رئیس کانون بازنشستگان: دولت ابتدا باید مطالبات بالای بیمه تامین اجتماعی را پرداخت کند سپس سن بازنشستگی را در حساب بودجه افزایش دهد.

رئیس کانون بازنشستگان: دولت ابتدا باید مطالبات بالای بیمه تامین اجتماعی را پرداخت کند سپس سن بازنشستگی را در حساب بودجه افزایش دهد.

روز جدید : رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی تهران ضمن مخالفت با افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه 1401 گفت: با این شرایط مالی سازمان تامین اجتماعی و بدهی دولت به این سازمان صحیح نیست. “

در لایحه 1401 آمده است که محاسبه مستمری در کلیه صندوق های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری ​​و سازمان تامین اجتماعی بر اساس میانگین ارزش سه سال آخر خدمت خواهد بود. این قانون یک ماه پس از ابلاغ تدوین و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

علی دهقان‌کیا; رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان تهران در مخالفت با این تبصره درباره افزایش سن بازنشستگی گفت: ما با اصل موضوع مخالفیم تا زمانی که دولت ابتدا باید بدهی های خود را پرداخت کند و سپس این موارد را پیگیری و اجرا کند. “

وی گفت: در این شرایط مالی سازمان تامین اجتماعی و بدهی های دولت به این سازمان به هیچ وجه پارامترها را در قالب افزایش سن بازنشستگی تعدیل نمی کند.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان تهران افزود: ماهانه 4500 میلیارد تن دولت به سازمان تامین اجتماعی که البته ناشی از تورم امسال است و در مجموع 400 هزار میلیارد تن به تامین اجتماعی بدهی دارد.

دهقانوکیا با تاکید بر اینکه منابع و هزینه های سازمان باید پاسخگوی چنین طرحی باشد، خاطرنشان کرد: شورای ملی شوراهای کار قطعا در این خصوص اظهار نظر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید