آخرین اخبار افزایش مستمری های تامین اجتماعی 1401

آخرین اخبار افزایش مستمری های تامین اجتماعی 1401

روز جدید :

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه شورای تنظیم مقررات افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان مغایر با ماده 96 قانون کار مشخص شد. آیین نامه داخلی مجلس اجباری خواهد بود. آخرین اخبار افزایش 1401 بازنشستگان تامین اجتماعی را بخوانید.

علی عسگر بیات گفت: همانطور که قبلاً اعلام کردیم، مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش 10 درصدی حقوق افراد غیرحداقل بگیر در تضاد آشکار با اصل 96، مصوبه هیئت امنا و هیئت مدیره بوده است. به عنوان یک سازمان عمومی غیردولتی. لذا با پیگیری های فراوانی که داشتیم، در نهایت این مصوبه توسط کمیسیون تطبیق مجلس لغو و برای اصلاح به هیأت وزیران ارسال شد. آخرین اخبار افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401/ از اولتیماتوم دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان تا جزئیات لغو مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان و پرداخت مابه التفاوت حقوق بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

یک هفته فرصتی برای دولت برای تغییر تصمیم افزایش حقوق بازنشستگان

وی ادامه داد: هیئت دولت یک هفته فرصت دارد تا مصوبه را اصلاح کند در غیر این صورت نظر کمیته تطبیق لازم الاجرا خواهد بود.

وی افزود: شورای عالی در روزهای اخیر پس از ابلاغ مصوبه هیئت وزیران جلسه فوق العاده ای با حضور روسای انجمن های منطقه ای و سپس جلسات مشورتی متعددی با نمایندگان مجلس به ویژه با رئیس و نمایندگان مجلس برگزار کرد. توسط کمیسیون های اقتصادی اجتماعی کارکنان وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی با حساسیت و جدیت این موضوع را پیگیری کردند که درخواستی همگانی و قانونی بود. در مکاتبه با مقامات ارشد نسبت به پیامدهای منفی اقدامات دولت هشدار دادیم.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی برداشت های سلیقه ای و غیرکارشناسی از ماهیت و جایگاه تامین اجتماعی را موجب بروز چنین معضلاتی متهم کرد که متاسفانه در ابعاد مختلف هزینه و زمان زیادی را به کشور تحمیل کرد و نارضایتی گسترده بازنشستگان را به همراه داشت. و بازنشستگان تامین اجتماعی

وی همچنین گفت که باید از اتفاقات اخیر درس و تجربه گرفت.

بیات استقلال اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی و قوانین حاکم بر آن را تضمین کننده ثبات و انسجام سیاست های کلان کشور و امنیت میلیون ها بازنشسته دانست و گفت: یکی از ابعاد مهمی که به وضوح رعایت می شود. در مورد کارگر، هیئت امنا و هیئت مدیره. ما معتقدیم که به هیچ وجه نباید به بهانه ملاحظات سیاسی و گروهی، استقلال SOC به خطر افتاد. پناهگاهی امن برای میلیون ها بیمه شده و بازنشسته است.

رئیس کانون بازنشستگان سالخورده تامین اجتماعی گفت: کارکنان کانون ها و تشکل های مستمری بگیران به همراه هر یک از مستمری بگیران و مستمری بگیران درد دل زیادی را متحمل شدند، فشارهای بی سابقه ای را متحمل شدند و هجمه های زیادی را شاهد بودند. اما به فضل الهی با کارهای گسترده تشکیلاتی، بحث و جدل و رایزنی در نهایت موفق شدیم حق بازنشستگان و مستمری بگیران را بگیریم و در این مسیر مصمم تر هستیم.

آخرین اخبار افزایش مستمری 1401+ تامین اجتماعی از اولتیماتوم دولت برای افزایش مستمری تا جزییات لغو مصوبه افزایش مستمری و پرداخت مابه التفاوت مستمری تامین اجتماعی

مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان لغو و برای اصلاح به هیأت وزیران ارائه شد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه شورای تنظیم مقررات برای اجرا مصوبه افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان مغایر اصل 96 قانون کار است و طبق اصل 138 قانون اساسی لغو می شود. این تصمیم و ارسال به هیئت وزیران.

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه شورای تطبیق افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی بعدازظهر امروز (دوشنبه 30 خردادماه) گفت: و بر اساس اصل 138 قانون اساسی، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دستور کار قرار گرفت. این مصوبه ملغی و نهایتاً برای اصلاح به هیأت وزیران ارجاع خواهد شد.

وی یادآور شد: شورای عالی کار افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان و دولت را 10 درصد تصویب کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته هیات تطبیق مصوبات دولت به صورت رسمی نظر خود را در این خصوص اعلام خواهد کرد.

.
اسماعیلی گفت: این جلسه پس از تصمیم گیری روز شنبه در مورد تصمیم نهایی برای تصویب هیئت وزیران در شورا برای اجرای این مصوبه صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با تسنیم در تشریح اولین جلسه هیات رئیسه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: این جلسه پس از بررسی مصوبه هیات وزیران برای افزایش حقوق تامین اجتماعی انجام شد. کمیسیون اجتماعی می پذیرد که این موضوع با ماده 96 قانون بیمه های اجتماعی مغایرت دارد. این در حالی است که هفته گذشته جلسه شورای تطبیق مقررات برای بررسی این مصوبه و جلسه کارشناسی این شورا در روز شنبه هفته جاری برگزار شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی گفت: وکلای حاضر در این جلسه مخالف مغایرت این مصوبه با اصول قانون اساسی و اصل 96 قانون تامین اجتماعی بوده و معتقدند در این ماده مقرر شده است که دولت این افزایش حقوق را تصویب کند. . بنابراین شما می توانید مداخله کنید.

اسماعیلی یادآور شد: اما اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز بر این مهم تاکید دارند که بر اساس اساسنامه تامین اجتماعی که ما آن را یک نهاد عمومی غیردولتی می دانیم، دولت حق دخالت در امور اداری را ندارد. و منابع آن سازمان.» مصوبه هیأت وزیران، حقوق این قشر تنها 10 درصد افزایش یافته و به 10 درصد کاهش می یابد.

وی با اشاره به یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در کمیسیون اجتماعی که در آن جلسه مطرح شد، افزود: با توجه به اینکه این مصوبه مربوط به اموال فردی و پرداخت پاداش است، مغایر با اصل 46 و 47 قانون اساسی است و به وضوح وجود دارد. نقض حقوق مالکیت در پرداخت بیمه افرادی که سهم را پرداخت کرده اند.

اسماعیلی گفت: معتقدیم با توجه به اینکه حق پرداخت قید شده و سازمان تامین اجتماعی بر اساس منابع و هزینه ها مدیریت می شود، دولت حق دخالت در افزایش یا کاهش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را نداشته است. . از سوی دیگر در بودجه سنواتی هیچ مرجع، اعتبار و تعهدی برای تامین اجتماعی در این خصوص وجود ندارد و ارتباطی با تامین اجتماعی ندارد و فقط مربوط به بازنشستگان نیروهای مسلح و سازمان صندوق بازنشستگی کشوری است. .

شورای بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در جلسه امروز پس از بررسی جلسات متعدد کارشناسی و دعوت از نمایندگان دولت، بیمه ها و بازنشستگان بیمه و شنیدن نظرات آنان، در جلسه فوق العاده امروز این مصوبه دولت را به چالش کشید.

در ادامه این جلسه قربانعلی مهری دبیر هیأت مدیره گفت: شورای بررسی و اجرای مصوبات دولت با قوانین بر اساس اصول 85 و 138 قانون اساسی و قانون نحوه اجرای مستمر این اصول در جلسات خود مصوبات را تصویب کرد. هیأت وزیران و نظر خود را در این خصوص با تصویب رئیس مجلس به دولت اعلام می دارد.

دبیر هیأت مدیره در تشریح روند بررسی و بررسی مصوبات در این هیئت گفت: بر اساس قانون اجرای اصول 85 و 138 قانون اساسی، نتایج بررسی های اولیه هیئت مدیره ظرف مدت 10 روز به دولت اعلام و یا ارسال می شود. یک پاسخ مستند و با انگیزه

وی ادامه داد: امروز پس از چندین جلسه بررسی و استماع نظرات کارشناسی عمومی در خصوص مشمولان، تصمیم تعیین مستمری، ازکارافتادگی و ارث در سال 1401 غیرقانونی بوده و پرونده های دولت را به عنوان رای بدوی اعلام می کند.

مهری افزود: پس از دریافت اعتراض در هیئت دولت، یک هفته فرصت دارد تا مصوبه خود را اصلاح کند. در غیر این صورت و یا در صورت عدم پاسخ مستند و با انگیزه دولت، نظر شورای اجرا نهایی و به دولت ابلاغ می شود.» و سپس مصوبه دولت ابطال می شود.

دبیر شورای اجرایی در خاتمه با تشریح ابعاد حقوقی این مصوبه گفت: با همکاری خوب دولت و شورای اجرایی، اطمینان داریم بهترین تصمیم گرفته خواهد شد و مشکلی برای اصلاح مصوبه وجود نخواهد داشت. “

پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق خردادماه مستمری بگیران و مستمری بگیران بیمه به کلیه مستمری بگیران انجام و پرداخت شد.

جمیل حق پرست، معاون برنامه ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی روز گذشته از پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق خردادماه به کلیه مستمری بگیران و مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان در سراسر کشور خبر داد.

هاپرست گفت: بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده، پرداخت مابه التفاوت افزایش خردادماه سه و نیم میلیون خانوار بازنشسته و دریافت مستمری تحت پوشش این سازمان از 25 خرداد ماه آغاز و پرداخت مابه التفاوت کلیه عزیزان بازنشسته در سراسر کشور آغاز شد. کشور در روز یکشنبه 29 ژوئن “به پایان رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مصوبه افزایش مستمری های سنواتی در روزهای پایانی خردادماه به تامین اجتماعی ابلاغ شد و با توجه به اینکه بستگان بازنشسته برنامه اولیه ای برای دریافت حقوق ماهانه و هزینه های ماهیانه خانواده خود دارند، مقرر شد این مابه التفاوت به صورت مستقل افزایش یابد. در مستمری‌ها «از مبلغ پایه مستمری ماهانه خردادماه به حساب این بستگان واریز می‌شود.

هاپرست ادامه داد: از این رو از بیستم هجری بر اساس برنامه الفبای قبلی پرداخت مستمری ها را آغاز کردیم و طبق اعلام قبلی پرداخت مابه التفاوت افزایش خرداد تا بیست و ششم را آغاز کردیم.

گفتنی است مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت ماه بازنشستگان و مستمری بگیران طبق اعلام قبلی در تیر و مرداد پرداخت می شود.

پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان در خرداد ماه به پایان رسید

حق پرست گفت: مابه التفاوت افزایش مستمری ها بدون در نظر گرفتن میزان پایه مستمری ماهانه خردادماه باید به حساب مستمری بگیران واریز شود.

جمیل هاپرست گفت: بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده، پرداخت مابه التفاوت افزایش خردادماه سه و نیم میلیون خانوار بازنشسته و مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان از 25 خرداد ماه و پرداخت تمامی بستگان بازنشسته آغاز شد. در سراسر کشور امروز (یکشنبه 29 خرداد) به پایان رسید.

معاون برنامه ریزی، مالی و نگهداری سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به اینکه مصوبه افزایش مستمری های سنواتی در روزهای پایانی خردادماه به تامین اجتماعی ابلاغ شد و با توجه به اینکه بستگان بازنشسته برنامه های قبلی برای دریافت حقوق و دستمزد خود دارند. هزینه های ماهانه. مقرر شد مابه التفاوت افزایش مستمری ها بدون توجه به میزان پایه مستمری ماهانه خردادماه به حساب این بستگان واریز شود.

بنابراین به گزارش هاپرست 20 خرداد، طبق برنامه حروف الفبای قبلی، پرداخت مستمری ها را آغاز کردیم و طبق اعلام قبلی، مابه التفاوت افزایش خرداد تا 26 خرداد و مابه التفاوت حقوق اردیبهشت و اردیبهشت را آغاز کردیم. بازنشستگان و مستمری بگیران در تیر و مرداد.

دیدگاهتان را بنویسید