تامین بودجه برای افزایش فوق العاده کارمندان دولت

تامین بودجه برای افزایش فوق العاده کارمندان دولت

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به قانون افزایش حقوق کارکنان دولت و مستمری بگیران، اظهار کرد: دولت در جریان بررسی این لایحه از مجلس مجوز افزایش «تا 35 درصد» ویژه ویژه را خواست. کارمندانی که مجلس این میزان را به «تا 50 درصد» افزایش دادند.

وی ادامه داد: اگر مجلس افزایش ویژه کارمندان تا «35 درصد» را تصویب کند، خلاف قانون است زیرا افزایش ویژه کارکنان تا «50 درصد» در بند 10 ماده 68 سازمان نظام وظیفه عمومی قید شده است. قانون مدیریت بر این اساس برخی سازمان ها مانند سازمان برنامه و بودجه این 50 درصد را دریافت می کردند اما در برخی سازمان ها این مبلغ کمتر و با نرخ های مختلف از جمله 17، 20، 24 و 35 درصد پرداخت می شد.

رئیس کمیته برنامه و بودجه یادآور شد: بر این اساس در قانون افزایش حقوق کارکنان و مستمری بگیران به دولت این اختیار را دادیم که تا سقف 50 درصد افزایش فوق العاده را برای کارمندان اعمال کند، بنابراین این امر را به کارکنان کشور نیز تعمیم دادیم.

این طرح به منظور فرار از اجرای قانون، فروش ملک برای پرداخت اضافه کاری به کارمندان است

حاجی بابایی ادامه داد: با وجود مصوبه مجلس، اخیرا صحبت هایی مبنی بر اینکه وزارت آموزش و پرورش یا سایر سازمان ها باید املاک خود را برای پرداخت فوق العاده بفروشند، مطرح شده است. این سخنی نادرست است که در مصوبه مجلس وجود ندارد. این برای فرار از مسئولیت گفته شد.

وی بار دیگر توضیح داد: در قانون مصوب مجلس 7 هزار میلیارد تومان برای اضافه کاری کارکنان خاص تا سقف 50 درصد در اختیار دولت قرار گرفته است. بنابراین این تصمیم دولت است که این میزان اعتبار را به کدام نهاد تعلق دهد.

حاجی بابایی ادامه داد: تاکنون وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت اضافه کار کارکنان تا «۲۴ درصد» اعتبار دریافت کرده است. بنابراین تصمیم برای افزایش این مبلغ فوق العاده برای آموزش و پرورش در اختیار مجلس نیست و دولت باید با اعتبار 7000 میلیارد تومانی این کار را انجام دهد بنابراین اصلاً بحث فروش ملک نمی تواند مطرح شود. این طرح فروش ملک برای فرار از اجرای قانون است.

دیدگاهتان را بنویسید