ناآرامی های روز شنبه با ارسال 5 میلیون پیامک / مثل روسیه و چین که اینترنت داخلی دارند باید ابتدا اینترنت داخلی را راه اندازی کنیم و سپس به سمت فیلترینگ برویم.

ناآرامی های روز شنبه با ارسال 5 میلیون پیامک / مثل روسیه و چین که اینترنت داخلی دارند باید ابتدا اینترنت داخلی را راه اندازی کنیم و سپس به سمت فیلترینگ برویم.

روز جدید محمدحسن آصفری نماینده مجلس گفت: باید زیرساخت های لازم را فراهم کنیم تا از سوء استفاده فتنه گران جلوگیری کنیم و از خروج آنها از این فضا جلوگیری کنیم. [فضای مجازی] قلدرها را فراهم می کند. به عنوان مثال، ناآرامی های روز شنبه (25 مهر) که شنیدم به دلیل ارسال 5 میلیون پیامک به برخی افراد بوده است. باید زیرساخت هایی در این زمینه در کشور فراهم شود تا شاهد سوء استفاده از فضای مجازی برای تحرکات خرابکارانه نباشیم.

عضو کمیته امور داخلی کشور و شوراها گفت: با فیلتر و بستن مشکل حل نمی شود، اگر بخواهیم بستری را فیلتر کنیم باید ابتدا اینترنت داخلی راه اندازی کنیم و شبکه های داخلی را تقویت کنیم. شبکه های اجتماعی مانند سروش و … که در آن زمان میلیاردها تومان به آنها کمک کردند، چه گزارشی به مجلس ارائه کردند و چه اقداماتی برای گسترش این شبکه ها در کشور انجام دادند.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در رابطه با محدودیت دسترسی به برخی بسترهای ارتباطی مانند اینستاگرام که بسیاری از کسب و کارها در کشور در آن فعال هستند، گفت: اکنون فعالیت ها مختل شده است، گفت: معتقدم همانطور که موضوع امنیت جامعه مهم است، کسب و کار مردم نیز بسیار مهم است. ما نباید کاری کنیم که به کسب و کار مردم لطمه بزنیم و معتقدیم دولت باید برنامه ای برای قطع اینترنت و کسب و کارهای زیان ده داشته باشد و این ضررها را از منبعی جبران کند که بتواند مشکلات این نوع کسب و کارها را حل کند.

وی به ایلانا گفت: یا اگر قرار است برخی از این بنگاه ها مالیات بپردازند باید سیاست معافیت در نظر گرفته شود و می تواند به نوعی به این بنگاه ها کمک کند. بالاخره اینها حقوق شهروندان است که باید رعایت شود.

عضو کمیته امور داخلی کشور همچنین گفت: کشور نیاز به امنیت دارد اما کسانی که با این مسائل سر و کار ندارند و از اینترنت فقط برای کسب و کار خود استفاده می کنند نباید در این راه متضرر شوند. باید راه حلی برای آنها وجود داشته باشد، حالا یا بستر خاصی برای این کسب و کارها تعریف کنند که دیگران نتوانند از آن سوء استفاده کنند، یا موانعی را که بر سر راهشان است بردارند، یا از یک منبع واحد، مشکلات خود را تهیه و حل کنند.

نماینده مردم اراک در پاسخ به این سوال که «به نظر شما چقدر طول می کشد تا پس از بازگشت آرامش به جامعه، دسترسی به شبکه های اجتماعی به حالت قبل برگردد؟»، گفت: نمی توانیم اینترنت را قطع کنیم. ، اینترنت از قبل با زندگی مردم گره خورده است. درست است، دانشجو، استاد دانشگاه، دانشجو، شرکت و… همه با اینترنت سر و کار دارند و بخش بزرگی از زندگی روزمره و کاری و زندگی روزمره مربوط به این فضا است، نمی توانیم اینترنت را حذف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید زیرساخت های لازم برای جلوگیری از سوء استفاده مخالفان از این فضا فراهم شود. به عنوان مثال، ناآرامی های روز شنبه (25 مهر) که شنیدم به دلیل ارسال 5 میلیون پیامک به برخی افراد بوده است. باید زیرساخت هایی در این زمینه در کشور فراهم شود تا شاهد سوء استفاده از فضای مجازی برای تحرکات خرابکارانه نباشیم.

آصفری در خصوص ادامه فیلترینگ برخی شبکه های اجتماعی و عوارض آن گفت: فیلترینگ و تعطیلی کار حل نمی شود، اگر بخواهیم بستری را فیلتر کنیم باید ابتدا اینترنت داخلی راه اندازی کنیم و شبکه های داخلی را تقویت کنیم. شبکه های اجتماعی مثل سروش و … که در آن زمان میلیاردها تومان به آنها کمک می کردند چه گزارشی به مجلس ارائه کردند و چه اقداماتی برای گسترش این شبکه ها در کشور انجام دادند.

وی توضیح داد: فکر می کنم اگر قرار است امروز در اینترنت و شبکه های اجتماعی اقدام کنیم، ابتدا باید نیروی داخلی خودمان را ایجاد کنیم نه اینکه ابتدا شبکه خارجی را فیلتر کنیم و قدرت داخلی نداشته باشیم، سپس تجارت. موضوع. هیات علمی و دانشجویان ما و کسانی که نیاز روزانه به استفاده از فضای مجازی دارند با مشکل مواجه خواهند شد و تاوان هرج و مرج فتنه گران را خواهند پرداخت.

یکی از اعضای کمیسیون و شوراهای امور داخلی کشور در پاسخ به این سوال که «در کشور با دو موضوع مهم حضور فعال در عرصه جنگ نرم و جهاد تبیینی مواجه هستیم که از سوی رهبری مطرح شد، اما با فیلتر شدن پلتفرم های جهانی مانند اینستاگرام و توییتر، عملاً امکان پذیر است. وی با بیان اینکه ارتباط با مخاطبان جهانی غیرممکن خواهد بود، گفت: اگر شبکه داخلی خود را به گونه ای تجهیز کنیم که این شبکه بتواند با خارج از کشور ارتباط برقرار کند، این مشکل حل می شود، اما بدون ارائه این ها امکان پذیر نیست. زیرساخت ها مانند روسیه، چین و بسیاری از کشورهای دیگر که اینترنت داخلی دارند، ابتدا باید اینترنت داخلی را راه اندازی کنیم و سپس به سمت فیلترینگ برویم. ما نمی توانیم خود را حصار بکشیم و با جهان بین الملل ارتباط برقرار نکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید