افول اقتصادی به آمریکا نزدیکتر است تا رگ گردن / مثلث (روسیه-چین-ایران) نیروی بلامنازع استعمار آمریکا


ساعت: 09:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908702

سال‌هاست که اقتصاددانان آمریکایی تاکید کرده‌اند که افول آمریکا نزدیک است و جهان به سمت نظم چندقطبی و نابودی استعمار آمریکا پیش می‌رود و این روزها به نظر می‌رسد که مثلث (روسیه-چین-ایران) تبدیل به قدرت بلامنازع شده است. استعمار آمریکا و اهل توطئه، بی نظمی و هرج و مرج و جنگ آفرینی هستند، سعی می کنند آخرین تلاش خود را قبل از سقوط به کار گیرند و این حربه با هوشیاری مردان دفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز جهان در آستانه نظم نوینی است، نظمی که خود را در برابر نظم تک قطبی که بوش پدر بیست سال پیش اعلام کرد نشان داده است، نظمی که بوش آن را نظم نوین جهانی و نظام تک قطبی آمریکا نامید.


حرکت جهان به سوی نظم چند قطبی و نابودی استعمار آمریکا



امروز ملت ها نشان می دهند که بوش اشتباه می کرد. امروز مردم جهان به وضوح می بینند که آمریکا روز به روز از درون چه در سیاست داخلی و چه در سیاست خارجی و چه در اقتصاد و امنیتاین آمریکای دهه 1980 نیست و از درون در حال فروپاشی است.

امروز جهان نظاره گر است که رژیم آمریکا دچار انحطاط سیاسی، مدنی و اخلاقی شده است. این روزها از سوی مقامات آمریکایی اعلام شده است که افول آمریکا در عمل قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید:
روند صعودی تورم در ایالات متحده، وضعیت نابسامان اقتصادی خانوارهای کم درآمد

جان آیکنبری، نظریه‌پرداز روابط بین‌الملل و سیاست خارجی آمریکا و استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در دانشگاه پرینستون، در مقاله‌ای با عنوان «آینده نظم جهانی لیبرال» که در مجله Foreign Affairs منتشر شد، به تغییر قدرت جهانی اشاره کرد. . وی معتقد است: جابجایی قدرت جهانی و افول قدرت آمریکا و جابجایی نظام تک قطبی در حال انجام است. دوران آمریکا در حال پایان است و نظم جهانی هم همینطور چند قطبی با حاكميت كشورهاي شرقي نظم جهاني غرب جايگزين شد و شاهد ظهور قدرتهاي نوظهوري مانند كشورمان ايران هستيم.


بدهی خارجی آمریکا 5 برابر تولید ناخالص داخلی آن است

بر اساس آمارهای رسمی، بدهی خارجی آمریکا از مرز ۲۲ هزار میلیارد دلار عبور کرده است که نسبت به تولید ناخالص داخلی این کشور بیش از ۵ برابر است. یعنی ملت آمریکا باید چندین سال کار کند و تولید کند تا بتواند بدهی خارجی کشور را بپردازد و اساسا هر بچه ای که در آمریکا متولد می شود با حدود 63 هزار دلار بدهی همراه است. بنابراین بحران بدهی در آمریکا موضوع بسیار مهمی است.

گیدئون راشمن، تحلیلگر سیاسی آمریکایی نیز در این باره گفت: ایالات متحده آمریکا پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی دیگر هرگز موقعیت سلطه بر جهان را تجربه نخواهد کرد. آمریکا از سال 1991 تا 2008 آسیب دید رکود اقتصادی به مدت 17 سال از موقعیت هژمونی جهانی برخوردار بود، اما با مشکلات اجتماعی و اقتصادی ناشی از بحران 2008، موقعیت خود را از دست داد.


مثلث (روسیه-چین-ایران) قدرت بلامنازع استعمار آمریکاست.

وی می گوید: رشد اقتصادی و نظامی چین تهدیدی بلندمدت برای هژمونی جهانی آمریکاست. در واقع، امروز رقابت بین چین در حال ظهور و آمریکای ضعیف حول ابعاد مختلف می چرخد. در مقابل ضعف آمریکا، قدرت های نوظهوری مانند چین، برزیل، ترکیه، هند و ایران قرار دارند. هر یک از این کشورها اولویت های سیاست خارجی خود را دارند که توانایی آمریکا را برای شکل دادن به نظام جهانی محدود می کند.

امروز جهان نظاره گر شکل گیری مثلث روسیه، چین و ایران است و آن را بزرگترین تهدید برای هژمونی آمریکا می داند، چنانکه فرید زکریا، تحلیلگر روابط بین الملل می گوید: جهان از دوران آمریکا به سمت پست می رود. -دوران آمریکا دنیای پیش روی ما دنیایی است که ایالات متحده آمریکا نیست رهبری اقتصادی و ژئوپلیتیک آن را جذب خواهد کرد، نه بر فرهنگ آن تسلط پیدا کند.

بر اساس یافته ها (مدرسه بازرگانی هاروارد) نظام سیاسی آمریکا شکست خورده است و اقتصاد نیز در حال شکست است و رویای آمریکایی امروز روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، زیرا آمریکایی‌های امروز از نظام سیاسی خود سرخورده شده‌اند و به دو حزب اصلی خود اعتماد کمتری دارند.

پروفسور و مورخ آمریکایی آلفرد مک کوی معتقد است که نابودی ایالات متحده آمریکا به عنوان یک ابرقدرت جهانی ممکن است بسیار سریعتر از تصور هر کسی باشد و رویای لیبرالیسم آمریکایی اکنون به پایان رسیده است.

بررسی سخنان این افراد نشان می دهد که حمله روسیه به اوکراین بر اساس درک نقشه آمریکا و غرب (ناتو) در واقع یک اقدام از پیش برنامه ریزی شده و به دلیل درک شرایط خطرناکی بوده است که آمریکا در صدد برانگیختن آن است. روسیه برای مهار این کشور و ممانعت از ایفای نقش آن در روند تغییر نظم جهانی آماده شد.

آمریکایی ها این روزها تلاش می کنند چین را در فضای امنیتی خود که با سفر نانسی پلوسی به تایوان تدارک دیده شده بود، با هدف فرو بردن این کشور در ورطه بی ثباتی طولانی مدت به یک درگیری ناخواسته و خشونت آمیز بکشانند. رشد اقتصادی این کشور را محدود کنید

این در حالی است که آمریکایی ها در سال های اخیر تمام تلاش خود را برای مهار جمهوری اسلامی ایران از طریق شورش به کار گرفته اند و از همه ابزار خود برای رسیدن به این هدف استفاده کرده اند. آنها تا زمان ترور سردار سلیمانی به عنوان برجسته‌ترین فرمانده نظامی ایران، از برجام به‌عنوان یک ابر پروژه برای عادی‌سازی و تغییر رفتار ایران استفاده کردند.


مهلت پذیرش برجام یکجانبه آمریکا به پایان رسیده است

امروز آمریکایی ها متوجه شدند که دوره پذیرش برجام یکجانبه آمریکا به پایان رسیده و ایران توانسته خود را با شرایط تحریم ها وفق دهد. به همین دلیل این روزها که تمام تلاش آمریکایی ها برای مهار ایران و نجات خود از انحطاط جهانی و کنترل روند تغییر نظم جهانی ناکام مانده است، آخرین تلاش ها در ایران با عریان ترین روش ها انجام شده است. با استفاده از تمام ظرفیت پیاده آشکار و پنهان این کشور

ناآرامی ها در ایران و ورود همه گروه ها و جریان ها و ظرفیت زیاد آمریکا و اسرائیل به این صحنه ربطی به مرگ مهسا امینی ندارد، بلکه برنامه ای است که این دولت ها طراحی کرده اند و آخرین تلاش های آنها برای تغییر است. یک روند موجود و حادثه فوق تنها بهانه ای عالی برای راه اندازی یک برنامه بی سابقه جنگ هیبریدی چند جانبه است.

اما با وجود این تلاش‌های مذبوحانه، روند توسعه جهان در همان دوره‌ای که اغتشاشات در ایران دنبال می‌شد، به سرعت به ضرر آمریکا و به نفع ایران تغییر می‌کند و نظم جهانی را تغییر می‌دهد. پیروزی لولا داسیلوا در انتخابات ریاست جمهوری برزیل، انتخاب محمد شیعه السودانی به عنوان نخست وزیر عراق و پیروزی حزب الله لبنان در مناقشه گازی با رژیم صهیونیستی و به دست گرفتن قدرت توسط عمران خان. در پاکستان تنها چند نمونه از این تغییرات جهانی است.

به گزارش را دانا؛ امروز نه تنها ملت ایران، بلکه مردم جهان آمریکا را به رسمیت شناخته و از خائنان این رژیم استکباری جدا شده اند و در آستانه فروپاشی این رژیم دیکتاتوری جهانی و عصر جدید نظم جهانی هستیم. . چند قطبی به این بی عدالتی یک طرفه پایان دهید.

دیدگاهتان را بنویسید