مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی چقدر افزایش می یابد؟

مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی چقدر افزایش می یابد؟

شورای عالی کار با افزایش 57.4 درصدی حداقل دستمزد کارکنان موافقت کرد. با احتساب افزایش مزایای مزدی اعم از سنوات، کوپن غذا و حق مسکن، افزایش کل دستمزد کارگران به بیش از 53 درصد رسید.

در این شرایط بازنشستگان شاغل انتظار دارند افزایش حداقل مستمری آنها به زودی تصویب شود تا از نگرانی و سردرگمی جلوگیری شود.

سیداحمد حسینی (فعال صنف بازنشستگان) در این باره می گوید: از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی انتظار داریم در اسرع وقت افزایش مستمری به 1401 مستمری را اعلام و تصمیمات قانونی جدید را صادر کند.

بیش از 3.5 میلیون بازنشسته در سراسر کشور منتظر روشن شدن شغل خود هستند. با بخشنامه رسمی دستمزد ۱۴۰۱، انتظار داریم به زودی افزایش مستمری کارگران اعلام شود.

مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی در حال افزایش است.

پیش بینی افزایش بیش از 50 درصدی
وی ادامه داد: خواسته جدی ما افزایش حداقل مستمری مستمری بگیران بیش از افزایش حداقل دستمزد کارگران شاغل است. ما انتظار داریم مزایای بازنشستگی مانند مسکن و کوپن به اندازه ای افزایش یابد که درآمد بازنشستگان را بیش از 50 درصد افزایش دهد.

به گفته حسینی، کارگران بازنشسته مدت ها منتظر برآورده شدن مطالبات و معیشت خود بوده اند اما هنوز 25 درصد از 99 نسبتی که وعده داده بودند محقق نشده است.

وی تاکید می کند: مستمری بگیران کارگری جدا از افزایش مستمری ها، 25 درصد اصلاحی را به تامین اجتماعی بدهکارند اما تاکنون این سازمان به دلیل کمبود بودجه و اعتبار این موضوع را اجرایی نکرده است.

حسینی در پایان می گوید: امیدواریم در سال 1401 شاهد بهبود معیشت مستمری بگیران کارگری و اجرای کامل تعدیل همراه با افزایش عادلانه و قانونی حقوق بازنشستگان باشیم؛ ماده 96 قانون تامین اجتماعی باید بدون استثنا اعمال شود. راه دیگری برای بهبود معیشت بازنشستگان وجود ندارد و تنها اجرای غیرقانونی کارساز است.

دیدگاهتان را بنویسید