توافق با چین و روسیه شکاف بزرگی در دیوار تحریم ایجاد کرد/ مشکل جدی برای افول و تجزیه آمریکا

ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806657

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: توافق ایران با چین و روسیه باعث ناراحتی اروپایی ها و آمریکا و ایجاد شکاف بزرگ در دیوار تحریم های آمریکا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن گدری ابیانه، دیپلمات سابق و سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در گفتگو با خبرنگار ما گفت: پیروزی انقلاب اسلامی یک رویداد بزرگ و مهم در تاریخ معاصر بود و معادلات جهان را تغییر داد و سرنوشت کشور را تغییر داد. حوزه های مختلف باعث پیشرفت شده است.

وی گفت: برخی فکر می کنند با عقب نشینی در مقابل آمریکا همه مشکلات حل می شود اما اصلا اینطور نیست چرا که با اصل انقلاب اسلامی مشکل دارند و می خواهند به ما آسیب بزنند و تحریم نکنند. “

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: آنها از ما می خواهند که عقب نشینی کنیم و برجام 2 را امضا و اجرا کنیم و می خواهند قدرت هسته ای و موشکی ما را از بین ببرند و اگر به آنچه گفته می شود عمل کنیم باز هم به تعهدات خود عمل نمی کنند، همانطور که در برجام انجام ندادند. . “.

قدیری ابیانه افزود: سیاست ما در قبال غرب باید خنثی کردن تحریم ها باشد و این وظیفه همه ما، دولت و ملت و همه اقشار است و باید بدانیم که آنها دشمن ما هستند و هر چقدر هم که پشتیبان هستیم. پایین، آنها دست از سر ما بر نمی دارند.»

وی ادامه داد: آمریکا رو به افول است و مراحل این نزول به سرعت پیش می رود و به مرحله افول می رسد و دنیا به سمت چندقطبی شدن پیش می رود.

سفیر اسبق ایران در مکزیک ادامه داد: تورم در آمریکا به 20 درصد رسیده است اما این مشکل را پنهان می کنند و سال گذشته حدود 4 تریلیون دلار کسری بودجه داشت و برای این کسری بودجه مرتب دلار چاپ می شد که باعث کاهش ارزش شد. دلار و تورم افزایش یافته است.» و این فشار را بر همه کشورهایی که دلار پس انداز کرده اند وارد کنید.

وی گفت: برخی کارشناسان پیش بینی کرده اند که قیمت دلار ممکن است یک سوم کاهش پیدا کند، اما از سوی دیگر دلار که منبع تجارت و پول بین المللی است از چرخه تجارت جهانی خارج می شود و ایران را تحریم می کنند. ، چین، روسیه و دیگران. «کشورها این روند را تسریع می کنند و ما شاهد حذف دلار از تجارت چند کشور هستیم.

گدری ابیانه ادامه داد: بسیاری از کارشناسان بر موضوع افول آمریکا تاکید دارند و برخی تجزیه و تحلیل آمریکا را تحلیل می کنند و جامعه آمریکا به این سمت می رود و اعتماد آنها در بخش های مختلف خدشه دار می شود.

وی گفت: خود رهبران جامعه آمریکا اعلام می‌کنند که می‌خواهند آمریکا را احیا کنند، اما نمی‌توانند و البته برخی کشورها از جمله مرتجعین منطقه هستند که به آمریکا امید دارند، اما خود آمریکایی‌ها می‌دانند که آنها را احیا می‌کنند. نمی تواند ذخیره کند.”

سفیر سابق ایران در استرالیا گفت: تحریم‌های بی‌سابقه و به قول خودشان فلج‌کننده‌ای را علیه کشورمان اعمال کرده‌اند و فکر می‌کردند در کشور قحطی می‌شود و ما تسلیم می‌شویم. به مسئولان وقت نگاه کردند که مرعوب غرب بودند، اما خوشبختانه نظام ما ولایی است و این مشکلات را پشت سر گذاشته است.

گدری ابیانه افزود: آرزوی آنها محقق نشد و مردم ایران اسلامی مقاومت کردند و خوشبختانه دولت جدیدی روی کار آمد که از آمریکا نترسد و دشمن را به خوبی بشناسد و این بسیار مهم است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: با چین قرارداد 25 ساله امضا کردیم و در سفر اخیر رئیس جمهور به روسیه، توافق 30 ساله مطرح شد که شکاف بزرگی در دیوار تحریم های آمریکا ایجاد می کند.

وی گفت: این امر آمریکا و اروپایی ها را به شدت عصبانی و ناراحت کرده است و آنها عوامل خود را در داخل صف کشیده اند تا علیه این توافقات کار کنند و شایعه پراکنی کنند.

گادری ابیانه گفت: امید به اروپا بیهوده است زیرا روابط تجاری اروپا با آمریکا 1.4 تریلیون دلار و قبل از تحریم ها 20 میلیارد دلار بود و هرگز فدای رابطه 1.4 تریلیون دلاری با ما نمی شوند.

سفیر سابق ایران در مکزیک افزود: این یک ایده تقریبی است و دیدید آقای روحانی و ظریف بعد از خروج آمریکا از این کشور، ما اعلام کردیم که با اروپا کار می کنیم، اما دیدیم که اروپا با ما و اروپایی ها همکاری نمی کند. آماده اند کاری انجام دهند تا به ما زمان و فرصت بدهند تا از ما ضربه بزنیم.

وی در پایان گفت: خدا نکند ما راه خودمان را می رویم و انقلاب وارد مرحله دوم می شود و قدم های بعدی را هم برمی داریم و نسبت به قبل از انقلاب پیشرفت زیادی داشته ایم و این راه را ادامه خواهیم داد. به یاری خدا.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید