کشت پیمانی صرفه جویی در محصولات کشاورزی/ کشت پیمانی از سال آینده در زنجان آغاز می شود


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838728

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

معاون بهبود زراعی سازمان کشاورزی استان زنجان کشت متعارف را در کشور جدید دانست و گفت: از سال 1402 به صورت رسمی کشت متعارف در استان زنجان آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکبر طیبی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: دولت یا بخش خصوصی قراردادهایی را با کشاورزان منعقد می کند تا محصولات کشاورزی را بر اساس نیاز داخلی کشت کنند که در این مدت کشاورز از ابتدای فصل کاشت دقیقاً می داند چه محصولی برداشت می کند، چه زمانی مزرعه خود را برداشت می کند و چه زمانی محصول خود را تحویل می گیرد. ادعاها.

وی افزود: در این نوع کشاورزی کشاورز از حساب سود و زیان خود اطلاع دارد و در عین حال دولت می تواند برای تامین نیاز صادراتی داخلی محصولات کشاورزی برنامه ریزی دقیقی داشته باشد.

معاون بهبود اصلاح نباتات وزیر جهاد زنجان گفت: سیستم تولید، خریداران که معمولا شرکت ها و صنایع غذایی هستند، وظیفه تعیین بهترین مدل کشت، تامین منابع تولید، آموزش کشاورزان و بازاریابی را بر عهده دارند و کشاورزان باید فقط روی مراقبت های دیگر تمرکز کنید آنها قصد دارند محصولی با بالاترین کیفیت کشت کنند.

وی با اشاره به اینکه نتایج حاصل از کشاورزی پیمانی باعث کاهش تولید و ریسک بازار و ثبات درآمد برای کشاورز و سود برای خریدار می شود، گفت: کشاورزی پیمانی در کشور ما جدید است و تجربه قبلی در این زمینه ندارد اما بررسی آن نشان می دهد. در کشورهای دیگر. «که موفقیتی را برای کشاورزان ایجاد کرد.

طیبی با اشاره به اینکه از سال گذشته کشت پیمانی در چند استان به طور رسمی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: استان زنجان جزو آن استان ها نیست، اما برای سال آینده در استان زنجان کشت پیمانی نیز برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته بحث کشت متعارف به صورت بخشی بر روی چغندرقند، دانه های روغنی انجام می شود، گفت: این کشت هنوز به صورت انبوه در استان انجام نشده است اما زیرساخت ها در حال انجام است. و یکی از سیاست های سازمان و دستور وزیر جهاد کشاورزی اجرای طرح کشت پیمانی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید