بحران اوکراین ریشه 30 ساله دارد/ جمهوری اسلامی ایران ناآرامی ها را محکوم می کند


ساعت: 12:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۰
کد خبر: 1814637

صدرالحسینی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به ناآرامی ها اعتقادی ندارد و آن را محکوم می کند، گفت: ایران نیز به شدت از مداخله آمریکا در مناطق مختلف انتقاد می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا صدرالحسینی کارشناس ارشد روابط بین الملل در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیلی و اطلاع رسانی صبح زاگرس درباره بحران اوکراین و ریشه های آن، با اشاره به اینکه بحران اوکراین و وضعیت این منطقه ژئوپلیتیکی موضوعی نیست پایان فقط در این یک بحران وجود دارد. برای نگاه دقیق تر به این بحران، ما باید به تاریخ اخیر منطقه نگاه کنیم، به این معنا که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، آمریکایی ها سخت تلاش کرده اند تا کشورهای تازه استقلال یافته را به راه های مختلف تبدیل کنند. از جمله جنگ نرم و کودتاهای مخملی، منجر به لیبرال دموکراسی و تلاش برای محاصره روسیه جدید برای تشکیل یک جهان تک قطبی می شود.

صدر الحسینی گفت: از سال 2014 تلاش های مستقیمی علیه اوکراین صورت گرفت به طوری که روسای جمهور این کشور که از جریان غرب گرا به قدرت رسیده اند، با دیدار و گفت وگو با مقامات غربی به این نتیجه رسیده اند که … بلکه باید تمام توان دفاعی خود را که سومین کشور هسته ای قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بود نابود کنند تا غرب بتواند همزمان امنیت آنها را تضمین کند و به آنها کمک کند به ناتو بپیوندند و به یک کشور اروپایی مترقی تبدیل شوند. زندگی تو.

وی با بیان اینکه بحران اوکراین ریشه در 30 سال گذشته دارد، ادامه داد: دلیل اصلی این است که آمریکایی ها برای رسیدن به دنیای تک قطبی تنها کشور مهمی هستند که از نظر فضای امنیتی بسیار مهم بوده است. برای روسیه در ماه‌های اخیر.» تحریک احساسات سیاستمداران بی‌تجربه در این کشور شرایطی را ایجاد کرده است که امروز شاهد کشته شدن تعدادی از اوکراینی‌ها، تعدادی زخمی و تعدادی آواره هستیم.

صدر الحسینی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به ناآرامی ها اعتقادی ندارد و آن را محکوم می کند، گفت: ایران نیز به شدت از مداخله آمریکا در مناطق مختلف انتقاد می کند و معتقد است که ریشه این بحران امروز مداخله آمریکا در منطقه است.

وی افزود: پیش بینی این است که با دستیابی به اهداف متعدد روسیه، به نظر می رسد این کشور نه نیازی به خاک اوکراین داشته باشد و نه چشم اندازی برای قلمرو خود داشته باشد، به این معنا که اگر دولتی که ضد روسیه نیست در اوکراین روی کار بیاید. امیدوار است که روسیه قطعاً از ادامه بحران جلوگیری کند. پیش بینی می شود با وجود تلاش های غرب به ویژه آمریکا که به دنبال تبدیل آن به بحرانی فرسایشی برای روسیه است، این بحران چندان دوام نیاورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید