خبر جدید سخنگوی دولت از افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران/ حداکثر افزایش حقوق چقدر خواهد بود؟

روز جدید سخنگوی دولت از افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان خبر داد.

لایحه تعدیل حقوق کارمندان و مستمری بگیران پس از تصویب در شورای دولت با دو فوریت به مجلس ارسال شد. این خبر روز سه شنبه هفته جاری از سوی معاونت برنامه و بودجه سازمان اعلام شد.

بلافاصله پس از اعلام این خبر، سخنگوی دولت از افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان خبر داد.

بر اساس برآورد جزئیات لایحه دولت حداقل 2 میلیون تومان به حقوق کارمندان و مستمری بگیران اضافه می شود. این در حالی است که پیش از این و در قالب قانون بودجه 1401، 10 درصد به حقوق همه کارکنان اضافه شده بود.

علی بهادری جهرمی در گفت و گوی تلویزیونی درباره افزایش حقوق کارکنان دولت گفت: لایحه تعدیل حقوق کارکنان کشوری و همچنین گرانی بازنشستگان کشوری و لشکری ​​در جلسه مهر 6 امسال در دولت به تصویب رسید. شورای اسلامی با دو فوریت.

وی افزود: در این لایحه با توجه به اینکه در قانون بودجه سقفی برای افزایش حقوق کارکنان کشوری و مستمری بگیران لشکری ​​و روستایی تعیین شده است، پیشنهاد می شود دولت به آنها اجازه افزایش حقوق تا حدی را بدهد که در صورت مجلس معتقد است که در آغاز ماه سپتامبر حقوق کارمندان دولت اندکی افزایش خواهد یافت.

سخنگوی دولت گفت: برای کارمندان دولت به صورت تناسبی درصد در نظر گرفته می شود، یعنی کسانی که حقوق پایین تلقی می شوند نزدیک به 20 درصد افزایش می یابند و هر چه بالاتر بروند درصد کاهش می یابد. این اقدام در راستای شعار قبلی دولت مبنی بر پرداخت عادلانه است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: همچنین پیشنهاد می شود حق خانواده و فرزندان برای حمایت از خانواده و جوانان جمعیت افزایش یابد.

سخنگوی دولت گفت: در لایحه دولت احتمال این افزایش حقوق از اول شهریور ماه امکان پذیر است اما باید دید مجلس با شرایط کلی و جزییات این لایحه موافق است و شورای نگهبان نیز آن را تایید می کند. به پیشنهاد دولت، این از اول سپتامبر خواهد بود.

بر اساس این گزارش، بر اساس پیشنهاد دولت، افزایش های جدید در صورت تصویب مجلس از اول شهریور 1401 اعمال می شود.

بر اساس این لایحه سه هزار امتیاز به کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و معادل امتیاز مذکور به کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ حقوق و دستمزد کارکنان کشوری – مصوب 1370 – و سایر موارد موضوع بند (1) تعلق می گیرد. بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه سال 1401 کل کشور (به استثنای موارد مشمول قانون کار) و (210) امتیاز برای اعضای هیات علمی و قضات به نسبت حقوق. در احکام کار و قراردادهای کار آنها گنجانده شده است.

مبلغ دریافتی ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسر از مستمری می باشد. حقوق مشمولان بند (2) بند (الف) تبصره (13) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور اعم از مستمری بگیران، سربازان وظیفه و مشترکین صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر مستمری ها. اعتبارات مربوط به دستگاه های اجرایی 9 میلیون ریال افزایش می یابد.

همچنین در اعمال ماده (16) این قانون، مزایای فرزند و حقوق عائله مندی کلیه گروه های مختلف حقوق بگیر در موسسات موضوع ماده (29) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل کارمندان کشوری و لشکری، اساتید دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی، قضات و بازنشستگان، مقامات و مشترکین کشوری و لشکری. صندوق‌های بازنشستگی و سایر صندوق‌های بازنشستگی مرتبط با دستگاه‌های اجرایی با تصویب مجلس به ترتیب 100 درصد و 50 درصد افزایش می‌یابند.

براساس لایحه پیشنهادی دولت مستمری بیماران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان اجتماعی کشور 10 درصد و مستمری بیماران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) تعیین شده است. ) و سازمان اجتماعی کشور که در اعداد اعشاری (1) و (2) و (3) قرار می گیرد 5 درصد دیگر افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید