تعریف 3 شعار اصلی تیم ملی فوتبال در جام جهانی قطر تا امشب / اختلاف 10 میلیون تومانی نظر وزارتخانه و بخش خصوصی کیش برای اسکان هواداران


ساعت: 12:52
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885588

به گزارش معاونت توسعه ورزش همگانی و امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان؛

معاون توسعه ورزش های همگانی و امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان نحوه سفر تماشاگران به قطر برای تماشای مسابقات جام جهانی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سینا کلخور معاون توسعه ورزش های همگانی و امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه جلسه سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: روز گذشته با تعدادی از فعالان کیش جلسه ای داشتیم که شب گذشته بسته خود را برای من ارسال کردند. . کمترین قیمتی که ارائه کردند 30 میلیون تومان برای یک بازی با اقامت در کیش و سفر به دوحه بود که البته باید کمتر باشد. فکر می کنم اقامت در کیش 3 شب باشد و این بسته ای است که یکی از فعالان بخش خصوصی به کیش ارائه کرده است. باید کمی صحبت کنیم

وی در ادامه گفت: هفته گذشته با دوستانی از وزارت راه درباره سفر یک روزه با شرکت هواپیمایی ایران صحبت کردیم. قول دادند نهایی کنند تا برای هر مسابقه روزی 5 هزار نفر بفرستند، البته اسکان هم بدهند. اداره راهداری برای امکان تردد روزانه اقدام می کند. ظرفیتی که اعلام کردند 5000 هوانیروز و 2000 ملوان بود که امیدواریم این اتفاق بیفتد. علاوه بر این که هفته گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد قیمت بلیت ها نظرسنجی کرد، جالب است که 42 درصد مردم 10 میلیون و نزدیک به 30 درصد کمتر از 10 میلیون اعلام کردند. یعنی کمتر از 20 درصد مردم به قیمت بلیت بالای 10 میلیون علاقه داشتند. ما همچنین سعی می کنیم بتوانیم از افراد بیشتری استفاده کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره اسکان تماشاگران گفت: مشکل این است که عموما نیازی به اسکان نیست و فقط رفت و آمد است. اگر ظرفیت حمل و نقل هوایی و هوایی ما 7000 نفر باشد، تعداد بلیط های ما تقریباً به همین اندازه است. یعنی ما بیش از 7000 بلیط نداریم. باید از امکانات کیش، قشم و جزایر دیگر استفاده کنیم. هزینه ای که فعالان بخش خصوصی می پردازند به نظر ما زیاد و از نظر آنها پایین است. امیدوارم به ما بپیوندند و این تعداد به زیر 20 میلیون برسد.

کلهر با اشاره به اقدامات وزارت ورزش و جوانان در این زمینه تصریح کرد: اقدامات فرهنگی را به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم کردیم. در داخل از فضای عمومی و رسانه ای کشور و همچنین امکان پخش در محیط عمومی صحبت خواهیم کرد. در همین نظرسنجی که توسط وزارت آموزش و پرورش انجام شد، 80 درصد مردم گفتند که مایلند مسابقات را در خانه تماشا کنند. 2 درصد برای پارک ها و 7 درصد برای سینماها است. بخشی از اقدامات ما در مناطق آزاد است که کارگروهی در حال بررسی است. برای کشور قطر، اقدامات ما دو بخش است. بخش جام ورزشگاه شامل لیدرها، پرچم ها، لباس هواداران، مسائل مربوط به سکو و اعزام خبرنگاران و عکاسان است که ما با همکاری اتحادیه فوتبال انجام می دهیم.

وی در ادامه همین بحث تصریح کرد: 65 نفر از خبرنگاران و عکاسان رسانه خود شناسایی شده اند که در حال حاضر خبرنگاران در حال اعلام هستند. بلیط های آنها برای توزیع تضمین شده است. قرار است بین 15 تا 20 نفر برای اجرای سکو در مسابقات رهبری با همکاری سازمان لیگ و حجت الله بهمنی انتخاب و اعزام شوند. بخشی دیگر مربوط به تهیه مچ بند، سربند و پوشاک برای مداحان است که بنیاد مد و لباس وزارت فرهنگ و رهبری در طراحی آن کمک خواهد کرد. باید با همکاری فدراسیون فوتبال فراهم شود.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی این وزارتخانه درباره اجرای کار فرهنگی خاطرنشان کرد: اعلام شعار از سوی فدراسیون اعلام شد و جلسات متعددی برگزار کردیم. جلسه نهایی انتخاب شعار تیم امروز برگزار می شود، احتمال انتخاب 3 شعار وجود دارد و در نهایت پس از نظرخواهی از سرمربی و اعضای اصلی فدراسیون، شعار اصلی انتخاب خواهد شد. 8 هزار شعار مطرح و از بین آنها 100 شعار انتخاب شد. از بین 100 شعار، سه شعار را با همکاری شورای فرهنگی کل و نهادهای فرهنگی انتخاب کرده و به فدراسیون فوتبال پیشنهاد می کنیم.

وی در خصوص بحث حضور 7 هزار تماشاگر در قطر و اینکه باید با 10 هزار نفر مشورت می شد، گفت: در حال حاضر در حال مذاکره برای بلیت های اضافی هستیم. طرف قطری اعلام کرد که منتظر است ببیند بلیت فروشی چگونه پیش می رود و چقدر ظرفیت آزاد دارد. در پایان سپتامبر می توان گفت. حتی 15 روز قبل از مسابقات به ما گفتند که در صورت خالی بودن ظرفیت ممکن است به ما اختصاص داده شود. 7000 نفر تایید کردند، قرار بود فدراسیون فوتبال هفته گذشته بلیت فروشی را آغاز کند، مشکلات فنی وجود داشت. امیدواریم از هفته آینده این کار را شروع کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید