بیانیه 160 نماینده تیم مذاکره کننده درباره بحران اوکراین: نیاز آمریکا به کاهش قیمت نفت با وجود درخواست تهران نباید برآورده شود.

بیانیه 160 نماینده تیم مذاکره کننده درباره بحران اوکراین: نیاز آمریکا به کاهش قیمت نفت با وجود درخواست تهران نباید برآورده شود.

روز جدید 160 قانونگذار در بیانیه ای درباره مذاکرات هسته ای به تیم مذاکره کننده گفتند که اکنون که بحران اوکراین نیاز غرب به انرژی ایران را افزایش داده است، نیاز آمریکا به کاهش قیمت نفت علیرغم درخواست ایران نباید برآورده شود.

سید محسن دهنوی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه 160 نماینده مجلس درباره مذاکرات هسته ای را قرائت کرد که به شرح زیر است.

ما از تیم مذاکره کننده کشورمان می خواهیم که خود را به ضرب الاجل های دروغین غرب در مذاکرات وین محدود نکنند و با حفظ منافع ملی و مطالبات اساسی و خطوط قرمز، اهداف اعلام شده را سریعا پیگیری کنند. اکنون که بحران اوکراین نیاز غرب به انرژی ایران را افزایش داده است، نیاز آمریکا به کاهش قیمت نفت، علیرغم درخواست ایران، نباید برآورده شود.

ما از تیم مذاکره‌کننده محترم می‌خواهیم که تصمیم اقتصادی، فنی و سیاسی کافی از سوی ایالات متحده برای عدم تکرار خروج غیرقانونی این کشور از توافق را با جدیت پیگیری کنند. حفظ عناصر اصلی برنامه هسته ای کشورمان در داخل، قوی ترین تصمیم برای تکرار نکردن اشتباه آمریکاست. البته غرامت آمریکا به مردم باید پیگیری شود. لغو تحریم ها باید جامع و موثر باشد. لغو برخی تحریم ها یا برداشته شدن تحریم ها فقط روی کاغذ، منافع ملی ما را تامین نمی کند.

مصوبات علاوه بر قانونی بودن باید واقعی نیز باشد. ما تکیه به بهانه هایی مانند عدم پرونده هسته ای یا عدم رعایت عناوین تحریم ها را قابل قبول نمی دانیم. مجلس با تاکید بر چارچوب قانون اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها، هرگونه توافقی را در راستای منافع اقتصادی ایران و احقاق حقوق از دست رفته ملت پیگیری کرد و بر سازوکار ماده 7 آن قانون تاکید کرد و اثربخشی آن را مردود دانست. از تحریم ها.” .

دیدگاهتان را بنویسید