مجلس تخلفات پیش فروش فرآورده های نفتی را محاکمه می کند/دولت روحانی فقط سعی در سرنگونی دولت های گذشته داشته است/تقویت نظارت ها برای دور زدن تحریم ها

ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786606

عضو کمیسیون انرژی گفت: مجلس از طریق کمیسیون اصل 90 و سایر کمیسیون های تخصصی و در صورت نیاز توسط کمیسیون امنیت ملی بر تخلفات پیش فروش فرآورده های نفتی نظارت می کند.

فریدون عباسی دوانی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص تخلفات فروش فرآورده های نفتی در دولت روحانی گفت: مجلس می تواند در هر موضوعی که خللی در قانون وجود دارد و نیاز به قانونگذاری وجود دارد، با لایحه دولت قانون یا اجرا کند. یا پیشنهاد مسئولیت نظارت بر قانون و وظایف کمیسیون بر اساس ماده 90 برای نظارت بر دولت.

وی ادامه داد: اکنون باید بررسی شود که این موضوع به صورت تخصصی به چه کمیته ای بازگردانده می شود و وظیفه نظارت بر این روند با در نظر گرفتن زوایای مختلف به کدام نهاد تخصصی بازگردانده می شود. تحت هنر 90 یا در این تحقیق کمک کمیسیون دیگری ضروری باشد و در مواردی نیاز به ورود به کمیسیون امنیت ملی احساس شود.

عباسی گفت: به نظر من تا زمانی که کشور در تحریم است و امکان داد و ستد و جابجایی کالا و برگشت پول به روش های معمول در دنیا وجود ندارد و امکان انتقال پول از طریق بانک بسته است، دو. گروه‌هایی از مردم از این چرخه اجتناب خواهند کرد. «آنها وارد خواهند شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: عده ای دلسوز نظام هستند و هدفشان کمک به کشوری است که با تکیه بر هویت ملی و عشق به کشور، ذهنیت جهانی تری دارد و سعی در دور زدن تحریم ها دارد. وی افزود: از سوی دیگر برخی افراد به دنبال منافع شخصی این روند را دنبال می کنند و قاعدتاً در این روند این دو گروه با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی پیدا می کنند، زیرا گروه دوم کانال هایی را برای منفعت شخصی باز می کنند که در ازای خروج کالا از آنها استفاده می شود. مزیت مسیرهای موجود مانند صرافی ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در کنار جابه‌جایی وجه نقد یا صرافی‌ها، روش‌های دیگری مانند جابه‌جایی کالا وجود دارد که با توجه به در دسترس بودن پول و ترجمه و عامل انسانی، باعث اشتباهاتی می‌شود که نباید انجام شود. مورد توجه جناح های سیاسی است.

47d29f58 0f06 4236 88ca 7d46032bf273 خبر خاکستری

وی تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم از روش هایی استفاده شد تا دولت نهم و دهم به هر شکل ممکن شکست بخورد و نشان داده شود که تمام اقدامات دولت قبل نادرست، نادرست و نادرست بوده است که امیدواریم مشابه این باشد. طی این مدت، نباید دیده شود و اقدامات انجام شده برای رفع تحریم ها مورد غفلت قرار نگیرد.

وی گفت: نظارت بر این روند باید از قبل در شورای امنیت ملی مطرح شود و تدابیر ویژه ای برای نظارت بر این روند اصولی در هر دولتی اندیشیده شود تا از این اشتباهات کاسته شود و سود حاصل از این روند به فروش نفت برگردد. محصولات به عموم “

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به عدم بلوغ دولت در 40 سال گذشته که منجر به سوء استفاده های مشابه از روند اقتصادی کشور شده است، گفت:

عباسی گفت: در چنین مواردی استقلال قاضی و کسانی که کار کارشناسی انجام می دهند بسیار مهم است و مهمتر از آن قوه قضائیه باید با انصاف با متخلف برخورد کند و قاضی باید در نظر داشته باشد که در صورت این اشتباه یا اشتباه اجتناب ناپذیر است و برای رفع تحریم ها باید از این زمان با توجه به تاثیرگذاری آن در حل مشکلات داخلی کشور چشم پوشی کرد و اگر اشتباه درصد کمی از فرآیند است باید از آن چشم پوشی کرد. ، در غیر این صورت باید با این خطا مطابق قانون برخورد شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید