نقطه مقابل افول آمریکا، پیشرفت خیره کننده ایران است


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908031

وی با اشاره به توطئه های آمریکا برای ایجاد توطئه های مفصل با صرف هزینه های هنگفت با توجه به وجود مشکلات فراوان در سطح کشورش که به گفته نظریه پردازان جهان یکی از نشانه های افول آمریکا است، گفت: نقطه مقابل افول است. آمریکا پیشروی خیره کننده ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر منتیشلو کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار کردتودی با اشاره به توطئه های آمریکا برای ایجاد شورش های پیچیده با صرف هزینه های هنگفت با توجه به وجود مشکلات فراوان در کشورش که به گفته نظریه پردازان جهان ، یکی از نشانه های افول آمریکاست. : نقطه مقابل افول آمریکا، پیشرفت خیره کننده ایران است.

وی در ادامه افزود: ایالات متحده آمریکا پس از سقوط کمونیسم خواهان قدرت هژمونیک خود بود و سال ها موفق به انجام این کار شد اما در چند سال گذشته با مشکلاتی مواجه شده که قدرت آمریکا را زیر سوال برده است.

وی افزود: تحلیل‌ها و نشانه‌های مختلفی ذکر می‌شود که همگی تصویر یک قدرت در حال سقوط از آمریکا را نشان می‌دهد که تلاش می‌کند از افشای حقایق خود جلوگیری کند و فضا را تا حد امکان آرام کند و به نفع خود نشان دهد. این در حالی است که بحران در این چارچوب آنقدر عمیق و جدی است که حتی در مشکلات بیرونی نیز خود را نشان داده و حکمرانی آمریکا را چه در سطح نخبگان و چه در سطح زیرساخت با چالش های جدی مواجه کرده است.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: ایران قبل از انقلاب کاملاً به آمریکا وابسته بود و آمریکایی ها هر کاری می خواستند در ایران انجام می دادند، اما امروز ما محکم در کنار آمریکا ایستاده ایم و در مواقع لزوم پاسخ کوبنده ای به آنها داده ایم. امروز مردم دنیا بر این باورند که می توانند با آمریکا مقابله کنند و انشاءالله در نهایت به آن سمتی خواهیم رفت که نقطه پایانی آن پیشروی خیره کننده ایران اسلامی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا امروز نسبت به یک دهه قبل هم ضعیف‌تر و هم آسیب‌پذیرتر است. آمریکا امروز هم مدعی نظم جهانی و هم بزرگترین منبع بالقوه بی نظمی آن است. تا زمانی که چنین باشد، دیپلمات ها، مقامات، سیاستمداران و عموم مردم خارج از ایالات متحده نیز با سقوط آن موافقت خواهند کرد.

مانتیشلو در ادامه به اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران و محاصره اقتصادی و اعمال تحریم های گسترده علیه ایران اشاره کرد و تصریح کرد: اقدامات تحریمی علیه نظام جمهوری اسلامی از سال 1359 توسط آمریکا آغاز شده است و آنها نیز اقدام به اعمال تحریم های گسترده علیه ایران کرده اند. همه مربوط به محاصره اقتصادی ایران است که تا به امروز ادامه دارد و هر ساله با جعل بیشتر قوانین تحریمی سعی در تضعیف نظام مالی و پولی کشورمان دارند.

آمریکایی ها اموال و دارایی های ایران را مصادره و حساب های بانکی ایران را به طور کامل مسدود کردند. در ادامه این سیاست، دولت ایالات متحده آمریکا برای به زانو درآوردن نظام اسلامی ایران، سیاست «مهار» را در پیش گرفته است، اما این سیاست تاکنون با مقاومت مردم راه به جایی نبرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید