رئیسی: دشمن تصور می‌کرد می‌تواند خواسته‌های خود را در دانشگاه دنبال کند بدون اینکه بداند دانشجویان و اساتید ما بیدار هستند/ با وجود گسترده‌ترین تحریم‌ها، پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای داشته‌ایم.

رئیسی: دشمن تصور می‌کرد می‌تواند خواسته‌های خود را در دانشگاه دنبال کند بدون اینکه بداند دانشجویان و اساتید ما بیدار هستند/ با وجود گسترده‌ترین تحریم‌ها، پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای داشته‌ایم.

روز جدید رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی با اشاره به «رد پای دشمن» در حوادث اخیر گفت: دشمن تصور می کرد می تواند خواسته های خود را در داخل دانشگاه دنبال کند، غافل از اینکه دانشجویان و اساتید ما بیدار هستند و اجازه می دهند رویاهای دروغین دشمن بیاید. درست است.آنها در عرصه علم و دانش و همچنین در عرصه های دیگر دشمن را نخواهند داد و قطعا شکست خواهند داد.

رئیس جمهور گفت: دشمن تصور می کرد می تواند در دانشگاه به دنبال خواسته های خود باشد، غافل از اینکه دانشجویان و اساتید ما بیدار هستند و نمی گذارند رویاهای دروغین دشمن محقق شود و قطعاً در عرصه علم و دانش دشمن را شکست خواهند داد. و همچنین در مناطق دیگر. خواهد رفت

سید ابراهیم رئیسی در مراسم آغاز سال تحصیلی 1402-1401 در دانشگاه الزهرا(س) که با حضور پرشور دانشجویان برگزار شد، حضور یافت.

رئیس جمهور در این مراسم دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور را اتاق فکر دولت خواند و گفت: دولت همواره به فکر دانشگاه ها برای حل مشکلات جامعه خواهد بود.

رئیسی با اشاره به اینکه امروزه تقریباً 60 درصد دانشجویان کشور را دانشجویان دختر تشکیل می دهند، روحیه تحقیق و پژوهش با دانش و بردباری دانشجویان دختر را در این زمینه مؤثر می داند و می افزاید: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان بسیاری در عرصه‌های دانشگاهی کشور درخشیدند و حتی توانستند توانایی‌های خود را در عرصه‌های جهانی نشان دهند.

رئیسی تصریح کرد: وقتی یک بانوی فرهیخته ایرانی دستاورد علمی مهمی را در سطح جهانی ارائه می کند، بر سکویی قرار می گیرد، پرچم جمهوری اسلامی برافراشته می شود و سرود ملی ایران نواخته می شود، برای کشور نیرو می آفریند.

رئیس جمهور با بیان اینکه علم و دانش از مولفه های مهم قدرت و توانمندی است، گفت: امروز کشور با تلاش فرهنگیان و دانش آموزان به سطوح بالایی از قدرت و توان دست یافته است. در حالی که در گذشته مجبور بودیم سیم خاردار را به کشور وارد کنیم و از همین موضوع محروم شدیم، امروز با وجود گسترده ترین تحریم ها در زمینه های مختلف علمی و صنعتی پیشرفت های باورنکردنی داشته ایم و به یاری خداوند این مسیر ادامه خواهد داشت.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با تبریک به دانشجویان جدیدالورود تصریح کرد: شما تمام تلاش خود را صرف پژوهش می کنید و دولت تمام تلاش خود را برای تامین تجهیزات و امکانات لازم به کار خواهد گرفت.

رئیسی رفع مشکلات اشتغال دانشجویان و دانشجویان را یکی از وظایف دولت دانست و گفت: دولت دانشگاه را اتاق فکر خود می داند و انتظار دارد دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی با ایده ها و ابتکارات جدید به کمک دولت بیایند.

رئیسی در ادامه سخنان خود با اشاره به «رد پای دشمن» در حوادث اخیر گفت: دشمن تصور می‌کرد می‌تواند در داخل دانشگاه به دنبال خواسته‌های خود باشد، غافل از اینکه دانشجویان و اساتید ما بیدار هستند و نمی‌خواستند رویاهای دروغین دشمن را ببینند. قطعاً در عرصه علم و دانش و همچنین در عرصه های دیگر دشمن را شکست خواهند داد.

رئیس جمهور با تشریح منطق دولت در مذاکرات برای رفع تحریم ها و تلاش دشمن برای تحمیل شروط خود به ایران، گفت: ما از ابتدا اعلام کرده ایم که از میز مذاکره خارج نمی شویم، اما به مذاکرات صادقانه پایبند هستیم و امروز منطق جمهوری اسلامی ایران در دنیا پذیرفته شده است.

پیش از سخنان رئیس جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین نمایندگان معلمان و دانشجویان و رئیس دانشگاه الزهرا(س) آغاز سال تحصیلی جدید را به دانشگاه ها تبریک گفتند. ، موسسات و مراکز آموزش عالی و آرزوی موفقیت برای دانشجویان.

دیدگاهتان را بنویسید