اعلام شرط افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران از سوی سخنگوی دولت

اعلام شرط افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران از سوی سخنگوی دولت

ˈعلی بهادری جهرمیˈ روز پنجشنبه در سفر به استان مرکزی و در غرفه دولت این استان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالات افزود: اخیرا سازمان های اشتغال و برنامه و بودجه رسیده اند. توافقنامه افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان که هنوز جزئیات این توافق نهایی نشده است.

وی گفت: این موضوع در جلسات شورای دولت و ستاد هماهنگی اقتصادی مطرح می شود اما این اصل که می توان در حد منابع به آن کمک کرد مورد قبول همه دولتمردان است.

سخنگوی دولت ادامه داد: دستمزدها افزایش می یابد، اما نحوه تامین اعتبارات به گونه ای که این افزایش دستمزد منجر به تورم نشود در حال بررسی است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: اگر افزایش دستمزدها انجام شود و افزایش دستمزد به دلیل خلق پول انجام شود، مانند روال غلط گذشته است که با خلق پول تورم ایجاد می کند و دستمزدها کاهش می یابد.

وی تاکید کرد: باید ضربه زده شود و حجم افزایش دستمزد باید به گونه ای باشد که تورم زا نباشد، منابع آن پیش بینی شود و امیدوارم در کوتاه مدت به نتیجه برسد و خبرهای خوبی برای کارکنان و مستمری بگیران اعلام شود. از ارتش و کشور

سخنگوی دولت گفت: افزایش دستمزدهای اجرا شده در سال جاری ممکن است تا حدودی بتواند فشاری را که تورم طی سه تا چهار سال گذشته بر مردم وارد کرده است جبران کند، اما جبران هزینه های زندگی در سایر رده های کارکنان به ندرت اتفاق افتاده است. که مشکلات عدیده ای را در دولت به وجود آورد، امکان جبران به نحوی وجود داشت.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در سه تا چهار سال اخیر به دلیل نقدینگی زیاد ایجاد شده در کشور و در هشت سال گذشته منتهی به شهریور 1400، میزان نقدینگی در کشور هشت برابر شده است، یعنی از 460. هزاران میلیارد تومان تا بیش از چهار هزار تا هزار میلیارد تومان، این حجم از نقدینگی تورم زیادی ایجاد کرده است و این تورم مستمر است، زیرا نقدینگی در خارج وجود دارد و تا زمانی که نقدینگی به سمت رشد اقتصادی سوق پیدا کند، تورم وجود دارد. .

سخنگوی دولت افزود: با تداوم تورم، قدرت خرید مردم، کارمندان و مستمری بگیران کاهش می یابد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: امسال در حوزه بازنشستگان تامین اجتماعی و کارگران حداقل دستمزد هم در حوزه کارمندی و هم در حوزه کارگری افزایش قابل قبولی داشت که این افزایش رکورد 57 درصدی و بالاتر از نرخ تورم بود.

دیدگاهتان را بنویسید