ارائه خدمات به شرط تزریق واکسن کرونا / ابتدا کارت واکسن سپس مجوز استفاده از وسایل نقلیه عمومی

ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1785978

در حالی که کارت واکسن شرط ارائه خدمات است، از اول آذرماه امسال تنها افرادی می توانند در صورت داشتن کارت واکسن و یا منفی بودن تست تاج از حمل و نقل عمومی مسافربری سیستان و بلوچستان استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ پس از طرح تزریق واکسن کرونا، اکنون زمان اجرای طرح ساماندهی سفر با ناوگان مسافربری است. این طرح به گونه‌ای اجرا می‌شود که تنها افرادی می‌توانند در صورت داشتن کارت واکسیناسیون یا منفی بودن آزمایش تاج از حمل‌ونقل عمومی مسافربری استفاده کنند.

این مهم است زیرا واکسیناسیون یک روش موثر برای مبارزه با ویروس کرونا است، بنابراین با گسترش روند واکسیناسیون، شاهد کاهش مرگ و میر در بین افراد آلوده به ویروس کرونا هستیم و این امر واکسن را مهم می‌کند.

وزیر بهداشت اوایل ماه جاری پس از بازدید میدانی از بیمارستان ها و برنامه جدید واکسیناسیون خود گفت: به زودی افرادی که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند کارت واکسیناسیون و خدمات عمومی از جمله بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و بانکی دریافت خواهند کرد. خدمات و اقامت در هتل مشمول کارت واکسیناسیون یا کارت سلامت خواهد بود.

در این خصوص ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به اجرای طرح ساماندهی سفر با ناوگان مسافری از اول آذرماه گفت: فقط افراد می توانند با کارت واکسن از حمل و نقل عمومی مسافربری استفاده کنند. داشته یا تست تاج آنها منفی است.

وی افزود: بر اساس مصوبه اخیر ستاد مرکزی مقابله با ولیعهد، افراد واکسینه نشده محدودیت بیشتری برای استفاده از ناوگان برای حمل و نقل مسافر خواهند داشت، بنابراین تا زمانی که نمره منفی 72 نداشته باشند، نمی توانند از ناوگان استفاده کنند. تست PCR ساعتی.”

ابن معصیر گفت: کارت واکسیناسیون مسافران جاده ای که در حال حاضر به صورت حضوری در حال بررسی است، با استعلام سیستماتیک از اولین خطر در این ماه رصد می شود. باغ ها

وی افزود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مانند گذشته ضدعفونی و ضدعفونی ناوگان و پایانه های مسافربری ارائه بسته های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده از ماسک در طول سفر ضروری است. و همچنین در این راستا، نظارت با قوت ادامه خواهد داشت.»

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به افزایش ظرفیت مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: افزایش ظرفیت مسافر یکی از تغییرات سفرهای برون شهری (اتوبوس، مینی بوس و مسافرتی) است. اول دسامبر تعرفه ها با پلاک مشترک) به گونه ای خواهد بود که در ناوگان اتوبوسرانی با تهویه مناسب ظرفیت به 80 درصد افزایش می یابد و اگر واکسیناسیون به 80 درصد برسد این ظرفیت به 100 درصد می رسد.

کرد خاطرنشان کرد: از شهروندان دعوت می شود شکایات خود را در خصوص نحوه کار شرکت ها و رانندگان در اداره کل راهداری از طریق سامانه تلفنی، اینترنتی و پیامکی 141 مطرح کنند تا تخلفات در کمیته های مربوطه بررسی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید