چهارشنبه سوری یا چهارشنبه سوزی؟! با افروختن آتش در دل بحران تاج بحران ایجاد نکنیم


زمان: 09:32 ساعت
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815639

این روزها که همه امکانات بهداشتی و درمانی در نظر گرفته شده و توان مراکز حمایتی و مراقبتی کشور برای کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا در خانه می مانند و در چهارشنبه آخر سال شرکت نمی کنند می توانند تاثیر قابل توجه بر زنجیره انتقال پیشگیری از شیوع این بیماری ویروسی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز، نارنجک دست ساز در گوشه ای منفجر می شود و صدای هولناکی به گوش می رسد، دود غلیظی در هوا بلند می شود و صدای آژیر آمبولانس ها و آمبولانس ها ترس و اضطراب را در دل جوانان با سر و صورت خیس می اندازد. در خون آسیب دیده و جیغ زدن به سر کمک می کند …
این تنها یکی از حوادثی است که در مراسم یادبود فرهنگی غیر مذهبی چهارشنبه سوری در خیابان های مختلف شهر رخ داد و سالانه تعداد زیادی زخمی و تعدادی کشته شدند.
برافروختن و پریدن آتش، ویژگی اصلی چهارشنبه سوری است که سه شنبه شب، شب قبل از آخرین چهارشنبه اسفندماه اتفاق افتاد و در سال های اخیر خطرات احتمالی استفاده از مواد قابل اشتعال، محترقه و انفجاری را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. .
با وجود اینکه با تلاش رسانه ها و آگاهی مردم، آمار تصادفات و تلفات ناشی از آن تا پایان روز چهارشنبه کاهش چشمگیری داشته است، اما اورژانس کشور در سال گذشته بر اثر اقدامات غیرقانونی، استفاده از نارنجک دستی و مواد محترقه، دو نفر کشته و 1525 نفر مجروح شده اند.

این روزها که تمامی امکانات بهداشتی و درمانی بررسی می شود و توانایی مراکز حمایتی و مراقبتی کشور برای کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا، افرادی که در خانه می مانند و در چهارشنبه آخر سال شرکت نمی کنند، ممکن است دچار مشکل شوند. تاثیر زیادی در قطع زنجیره انتقال دارد و از شیوع این بیماری ویروسی جلوگیری می کند.


092b0a85 f60e 422e 9869 fd8b810159ad خبر خاکستری

حفظ امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است
فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: هرکس در شب چهارشنبه آخر سال با استفاده از مواد محترقه باعث ایجاد رعب و وحشت در دل مردم شود بدون هیچ گونه اطمینانی با او برخورد می شود.
منوچهر امان اللهی فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری امروز در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: با هرکسی که در شب چهارشنبه آخر سال باعث ایجاد رعب و وحشت در دل مردم شود بدون مواد قابل اشتعال برخورد می کنیم.
وی با اشاره به اینکه استفاده از مواد قابل اشتعال، رفتارهای موهن و آسیب رساندن به اموال عمومی و زیبایی شهری ممنوع است، گفت: این مصداق بی نظمی عمومی است و یکی از مهمترین ماموریت های پلیس برخورد با این گونه رفتارهاست. “
امان الهی گفت: از همه اقشار مردم به ویژه جوانان می خواهیم برای جلوگیری از آسیب جدی به سلامت، خانواده و جامعه از مواد قابل اشتعال استفاده نکنند. کودکان و نوجوانان، خانواده ها باید مراقب فرزندان خود باشند تا رفتارهای پرخطر نداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه خرید، فروش، توزیع و نگهداری مواد محترقه جرم است، اذعان داشت: البته پلیس با افرادی که به نوعی در این گونه اقدامات مجرمانه مشارکت یا جهت دهی کنند، برابر ضوابط برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید