوق العاده بر اساس رتبه مندرج در قانون مدیریت ابهام وجود دارد که طی مصوبات هیات وزیران در سال های 1393 و 1398 تغییر یافت و در نهایت بر اساس رتبه به 21 تا 27 درصد افزایش یافت. این بدان معناست که هر فرد به طور همزمان تحت دو سیستم رتبه بندی قرار می گیرد.

وی افزود: رتبه اول همان رتبه حقوق مدیریت است که شامل مقاطع مقدماتی، کارشناسی ارشد و ممتاز است. مبلغ پرداختی طبق این رتبه بندی 21 تا 27 درصد فوق العاده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی گفت: رتبه دوم نیز قانون رتبه بندی است که مدل پرداخت آن متفاوت است. اگر از این به بعد رتبه اول را نادیده بگیریم، کسانی که در حال حاضر رتبه های پایین تری دارند از درصد کمتری از فوق العاده های ویژه بهره مند خواهند شد. جدا از اینکه این موضوع نیاز به شفافیت دارد و باید مبلغ 50 درصدی ویژه معلمان اعمال شود.

وی افزود: اینکه افزایش 5.17 درصدی معلمان استثنایی اضافی مشمول 6 ساعت تدریس اجباری بیشتر در هفته شود اشتباه است، در حالی که برای کارکنان سایر واحدهای ویژه فوق العاده بدون افزایش ساعت کار تا سقف تعیین شده انجام می شود.

مولوی گفت: به این ترتیب خواستار اجرای قانون فرهنگیان هستیم. بر این اساس کمیسیون حداکثر ظرف 10 روز به موضوع رسیدگی می کند و در صورت ورود، گزارش خود را با نظر صریح از طریق کمیسیون رئیس به مجلس ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید