جزئیات پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق و مستمری کارمندان و مستمری بگیران

جزئیات پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق و مستمری کارمندان و مستمری بگیران

روز جدید پیشنهاد افزایش حقوق و مستمری کارمندان و مستمری بگیران بر اساس الگوی جدید به شورای دولت ارائه شده است، این پیشنهاد از سوی سازمان های اداری و کارگری و برنامه ها و بودجه ها در راستای بهبود و حمایت از معیشت کارکنان ارائه شده است. بازنشستگان دولتی، سربازان و بهبود قدرت خرید.

پیشنهاد افزایش حقوق و مستمری کارکنان و مستمری بگیران از سوی مدیریت و سازمان استخدامی به همراه سازمان برنامه و بودجه کشور به دولت ارائه شده است و طی روزهای آینده مراحل قانونی تصویب آن در دست بررسی است.

تساوی حقوق، افزایش قدرت خرید و کمک به حفظ بنیان خانواده در راستای قانون ملی جوانان از جمله اهداف این پیشنهاد است.

مدل جدید پیشنهادی به این صورت است که معادل ریالی مزایای در نظر گرفته شده برای کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان کشوری تحت عنوان تناسب مزد به دستمزد اضافه می شود.

بازنشستگان، کارکنان وظیفه و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق‌های بازنشستگی قوه مجریه طبق بند الف بند 2 تبصره 12 قانون بودجه سال 1401 کل کشور مشمول این افزایش حقوق می‌شوند.

همچنین مطابق با اجرای ماده 16 قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت، بر اساس این پیشنهاد، کمک هزینه اولاد و حقوق عائله مندی کلیه گروه های مختلف افراد حقوق بگیر در موسسات مندرج در این ماده مقرر شده است. . بند 29 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و نیز نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی (به استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل مقامات کشوری و لشکری، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و … موسسات آموزش عالی و موسسات تحقیقاتی و قضات افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید