مقام معظم رهبری: درگیری های امروز کشور غالباً ناشی از بی دینی است/ سیاست جدید کشور نشان داده است که با وجود تحریم ها می توان پیشرفت کرد; البته من نمی گویم به دنبال رفع تحریم نباشیم

مقام معظم رهبری: درگیری های امروز کشور غالباً ناشی از بی دینی است/ سیاست جدید کشور نشان داده است که با وجود تحریم ها می توان پیشرفت کرد;  البته من نمی گویم به دنبال رفع تحریم نباشیم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادغام نوروز را از ویژگی‌های نوروزی ایرانیان با ذکر نماز و معنویت دانستند و گفتند: بهار نماد امید و نشانه طراوت و رشد است. این امید دو چندان می شود.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه امید، سرچشمه همه حرکت‌ها و پیشرفت‌ها است، خاطرنشان کردند: کسانی که حرف می‌زنند، می‌نویسند یا برای مردم پیام می‌فرستند، می‌توانند برای ایجاد امید در مردم هر چه از دستشان بر می‌آید انجام دهند، زیرا امید عامل مهمی است. پیش رفتن. “

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه خداوند متعال زمینه های امید را برای ملت ایران فراهم کرده است، گفتند: دشمنان از امید ملت ایران عصبانی شوند.

وی پس از این مقدمه وارد بحث اصلی خود شد و با اشاره به انتخاب عناوین اقتصادی در دهه اخیر و همچنین شعار سال 1401 گفت: علت انتخاب عنوان و شعار اقتصادی برای امسال، محوری است. اقتصاد و چالش های اقتصادی دهه نود برای رهایی از این چالش ها نیازمند برنامه ریزی، اقدام و حرکت مناسب است.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه امروز مشکل اصلی قوه مجریه و دست اندرکاران اداره کشور، اقتصاد است، افزودند: البته رویکردهای مردمی جدیدی نیز وجود دارد که اگر به درستی ادامه یابد، دلگرم کننده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه تنها راه رسیدن به رشد اقتصادی حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان است، افزودند: اقتصاد دانش بنیان یعنی نگاه علمی و فناوری به تولید در همه عرصه ها که منجر به کاهش تولید می شود. هزینه ها، افزایش بهره وری، بهبود کیفیت محصولات باعث رقابتی شدن محصولات در بازارهای جهانی و کاهش قیمت تمام شده محصولات در داخل می شود.

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه دستیابی به پیشرفت عادلانه اقتصادی و مقابله با فقر تنها با تقویت تولید مردم مبتنی بر دانش محقق می شود، گفتند: تعداد شرکت های دانش بنیان باید افزایش یابد و این امر شدنی است.

وی با اشاره به فعالیت حدود 6 هزار و 700 شرکت دانش بنیان در کشور گفت: در سال جدید برای رفع نیازهای کشور باید تعداد شرکت های دانش بنیان دو برابر شود. دوستت دارم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به عقب ماندگی برخی از بخش‌های تولیدی از جمله کشاورزی، افزودند: بحث کشاورزی و دامپروری بسیار مهم است و کشور باید با مواد غذایی اساسی مانند گندم، جو، ذرت و … کاملاً امن و خودکفا باشد. خوراک دام و دانه های روغنی.

وی با بیان اینکه این هدف به دلیل وسعت زمین و فراوانی دشت های حاصلخیز در کشور میسر شد، گفت: متاسفانه بخش کشاورزی یکی از وابسته ترین بخش های کشور برای واردات است و این وضعیت نیازمند اصلاح شود.»

رهبر انقلاب با اشاره به اظهارات وزیر سابق کشاورزی برای جلوگیری از واردات ذی نفعان و جلوگیری از کاهش وابستگی به کالاهای اساسی گفتند: اما مسئولان باید تلاش کنند و این کار سخت را انجام دهند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت کارکنان از شرکت های دانش بنیان با خرید محصولات و یا توزیع تجهیزات، افزود: تعداد شرکت های دانش بنیان باید شاخص پیشرفت در هر بخش و شاخص ارزیابی کارکنان این وزارتخانه باشد. دستگاه.”

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان را مرهون امکانات کشور به‌ویژه مهم‌ترین فرصت و سرمایه کشور یعنی «نیروی تحصیل‌کرده» دانستند و افزودند: طبق گزارش‌ها درصد بالایی از تحصیلکردگان در حوزه‌های غیر مرتبط مشغول به کار هستند. در حالی که از تلاش نیروهای متخصص و جوان که بزرگترین ثروت کشور هستند، می توان برای ثروتمند کردن کشور استفاده کرد.

وی «اشتغال زایی» را منوط به افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان دانست و گفت: البته نباید در این زمینه اشتباهات گذشته را مرتکب شویم.

رهبر معظم انقلاب در یکی از این اشتباهات فرمودند: در دولت های گذشته طرح های مختلفی برای افزایش تولید مطرح شد و تسهیلات بانکی به افراد داده شد، اما تقریباً همه این طرح ها با شکست مواجه شد، بنابراین پولشویی راه به جایی نمی برد و باید کارها درست شود. به درستی و با دقت انجام شود.

وی با تاکید بر شکل‌دهی زنجیره فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان نیز تأمل کرد و گفت: در نتیجه برخی تصمیمات اخیر ممکن است برخی شرکت‌های کوچک و متوسط ​​متضرر شوند که دولت و بانک‌ها نباید اجازه چنین کاری را بدهند. مشکل.”

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی دیگر از سخنان خود با یادآوری تمرکز سال گذشته خود در اولین روز سال مبنی بر پرهیز از گره خوردن اقتصاد کشور به تحریم‌های آمریکا، گفتند: تا زمانی که تحریم‌ها اعمال نشود، وضعیت همین است، خوشبختانه سیاست‌های جدید کشور باعث شده است نشان داد که با وجود تحریم‌های آمریکا می‌تواند پیشرفت کند، تجارت خارجی را تقویت کند، توافق‌های منطقه‌ای منعقد کند و در زمینه نفت و سایر موضوعات پیشرفت کند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته من به هیچ وجه نمی گویم به دنبال رفع تحریم ها نباشید و کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند باید کار خود را انجام دهند، بلکه اساس این است که کشور را به این شکل اداره کنید. تحریم‌ها نمی‌تواند ضربه جدی به کشور وارد کند، بنابراین امسال هم همین توصیه را تکرار می‌کنم که اقتصاد کشور به تحریم گره نخورد.

وی در توصیه دیگری به افزایش قیمت نفت و درآمدهای ارزی اشاره کرد و با طرح این سوال که با این سودها می خواهید چه کار کنید، گفت: با این سود می توان به دو صورت برخورد کرد و یا با این ایده صرف افزایش واردات کرد. با انجام این کار رفاه و آسایش مردم بیشتر می شود این اثر اگرچه ظاهر خوبی دارد اما باطن آن بسیار بد است و در واقع از دست دادن سرمایه اصلی کشور است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: راه دیگر که راه درست و اساسی است، استفاده از درآمدهای نفتی برای ساخت زیرساخت های کشور و تقویت پایه ها و ریشه یابی اقتصاد است که باید انجام شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مشکلات مختلف جهانی که اکنون در حال رخ دادن است و همگی نیازمند برنامه ریزی، حرکت، راه حل و اقدام است، گفتند: وقتی به مشکلات کنونی دنیا نگاه می کنیم، مشروعیت و مشروعیت و مشروعیت و مشروعیت و همه آن ها نیازمند برنامه ریزی، حرکت، راه حل و اقدام است. حقیقت ملت ایران در برابر جبهه استکبار روز به روز روشنتر می شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه انتخاب ملت ایران در مقابل جبهه استکبار «مقاومت، ایستادگی و وابستگی، حفظ استقلال و تقویت داخلی نظام و کشور» بود، گفتند: این تصمیم‌ها ملی و صحیح بود.

وی با اشاره به موارد کشور مظلوم و مسلمان افغانستان و ظلم و مهاجرت آمریکایی ها پس از 20 سال ظلم و جنایت گفت: استفاده کنید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به پرونده های یمن و بمباران روزانه مردم سرسخت این کشور و از سوی دیگر اقدام سعودی ها برای سر بریدن 80 جوان و نوجوان خاطرنشان کردند: همه این موارد نشان از تاریکی جهان و تاریکی جهان دارد. گرگهای تشنه به خون دنیا دست آنهاست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افشاگری نژادپرستی غربی را یکی از جنبه‌های قضیه اوکراین برشمردند و گفتند: جدا کردن سیاه‌پوستان از سفیدپوستان و پیاده‌شدن از قطار یا شکایت صریح در رسانه‌ها از جنگ در اروپا به جای خاورمیانه، نمونه‌هایی از این موضوع است. نژادپرستی در غرب

وی نمونه دیگری از دوگانگی در جهان غرب را نحوه برخورد با ظلم در کشورها برشمرد و افزود: اگر در کشورهای مطیع آنها ظلم صورت گیرد، هیچ عکس العملی نشان نمی دهند و با وجود همه ظلم ها مدعی حقوق بشر و باطل نیز هستند. ادعاها مستلزم پرداخت باج از سوی کشورهای مستقل هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: امروز یکی از شرم‌آورترین و وحشیانه‌ترین دوره‌های تاریخ معاصر ظلم و استکبار است و مردم در سراسر جهان مستقیماً نظاره گر این ظلم‌ها و دوگانگی‌ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران در طول این سال ها شیوه کار خود را ارتقا داده و در جدیت و منطق پیشرفت کرده است، افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز کشور به کار و تلاش و همدلی و همدلی یعنی همدلی و توانمندی است. در میان ملت.»، همدلی و هم افزایی بین کارکنان و همدلی و هم افزایی بین ملت و مسئولان است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی برخی از منازعات موجود را عمدتاً پوچ و ناشی از فضای بی حوصلگی و بی خدایی دانستند و تأکید کردند: این مسائل باید کنار گذاشته شود و در بسیج اجتماعی ایرانیان وقفه ایجاد نشود. ملت در خدمات علمی، عملی، مقاومتی و اجتماعی.

دیدگاهتان را بنویسید