وزیر کشاورزی و همچنین وزیر آموزش و پرورش کنار گذاشته شود/ معاونت تغییر کند/ تغییرات عمدتاً حول محور تیم اقتصادی باشد/ اختلاف نظر برخی وزارتخانه های اقتصادی و سازماندهی برنامه مشکلاتی را ایجاد کرد.

وزیر کشاورزی و همچنین وزیر آموزش و پرورش کنار گذاشته شود/ معاونت تغییر کند/ تغییرات عمدتاً حول محور تیم اقتصادی باشد/ اختلاف نظر برخی وزارتخانه های اقتصادی و سازماندهی برنامه مشکلاتی را ایجاد کرد.

سلیمی نمین: بعد از این مدت دولت باید هماهنگی بیشتری در درون خود ایجاد کند. اختلاف نظر برخی وزارتخانه های اقتصادی با سازمان برنامه و بودجه قطعا مشکلاتی را ایجاد کرد. دولت به این نتیجه رسیده است که این افراد نمی توانند نیازها را تامین کنند.

تغییرات در دولت به ویژه با جایگزینی میرکاظمی شکل جدیدی به دولت رئیس جمهور می دهد، اما باید منتظر ماند تا گزینه های جایگزین مشخص شود و سپس قضاوت کنیم که آیا دولت رئیس جمهور همچنان به نکات سنتی خود یعنی دانشگاه امام صادق(ع) می پردازد. و چهره های اصولگرای تندرو یا خارج از این چارچوب است

عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا درباره پیام سیاسی تغییرات در دولت به «اناخت» گفت: نظرات مختلفی درباره این تغییرات وجود دارد اما پس از این مدت دولت باید هماهنگی بیشتری در درون خود ایجاد کند. اختلاف نظر برخی وزارتخانه های اقتصادی با سازمان برنامه و بودجه قطعا مشکلاتی را ایجاد می کند. دولت به این نتیجه رسیده است که این افراد نمی توانند نیازها را تامین کنند.

وی افزود: جوان بودن یکی از ویژگی های این دولت بوده است اما باید فرصت داد تا ببینیم آیا نیروهای جوانان می توانند توانمندی های خود را به گونه ای که نیاز است افزایش دهند یا خیر؟

سلیمی نمین درباره استعفای نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: در مورد وزیر آموزش و پرورش دولت به این نتیجه رسید که وی نتوانسته است به درستی برای مسئولیت های خود آماده شود، بنابراین برکنار شد.

این تحلیلگر اصولگرا ادامه داد: فکر می کنم در مورد وزیر جهاد کشاورزی باید چنین تغییراتی صورت گیرد. وزیر مربوطه در مقاطع مختلف نشان داده که امکانی برای این کار وجود ندارد. البته در مورد نماینده مجلس به این نتیجه رسیده بودند که آقای حسینی باید جایگزین شود و بر این اساس باید تغییراتی صورت می گرفت که برخی از آن ها انجام شده است، برخی دیگر هم بیاید.

وی خاطرنشان کرد: تغییرات را نباید در بعد سیاسی دانست که محدودیت ها و ملاحظاتی را ایجاد می کند. تغییر امر بزرگی است و تحت هیچ شرایطی نباید جنبه سیاسی را تحمیل کرد، اگرچه جنبه سیاسی دارد، اما نباید صرفاً به مسائل سیاسی محدود شود. دولتی که بتواند به سرعت خود را به روز کند، طبیعتاً به موفقیت های بیشتری دست خواهد یافت.

سلیمی نمین همچنین در خصوص استفاده دولت از دانشگاه امام صادق برای انتصابات گفت: طبیعتاً دولت باید به عنوان حداقل نیاز برای همکاری شناخت داشته باشد. راه های مختلفی وجود دارد که ریاست جمهوری از طریق آنها این به رسمیت شناختن یا ایجاد اعتماد را ایجاد می کند. امیدواریم مسیرهای متنوعی برای انتخاب ایجاد کنند تا بتوانند از استعدادهای مختلف برای حل مشکلات جامعه و مردم بهره ببرند. طبیعتاً اگر به صورت سنتی انتخاب شوند، محدودیت ایجاد می کند و طبیعتاً ایجاد محدودیت در انتخاب به معنای ندیدن توانایی ها و توانایی های زیاد است; امیدوارم دولت بتواند از طرق مختلف به توانمندی های بالاتری دست یابد.

وی در پایان درباره نکات مهمی که باید تغییر کند، گفت: باید عمدتاً در حوزه اقتصادی تغییرات ایجاد شود، البته فرهنگ نیز نقش مهمی دارد. از آنجایی که در شرایط فعلی بودجه برای فرهنگ بسیار ناچیز است، کار چندانی با آن انجام نمی شود. به دلیل مشکلات شدید حوزه فرهنگی باید به آن توجه شود اما اقتصاد به دلیل معیشت مردم در اولویت است و باید با افزایش تولید و مهار تورم در حوزه اقتصادی کار کرد. اگر وزرای اقتصاد، صلح و جهاد نتوانند اقدامات لازم را انجام دهند فشار مضاعفی بر مردم وارد می شود. این موضوع چندان قابل قبول نیست بنابراین دولت باید روی اقتصاد تمرکز کند و از استعدادهای موجود استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید