تبعیض بین صندوق های تامین اجتماعی و مستمری بگیران باید پایان یابد

تبعیض بین صندوق های تامین اجتماعی و مستمری بگیران باید پایان یابد

عبدالرضا مصری در همایش روز ملی روستا و عشایر با اشاره به اصول قانون اساسی اظهار داشت: نظام باید به حفظ کرامت و کرامت مردم توجه کند. یک ابزار مهم در این مقوله مربوط به زمان است که اگر برای انسان اتفاقی بیفتد دچار ناتوانی یا بیماری شود و به سن پیری برسد و منبع درآمدش از بین برود منبع درآمد دیگری دارد که حرمت او را حفظ می کند.

وی افزود: ارتقای کرامت انسانی در هر سطح و سطحی باید در مرحله بعد مورد توجه قرار گیرد تا مردم همیشه احساس غرور کنند. شهید رجایی اولین نفری است که برای افراد بالای 60 سال کمک هزینه ماهانه به روستائیان را تایید و پرداخت می کند.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه یکی دیگر از ابزارهای ارتقای کرامت انسانی، صندوق های تامین اجتماعی و تامین اقشار مختلف جامعه است، گفت: «نیاز امروز، فردا آسایش» یک شعار تبلیغاتی نیست.

مصری با اشاره به چندلایه بودن نظام تامین اجتماعی ادامه داد: همه افراد از نظر درآمد و شأن اجتماعی در یک سطح نیستند و باید سطوح حمایتی و بیمه ای با توجه به سطح درآمد و شرایط معیشتی افراد مختلف تعیین شود. به عنوان مثال، ممکن است فردی نیاز به بیمه نداشته باشد، اما فرد دیگری ممکن است نیاز به حمایت گسترده داشته باشد. ما به یک پایگاه داده جامع نیاز داریم. یکی از دلایلی که یارانه 45 هزار تومانی بین همه مردم به صورت مساوی تقسیم شد این بود که بانک جامع و سیستم اندازه گیری موثر نداشتیم.

وی افزود: صندوق تامین اجتماعی کشاورزان را از چند سال پیش برای تحت پوشش قرار دادن روستاییان و کشاورزان راه اندازی کردیم و سپس به سراغ رانندگان تاکسی، صنعتگران، کارگران ساختمانی روزمزد و سایر اقشار خاص رفتیم که از طریق آنها هفت درصد از هزینه ها را پرداخت کردند. حق بیمه خود را بیمه و تامین اجتماعی می کنند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه نیازمند یکپارچگی، فراگیر و همگانی تامین اجتماعی هستیم، گفت: آرزوی من این است که روزی بیش از 90 درصد افراد جامعه بیمه شوند.

مصری بر رفع تبعیض بین صندوق های بیمه ای و مستمری بگیران بیمه شده تاکید کرد و گفت: صندوق های بیمه چالش هایی دارند که یکی از آنها عدم محاسبات اکچوئری است. امیدواریم این دولت بتواند ادغام صندوق های تامینی را تکمیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید