روسیه می تواند یاد بگیرد که تحریم های ایران را دور بزند


ساعت: 22:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822443

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری آمریکا، روسیه با تحریم های بی سابقه ای روبرو است و ممکن است نیاز داشته باشد به متحدی با بیش از چهار دهه تحریم غرب روی آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وب سایت خبری سیانان اخیرا در تحلیلی از کمک های ایران به روسیه برای دور زدن تحریم های آمریکا و متحدانش نوشته است که روسیه که تقریباً تمام بخش های اقتصاد خود را با تحریم های بی سابقه مواجه کرده است، می تواند مجبور شود متحدی معتبر با بیش از چهار دهه تجربه در این زمینه ایجاد کند. تحریم های غرب

طبق گزارش ها، ایران تحریم شده ترین کشور جهان بود، اما روسیه اکنون رکورددار است. جورجیو کافئیرو، مدیر اجرایی Gulf State Analytics مستقر در واشنگتن دی سی، گفت: “منافع مشترک در دور زدن تحریم ها برای این پویایی در روابط روسیه و ایران بسیار مهم است.”

ویتالی ساولیف، وزیر حمل و نقل روسیه ماه گذشته در بحبوحه تنش‌ها بین مسکو و غرب گفت که کشورش در حال بررسی کمک به ایران برای اجرای تحریم‌های مربوط به تعمیر و نگهداری هواپیما و قطعات یدکی است.

در این گزارش آمده است: «پس از دهه‌ها محدودیت‌های اقتصادی غرب، ایران با کمک کشتی‌های خود تحریم‌ها را دور می‌زند و امروز روسیه بحران مشابهی را تجربه می‌کند که غرب به دنبال فلج کردن تلاش‌هایش است».

یکی از راه‌هایی که روسیه می‌تواند یاد بگیرد از تحریم‌های احتمالی علیه نفت خود جان سالم به در ببرد، جابه‌جایی و تغییر نام کشتی‌ها است، تاکتیکی که ایران از آن استفاده می‌کند.

پیشتر رویترز گزارش داده بود که ایران در گذشته میلیون ها بشکه نفت را در بنادر کمتر شناخته شده آسیایی پنهان کرده بود تا از تحریم های غرب جلوگیری کند.

کورک مک گری، تحلیلگر آمریکایی، به سیانان گفت: Ghost متداول ترین مکانیسمی است که توسط آن کشتی ها سیستم های تشخیص خودکار خود را هنگام انتقال محموله از یک کشتی به کشتی دیگر خاموش می کنند.

ویندوارد، آژانس اطلاعات فراساحلی اسرائیل، گفت که تجارت نفت خام روسیه را در ماه گذشته زیر نظر داشته است و عملیات کشتی به کشتی بین نفتکش‌هایی که از بنادر روسیه به نفت‌کش‌ها و نفت‌کش‌های دیگر در منطقه حرکت می‌کنند را زیر نظر داشته است. آمریکای شمالی، آسیا، روسیه و اروپا.

در مورد ایران نیز از مالزی دورافتاده استفاده شد که نفت ایران با نفت جاهای دیگر مخلوط می شد و به عنوان یک محصول غیر ایرانی به خریداران بین المللی فروخته می شد.

تحلیلگر دیگری گفت که اجتناب از تحریم ها کار آسانی نیست. درسی که روسیه باید از تجربه ایران بگیرد این است که دور زدن تحریم ها و مخالفت با تحریم ها دشوار است.

انتهای پیام/ م

دیدگاهتان را بنویسید