تامین بودجه برای افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران

رئیس سازمان برنامه و بودجه اصلاح جداول حساب های بودجه در شورای اسلامی را به صلاح ندانست و گفت: جداول بودجه امسال در پایان مردادماه به دولت ابلاغ شد و بنابراین بررسی دو مرحله ای این لایحه انجام شد. در مجلس بر یکپارچگی برنامه های دولت تاثیر گذاشته و مشکلاتی را ایجاد می کند.

تامین بودجه برای افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران

سیدمسعود میرکاظمی درباره برنامه مجلس برای بررسی بودجه های سالانه کشور در دو مرحله گفت: وقتی قانونی در مجلس تصویب می شود، موظف به اجرای آن هستیم و باید به آن پایبند باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: نظر دولت این است که مجلس ابتدا به دولت اجازه دهد لایحه اصلاحات ساختاری خود را به شورای اسلامی ارائه کند.

میرکاظمی به همکاری مشترک با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اشاره کرد و گفت: این کمیته در طرحی خواستار پیشبرد آن با مشارکت و حمایت دولت شد و این کار را انجام دادیم و در رابطه با همکاران نزدیک خود در تلاش هستیم. تا به اصل مطلب برسیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: اما نمایندگان در برنامه دو دوره ای درخواست کردند که روند رسیدگی به لایحه بودجه در دو مرحله باشد که مرحله اول تبصره و مرحله دوم جداول است. ما در نظر نداریم جداول بودجه را به مجلس بفرستیم زیرا 1401 جدول بودجه در مردادماه امسال به دولت ابلاغ شده است و به همین دلیل جمع بندی یکپارچگی برنامه های دولت دشوار می شود.

میرکاظمی ابراز امیدواری کرد که مجلس احترام لازم را داشته باشد زیرا آنچه در دولت برای بودجه بسته می شود دارای نظم و انس است و نباید دچار حزب گرایی و سلیقه سیاسی و حزبی شود.

وی چندی پیش اعلام کرد که لایحه بودجه 1402 اول آذرماه وارد مجلس می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه پاسخ مثبت داد و گفت: اصلاحات از آبان ماه انجام می شود و مابه التفاوت مهر ماه با همان حقوق آبان ماه به ما پرداخت می شود.

قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و احیای حقوق کارمندان و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​در 25 آبان ماه طی نامه ای از سوی محمد باکر کلیباف رئیس شورای اسلامی شهر به سید آیت الله سید ابراهیم رئیسی ابلاغ شد. رئیس جمهور.

دیدگاهتان را بنویسید