افزایش صادرات نفت در دولت جدید و شکستن دیوار تحریم/ دولت روحانی می توانست تحریم ها را دور بزند اما با فشار بر مردم به دنبال توافق با غرب بود!


ساعت: 14:00
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808059

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم شاهد افزایش فروش نفت و شکسته شدن دیوار تحریم ها هستیم. او معتقد است مردم مشروب می نوشند به نتیجه مذاکرات نیز بستگی دارد.

«محمدحسن آصفری» عضو هیأت رئیسه شوراها و کمیسیون امور داخلی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وی گفت: خوشبختانه با سیاست هایی که دولت سیزدهم از بدو تاسیس خود در پیش گرفته است، این روزها شاهد افزایش فروش نفت و شکاف در دیوار تحریم ها هستیم. روحانی معتقد است که شراب خواری مردم نیز به نتیجه مذاکرات بستگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه همه مسائل کشور با قفل برجام بسته شده است، گفت: در مجلس نهم علناً از آقای زنگنه پرسیدیم که چرا با وجود بازار نفت منطقه، تحریم ها را دور نمی زنید و منفعل نیستید؟ پاسخی که وزیر نفت آن زمان به ما داد این بود که آقای روحانی گفته بود ابتدا باید تکلیف برجام مشخص شود.

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: سیاست دولت سیزدهم این بود که در جای خود مذاکرات انجام شود و در عین حال فروش نفت، جذب سرمایه از کشورهای دیگر و قراردادهای اقتصادی و سیاسی با کشورهای همسایه انجام شود. کشورها در حال حرکت هستند: اگر ما قوی شویم و از موضع قوی با جهان صحبت کنیم، غرب خواهد بود که از ما التماس می کند که مذاکره کنیم.

اسفاری گفت: همانطور که رئیس جمهور در سخنرانی 22 بهمن ماه خود تاکید کرد، ما به نیویورک یا وین امیدی نداریم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اینکه دولت باید لایحه دور زدن تحریم ها را به مجلس ارائه کند، خاطرنشان کرد: این هدف با دیپلماسی پارلمانی و دیپلماسی اقتصادی محقق می شود و بازی فشار آقایان غربی ایران را ناراحت کرد. توده ها برای مذاکره

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید