سقف افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران در بودجه چقدر است؟

سقف افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران در بودجه چقدر است؟

احسان خاندوزی درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق کارکنان در سال آینده و تصمیمات مندرج در لایحه بودجه 1402 اظهار کرد: پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه افزایش 20 درصدی حقوق است که البته این پیشنهاد نهایی نیست و ممکن است به تصویب نرسد. دولت.

هر چند در اخبار غیررسمی احتمال افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان و مستمری بگیران ذکر شده است، اما بر اساس اعلام رئیس جمهور، افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت براساس بهره وری و عملکرد آنها از سال آینده خواهد بود.

رئیس جمهور تعدادی از اعضای دولت را موظف کرد تا برای پرداخت معاشات بر اساس بهره وری و کیفیت کار و ارائه خدمات، راهکارهایی را در بودجه سال آینده آماده کنند.

احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در گفت و گو با موضوع آخرین وضعیت افزایش حقوق کارکنان در سال آینده و احکام مندرج در لایحه بودجه 1402 گفت: پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه 20 درصد است. افزایش حقوق البته این پیشنهاد نهایی نیست و ممکن است در نهایت با تصمیم هیات مدیره دولت آن را تایید نکند.

وی افزود: به طور کلی سه مدل مختلف افزایش حقوق برای سال آینده در دولت پیشنهاد شده است که یکی از آنها این است که به جای افزایش 20 درصدی حقوق همه کارکنان، مقیاس و افزایش حقوق برای دهک های پایین بیشتر شود. درآمد (کارمندان دولت).

به گفته وزیر اقتصاد، با وجود بررسی مفاد لایحه بودجه، تصمیم گیری برای افزایش حقوق کارکنان به جلسات روز شنبه موکول شده است.

دیدگاهتان را بنویسید