اعتراض رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش مستمری و مستمری 1401

اعتراض رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش مستمری و مستمری 1401

روز جدید : رئیس کانون تامین اجتماعی استان تهران از بیانیه اعتراضی نسبت به مصوبه افزایش مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی خبر داد.

علی دهگان کیا به جلسه شب گذشته کانون بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در جلسه شب گذشته موضوع افزایش مستمری از سوی اعضای کانون مطرح و در نهایت بیانیه ای صادر شد.

در این اطلاعیه آمده است: کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی تهران در اعتراض شدید خود به مصوبه دولت مبنی بر افزایش 10 درصدی دستمزد و بی توجهی به ماده 96 قانون تامین اجتماعی، چندین دهه و هر سال حقوق بازنشستگان را افزایش می دهد. به مستمری بگیران، از کارافتادگان و بازماندگان تامین اجتماعی مطابق مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی با عنایت به مصوبات شورای عالی کار و هیات مدیره و تصویب نهایی هیات وزیران، در سال جاری سیزدهم ابلاغ می شود. خودم برای مردم بر اساس مصوبات قانونی ذکر شده، با تصویب 57.4 درصد حداقل مستمری، درصد حداقل مستمری بگیران راضی شد که آن را هم مردمی و خوب می دانیم، اما متاسفانه با اقدام غیرقانونی و تصویب افزایش 10 درصدی در حقوق بازنشستگی در سطوح دیگر .ماده 96 قانون اساسی اعتراضات و نارضایتی گسترده ای را در میان برخی از مستمری بگیران و مستمری بگیران در سراسر کشور برانگیخت و برخلاف قوانین و مقررات بیمه ای عمل کرد، در حالی که در کمال تعجب، لایحه ادعایی در دولت همچنان مورد توجه گسترده قرار دارد. نیست؛ از این رو کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی تهران به عنوان بزرگترین مرکز کشور به نمایندگی از بازنشستگان خود به شدت به تصمیم غیرقانونی دولت مبنی بر افزایش 10 درصدی دستمزد و مستمری به رغم افزایش سرسام آور آن اعتراض و به شدت مخالفت کرد. مؤلفه قانونی خانواده با تأکید بر پرهیز از اقدام برون‌صنفی و قانون‌گرایی، بر لزوم رسیدگی جدی به این موضوع از طریق مراجع ذی‌صلاح و استفاده از ابزارهای قانونی و مدنی برای تأمین رضایت بازنشستگان و مستمری بگیران تأکید می‌کنیم. نظم عمومی کوشا باشید همچنین استقلال مالی و اداری و شخصیت حقوقی تامین اجتماعی را حفظ کرده و از بدعت دخالت دولت در تعیین حقوق و مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی بر اساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی جلوگیری می کنیم. بازماندگان در فواصل زمانی حداقل سالی یک بار با توجه به افزایش هزینه های زندگی با تصویب هیئت وزیران (به ترتیب افزایش) خواهان بررسی مصوبه اخیر هیئت دولت توسط شخص رئیس جمهور هستیم. باید به نمایندگان مجلس یادآوری کنیم که آزمون مهمی در پیش رو دارید چرا که ما بیمه ها می خواهیم موضع صریح شما را نسبت به تصمیم غیرقانونی دولت مبنی بر افزایش 10 درصدی حقوق در سطوح دیگر اعلام کنیم.یادتان باشد که چیزی بیشتر از این نیست. -بالاتر و گرانتر از قانون.

دیدگاهتان را بنویسید