آخرین اخبار از مستمری بگیران تامین اجتماعی/ سرنوشت 1401 مستمری بگیران تامین اجتماعی چه شد؟

آخرین اخبار از مستمری بگیران تامین اجتماعی/ سرنوشت 1401 مستمری بگیران تامین اجتماعی چه شد؟

روز جدید رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آنچه ما می دانیم و قوانین می گوید این است که هیئت دولت باید تصویب کند که این کار انجام شده است و شورای اجرای مصوبات مجلس باید نظر مشورتی داشته باشد. به رئیس محترم مجلس بدهید. جلساتی بین مجلس و دولت برگزار می شود و در نهایت بر اساس اسناد تصمیم گیری می شود. تصمیم نهایی به قانون بستگی دارد.

از ابتدای امسال حقوق بازنشستگان بیمه باید تغییر می کرد. اخیراً اعلام شده است که احکامی برای افزایش حقوق بازنشستگان از بیمه ها ابلاغ شده است. اما پس از آن افزایش مستمری تامین اجتماعی خودداری شد. بازنشستگان تامین اجتماعی از این بابت نگران بودند و در نهایت مجلس در مورد حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی تصمیم نهایی را گرفت. ادامه مطلب

آیا تغییر حقوق بازنشستگان بیمه درست است؟

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیئت دولت با خبرنگاران در خصوص اینکه چه خبری دارید؟ وی گفت: خبر جدید این است که یارانه های دولتی به صورت منظم پرداخت می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کسانی که یارانه نگرفته اند به حسابی واریز می شود یا خیر؟ وی گفت: اعتراض آنها باید بررسی شود و وزارت کار بر اساس اطلاعاتی که در اختیار دارد این موارد را تبیین و اصلاح کند تا یارانه به این افراد پرداخت شود و مابه التفاوت پرداخت شود. حتی اگر اطلاعات افراد نادرست باشد، یارانه به آنها تعلق نمی گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه آیا سازمان برنامه و بودجه به درگاه الکترونیکی متصل است، تصریح کرد: همه دستگاه ها متصل هستند و متصل خواهند شد. ما همچنین در حال تکمیل سیستم های خود هستیم و روی ارتقای سیستم ها بسیار کار می کنیم که در آینده می تواند بسیار مفید باشد.

میرکاظمی درباره حقوق بازنشستگی و تصمیم نهایی کیست؟ وی گفت: آنچه ما می دانیم و قوانین می گوید این است که هیئت دولت باید تصویب کند که این کار انجام شده و کمیسیون تطبیق مجلس نظر مشورتی به رئیس محترم مجلس بدهد. جلساتی بین مجلس و دولت برگزار می شود و در نهایت بر اساس اسناد تصمیم گیری می شود. تصمیم نهایی به قانون بستگی دارد.

برنامه هفتم توسعه در چه مرحله ای است؟ وی افزود: سیاست های ابلاغی برنامه هفتم هنوز ابلاغ نشده است اما جلسات مشترکی بین مجلس و شورای تطبیق و سازمان برنامه و بودجه برگزار شده است. این جلسات ادامه دارد. اعلام شد که به اندازه کافی خواهیم داشت. زمان و ما می توانیم سرعت کار خود را.

میرکاظمی گفت: شما می دانید که این طرح باید در دولت و سپس مجلس تصویب شود و وقتی می خواهیم بودجه 1402 بنویسیم باید بر اساس این طرح باشد و در مقابل القاعده باید به تصویب مجلس برسد. مجلس حداکثر تا شهریور که بسیار کوتاه است، در صورت عدم تصویب این قانون، قانون فعلی یک سال دیگر تمدید می شود. این سیاست ها چون ابلاغ نشده است، نمی توانم درباره بسیاری از جزئیات برنامه هفتم اظهار نظر کنم. پس از اعلام سیاست ها، می توانم در این مورد بهتر صحبت کنم.

در روزهای اخیر پس از ابلاغ مصوبه هیئت وزیران، شورای عالی جلسه ای اضطراری با روسای انجمن های مناطق برگزار کرد و سپس جلسات مشورتی متعددی با نمایندگان مجلس به ویژه با رئیس و اعضای کمیسیون های اقتصادی اجتماعی، این وزارتخانه برگزار کرد. مسئولان و سازمان تامین اجتماعی. و این موضوع را که درخواستی همگانی و قانونی بود جدی گرفت. در مکاتبه با مقامات ارشد نسبت به پیامدهای منفی اقدامات دولت هشدار دادیم.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی سلیقه و برداشت های غیرکارشناسی از ماهیت و جایگاه تامین اجتماعی را مقصر دانست که متاسفانه هزینه و زمان زیادی را در ابعاد مختلف به کشور تحمیل کرد و نارضایتی گسترده بازنشستگان و بازنشستگان تامین اجتماعی را به دنبال داشت. .

وی همچنین گفت که باید از اتفاقات اخیر درس و تجربه گرفت.

بیات استقلال اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی و قوانین حاکم بر آن را ضامن ثبات و انسجام سیاست های کلان کشور و امنیت میلیون ها بازنشستگان عنوان کرد و گفت: یکی از ابعاد مهمی که به وضوح مشخص است. شورای کار، هیئت امنا و هیئت مدیره را مشاهده کرد. ما معتقدیم که به هیچ وجه نباید به بهانه ملاحظات سیاسی و گروهی، استقلال SOC به خطر افتاد. اینجا پناهگاهی امن برای میلیون ها بیمه شده و بازنشسته است.

رئیس کانون بازنشستگان سالخورده تامین اجتماعی گفت: کارکنان کانون ها و تشکل های مستمری بگیران به همراه هر یک از مستمری بگیران و مستمری بگیران درد دل زیادی را متحمل شدند، فشارهای بی سابقه ای را متحمل شدند و هجمه های زیادی را شاهد بودند. اما به فضل الهی با کار سازمانی، بحث و مشورت گسترده، بالاخره موفق به احقاق حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران شدیم و در این مسیر مصمم هستیم.

تکلیف مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چه می شود؟

شورای بررسی و اجرای مصوبات دولت با قوانین در جلسه امروز پس از بررسی جلسات متعدد کارشناسی و دعوت از نمایندگان دولت، تامین اجتماعی و بازنشستگان و شنیدن نظرات آنان، در جلسه فوق العاده امروز مصوبه دولت را به چالش کشید.

قربانعلی مهری دبیر هیأت مدیره افزود: شورای بررسی و اجرای مصوبات دولت با قوانین بر اساس اصول 85 و 138 قانون اساسی و قانون اجرای این اصول به طور مستمر کلیه مصوبات هیئت وزیران و مصوبات آن را بررسی می کند. نظر به دولت در این خصوص با تصویب رئیس مجلس.

دبیر شورا در تشریح روند بررسی و بررسی مصوبات در این شورا تصریح کرد: بر اساس قانون اجرای اصول 85 و 138 قانون اساسی، نتیجه بررسی اولیه شورا در تاریخ اعلام و یا پاسخ مستند و مستدل ارسال می شود.
وی ادامه داد: امروز پس از چندین جلسه بررسی و استماع نظرات کارشناسی عمومی در خصوص مشمولان، مصوبه تعیین مستمری، از کارافتادگی و بازماندگان در سال 1401 غیرقانونی بوده و موارد عدم تمکین را در دولت به عنوان یک مصوبه اعلام می کند. رای اولیه.”

مهری افزود: پس از دریافت اعتراض در هیئت دولت، یک هفته فرصت دارد تا مصوبه خود را تغییر دهد. در غیر این صورت و یا در صورت عدم پاسخ مستند و با انگیزه دولت، نظر شورای اجرا نهایی و به دولت ابلاغ می شود.» و سپس مصوبه دولت لغو می شود.

دبیر شورای تطبیق در پایان با تشریح ابعاد حقوقی این مصوبه گفت: با همکاری خوب دولت و شورای تطبیق، اطمینان داریم بهترین تصمیم گرفته می شود و مشکلی برای اصلاح مصوبه وجود نخواهد داشت.

خدمات بازنشستگی بیمه اجتماعی

برای بازنشستگی و استفاده از خدمات وی در قانون پیش بینی شده است که فرد با آنها بازنشسته شود و مستمری بگیرد. این شرایط به شرح زیر است: در ماده 76 قانون تأمین اجتماعی آمده است: مشمولان این قانون در صورتی که حداقل 20 سال سابقه بیمه و مردان 60 سال و زنان 55 سال سن داشته باشند، مستمری دریافت خواهند کرد. یا حقوق بازنشستگی باغ ها

حال اگر افراد به حداقل سن تعیین شده در قانون نرسیده باشند نمی توانند بازنشسته شوند؟ در تبصره 1 همین ماده آمده است که اگر به جای 20 سال 30 سال سابقه مستمری داشته باشند، نمی توانند شرط سنی مندرج در متن ماده را داشته باشند، اما مردان باید حداقل 50 سال و زنان 45 سال سن داشته باشند.

موضوع مهم در این زمینه بازنشستگی کارگران زحمتکش است که اگر 20 سال متوالی یا 25 سال متوالی بیمه پرداخت کرده باشند می توانند بدون شرط سنی بازنشسته شوند.

از دیگر مقررات ویژه قانون تامین اجتماعی در خصوص مستمری بازنشستگی زنان با حداقل 20 سال حق بیمه و حداقل 42 سال سابقه است که در زمان درخواست بازنشستگی یا ترک کار مشمول آن می شود. به اشتغال.

دیدگاهتان را بنویسید