اخبار مهم از صدور احکام جدید افزایش دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی + جزئیات

اخبار مهم از صدور احکام جدید افزایش دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی + جزئیات

روز جدید دهقان کیا درباره تفاوت افزایش 38 درصدی حقوق مستمری بگیران از سایر رده های تامین اجتماعی گفت: معوقات 5 ماهه گذشته فروردین تا مردادماه باید از مهرماه به تدریج پرداخت شود.

دهقان کیا درباره روند افزایش حقوق بازنشستگان گفت: مستمری بگیران حداقل 57 درصد و مستمری بگیران سایر رده ها 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان برای سال 1401 تعیین و تصویب شد.

وی با اشاره به قانون بودجه سال 1401 گفت: متأسفانه در آن قانون عنوان شده بود که موضوع حقوق کانون ارشد بازنشستگان و دولتمردان است و رایزنی هایی برای اصلاح بخشی از ویرگول در دستور کار قرار گرفت. تبصره قانون بودجه سال 1401.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اهمیت حقوق مستمری بگیران سایر رده ها، جلساتی با نمایندگان مجلس و کمیته های اقتصادی اجتماعی، کمیته رئیسه مجلس به دستور مرکز عالی بازنشستگان برگزار شد.

به گفته دهقانکیا، در نهایت کانون سالمندان بازنشستگان پس از جلسات متعدد بر اجرای افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان سایر رده ها تاکید کرد و در نهایت این مصوبه به شورای دولت ارجاع شد.

وی گفت: در هیئت دولت نیز تیم اقتصادی با افزایش 38 درصدی تامین اجتماعی مخالفت کرد و گفت: این مستمری بگیران نیز مانند مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​در سال 1401 باید 10 درصد افزایش حقوق داشته باشند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران گفت: کانون عالی بازنشستگان با وجود موانع و مشکلات به جلسات خود با روسای کمیسیون اجتماعی و اقتصادی مجلس و وزیر اقتصاد و معاونت اجرایی ادامه داد. رئیس مجلس در حالی که خود رئیس جمهور به شکل ویژه ای وارد این موضوع شد.

دهقانکیا گفت: هفته گذشته در جلسه شورای عالی بازنشستگان در گیلان، آقای زاهدیوا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر خوشی را از تصویب و افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان برای بازنشستگان اعلام کرد. در سطوح دیگر

وی گفت: در این جلسه دو خبر دیگر از سوی وزارت رفاه اجتماعی فعلی اعلام شد که یکی واگذاری سهام شرکت های سرمایه گذاری به مستمری بگیران و دیگری برنامه ریزی برای اسکان مستمری بگیران تامین اجتماعی بود و امیدواریم که این موارد نیز به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

رئیس مرکز تامین اجتماعی بازنشستگان استان تهران گفت: امیدواریم سود شرکت هایی که سوددهی هستند و شرکت های زیان ده نیستند در اختیار بازنشستگان قرار گیرد و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

دهگان کیا در خصوص زمان پرداخت مابه التفاوت افزایش 38 درصدی حقوق به مستمری بگیران سایر رده های تامین اجتماعی اظهار کرد: در این زمینه باید در شهریورماه احکام جدیدی برای مستمری بگیران صادر و بر اساس آن حقوق آنها پرداخت شود. همچنین قرار است معوقات 5 ماهه اخیر فروردین تا مرداد ماه به تدریج از مهر ماه پرداخت شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید