تحریم های جدید آمریکا نشان دهنده نیت بد این کشور نسبت به برجام است


ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896591

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر آمریکا به دنبال مذاکره است نباید تحریم های جدید را تصویب کند. این نشان می دهد که آمریکایی ها به دنبال مذاکره نیستند، بلکه به دنبال ممانعت از پیشرفت جمهوری اسلامی در حوزه هسته ای هستند و می خواهند به بهانه مذاکره، فعالیت های ما را متوقف کنند.

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با بیان اینکه تحریم وزارت اطلاعات نشان می دهد که این وزارتخانه وظایف خود را به درستی انجام داده است، گفت: برخورد وزارت اطلاعات با جاسوسانی که اخیراً از طریق برخی گروه ها و جریان هایی مانند وهابیت وارد ایران شده اند، خشم آنها را برانگیخته است. و این نشان می دهد که وزارت اطلاعات هدف را زده و دقیقاً عمل می کند و باید این مسیر را ادامه دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اجازه نمی‌دهیم شرکت‌ها در قالب حرکت‌هایی که مذاهب دروغین هستند در کشور جاسوسی کنند.

وی با بیان اینکه این تحریم از یک سو نشان می دهد که وزارت اطلاعات کار درستی انجام می دهد، افزود: از سوی دیگر نشان می دهد که نمی توان به آمریکایی ها اعتماد کرد و نباید زیاد به آمریکایی ها امیدوار بود و منتظر آمریکایی ها تحریم کنند، آنها را بردارید زیرا قبل از اینکه تحریم ها را لغو کنند، اشخاص حقیقی و حقوقی ما را تحریم می کنند، این نشان از خصومت و دشمنی آمریکایی ها با ملت ایران است و مریزاد باید به وزارت اطلاعات بگوید که این کار درستی انجام شود و آنها را وادار کند که وزیر اطلاعات را در لیست تحریم ها قرار دهند.

اگر کسی به دنبال مذاکره است، نباید تحریم های جدید را تصویب کند

نماینده مردم اراک در شورای اسلامی با اشاره به تاثیر دور جدید تحریم های آمریکا بر روند مذاکرات ایران تاکید کرد: اگر فردی به دنبال مذاکره است نباید تحریم های جدید را تایید کند. این نشان می دهد که آمریکایی ها به دنبال مذاکره نیستند، بلکه به دنبال ممانعت از پیشرفت جمهوری اسلامی در حوزه هسته ای هستند و می خواهند به بهانه مذاکره، فعالیت های ما را متوقف کنند.

آصفری با اشاره به تعطیلی سفارت ایران در آلبانی گفت: با آلبانی تبادلات اقتصادی چندانی نداشته ایم بنابراین باز یا بسته بودن آن برای ما مهم است. آلبانی آنقدر کشور بزرگ و تاثیرگذار نیست که از این موضوع خیلی ناراحت باشیم. ما چندین سال است که در آلبانی سفیر نداریم و فقط در سطح کاردار است. مدت ها پیش جمهوری اسلامی ایران عملا روابط خود را با آلبانی قطع کرد و بیانیه اخیر دولت آلبانی برای ما اهمیت چندانی ندارد و هیچ گونه تبادل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با این کشور نداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان تصریح کرد: اقدام آلبانی که سازمان منافقین انجام داد، اقدامی خلاف قراردادها و پروتکل های بین المللی است و نهادهای قضایی و دیپلماتیک ما باید موضوع شکایت داشته باشند. دولت آلبانی در دستور کار خود چرا دولت آلبانی به گروهک منافقین که 18000 نفر از مردم ما را به قتل رساندند اجازه داد حمایت های مالی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و حتی تسهیلات را برای آنها فراهم کند؟ به همین دلیل است که نهادهای قضایی و دیپلماتیک ما باید در این زمینه از طریق دادگاه های بین المللی شکایت کنند.


بیشتر بخوانید:

به گزارش دانا؛ روز جمعه 18 سپتامبر، وزارت خزانه داری ایالات متحده، وزیر اطلاعات و وزارت اطلاعات ایران را در ارتباط با حمله سایبری جولای (دو ماه پیش) به زیرساخت های آلبانی تحریم کرد. بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، وزارت اطلاعات ایران و نمایندگان سایبری آن حداقل از سال 2007 تاکنون عملیات‌های سایبری «بدخواهانه» را علیه چندین دولت و سازمان خصوصی در سراسر جهان انجام داده‌اند.

در همین راستا ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز شنبه اقدام واشنگتن را غیرقانونی خواند و آن را محکوم کرد و گفت: حمایت فوری آمریکا از اتهام واهی دولت آلبانی به جمهوری اسلامی در پی آن اقدامات سریع ایران و واشنگتن برای تمدید تحریم‌ها.» و وزیر اطلاعات و وزارت اطلاعات ایران می‌گوید طراح این سناریو نه دولت آلبانی، بلکه دولت آمریکاست و تیرانا قربانی سناریویی است که طراحی کرده است. واشنگتن علیه جمهوری اسلامی

در همین راستا سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه ادعاهای آلبانی کذب و بی اساس است، هشدار داد که ادعاهای بی اساس مطرح می شود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به تحریم‌های اعمال‌شده علیه وزیر اطلاعات و وزارت اطلاعات ایران گفت: ایالات متحده حملات سایبری علیه منافع و زیرساخت‌های آمریکا و متحدانش را تحمل نخواهد کرد.

به گفته آنتونی بلینکن، ایالات متحده به استفاده از تمام ابزارهای مناسب برای مقابله با حملات سایبری علیه ایالات متحده و متحدانش ادامه خواهد داد. برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا نیز گفت: اقدامات مخرب سایبری ایران علیه آمریکا یا متحدان و شرکای ما را تحمل نخواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید