جزئیات مهم صدور احکام نوروزی مستمری بگیران

جزئیات مهم صدور احکام نوروزی مستمری بگیران

مستمری بگیران کشوری و تامین اجتماعی بر اساس جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال 1402 افزایش حقوق را در سال 1402 در نظر می گیرند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از صدور دستور افزایش 15 درصدی حقوق بازنشستگان از سوی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی خبر داد و گفت: این احکام در نرم افزار صبا و همچنین در سامانه احکام بارگذاری شده است. پورتال خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری
با تصویب طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​در مهرماه ۱۳۹۸، مقرر شد اصلاح و ترمیم قوانین همسان سازی حقوق بازنشستگان مهرماه ۱۳۹۸ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار سازمان بازنشستگی کشوری قرار گیرد. سرمایه.
در این راستا احکام مربوطه در مرداد ماه 1400 از سوی صندوق بازنشستگی کشوری صادر شد، اما با وجود بارگذاری احکام صادره در سایت صندوق و بررسی و وصول احکام مذکور توسط مستمری بگیران این حوزه، احکام صادره هنوز اجرایی نشده و پرداخت حقوق همچنان در گذشته انجام می شد.
سپس صندوق بازنشستگی دلیل اجرا نشدن احکام را صدور دستور توقف و توقف از سوی سازمان برنامه و بودجه و در نتیجه عدم اجرای افزایش فوق در 21 ماه گذشته به دلیل تقاضای جدی کمتر از 200 هزار مستمری بگیر دانشگاه های وزارت بهداشت و درمان که تبدیل به دارو شد.
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در دیدار با روسای کانون های بازنشستگی کشور گفت: پیگیری های لازم برای تحقق افزایش 15 درصدی حقوق مشمولان فوق در ماه های اخیر و پرداخت مطالبات معوق آنها در حال انجام است. 12 استان دانشگاه های علوم پزشکی 31 فروردین ماه جاری «صندوق بازنشستگی در گذشته مقصر بوده است که این موضوع را به درستی دنبال نکرده است، ابتدا باید منابع لازم برای انجام این تصمیمات و تعهدات را درخواست می کردیم و در این میانه. در سال 2019 که بودجه وارد قانون شد و چنین بودجه‌هایی در بودجه پیش‌بینی‌شده در نظر گرفته شد، «این کار انجام نمی‌شد، اعتبارات آن به طور واضح و شفاف تعریف می‌شد که متأسفانه این اتفاق نیفتاد و اکنون به یک چالش تبدیل شده است».
به گفته وی «در روزهای پایانی سال 1401 با اقدامات بعدی مبلغ 15 درصد مابه التفاوت آرای دادگاه به حساب مستمری بگیران در وزارت بهداشت، درمان و دانشگاه های علوم پزشکی واریز شد».
همچنین روز گذشته نعمت الله ترکی از صدور دستور افزایش 15 درصدی حقوق بازنشستگان از سوی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی خبر داد و گفت: «پس از صدور، این احکام در نرم افزار صبا و همچنین در سامانه سفارش بارگذاری شده است. پورتال خدمات الکترونیکی صندوق ملی “بازنشستگی”.
وی همچنین از تهیه احکام سال 1402 مستمری بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری بر اساس مصوبه جدید خبر داد و گفت: پس از ابلاغ رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه و تامین اعتبارات لازم، احکام به سرعت صادر و در اختیار بازنشستگان مهربان قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید