برخی از صحبت های کشتی بی ادبانه بود / ما نباید از دنیا یاد بگیریم، دنیا باید از ما یاد بگیرد

ساعت: 19:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794937

با این پرتاب های سنگ متوجه شدم که در مسیر درستی هستیم

مربی تیم ملی گفت: ما نباید از دنیا درس بگیریم، دنیا باید از مبارزه ما درس بگیرد چرا که ما تیم اول دنیا هستیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ رسول جزینی مربی تیم ملی کشتی در خصوص انتقادات برخی مبارزان از چرخه انتخابی تیم ملی گفت: در داوری نباید بدرفتاری کنیم البته اگر درک تقوا وجود داشته باشد. امام حسین (ع) می فرماید اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید. همه در حلقه می دانند که این حق آنها نبود که ملی نشوند. آنها تا حدودی پیروز شدند و در مراحل بعدی مقابل حریف خارجی موفق نبودند یا کمتر از مرد مقابلشان موفق بودند. بعد به جایی رسیدیم که مردی مثل محمدهادی ساراوی، مردی که همه فکر می کنند اصالتش انتخاب شده بود، بالاخره با جوانی شایسته مثل مهدی بالی راهی لهستان شد و رو در رو یا در سنگین وزن مسابقه داد. امیر قاسمی منجزی، امین میرزازاده و علی اکبر یوسفی در یک تورنمنت بین المللی حضور خواهند داشت. پس رقابت حضوری به چه معناست؟ اگر امروز با یک مسابقه مقدماتی روبرو شویم، چه انگیزه ای برای بقیه ایجاد می شود؟ خود نفر اول بی انگیزه می شود.

وی با اشاره به افتخاراتی که محمد بنا در این سال ها به دست آورده است، تاکید کرد: آیا کار انجام شده نتیجه دارد یا خیر؟ من مطمئن هستم که نتیجه این است که آنها انتقاد می کنند زیرا به قطار در حال حرکت سنگ پرتاب می کنند. با این پرتاب های سنگ متوجه شدم که در مسیر درستی هستیم. کارنامه و زندگینامه تیم ملی نشان می دهد که اگر این چرخه خالی از عدالت بود، نتیجه ای حاصل نمی شد.

جزینی درباره انتقادهایی که بین فینال لیگ و قهرمان کشور پخش می شود، گفت: بر اساس قوانین جدید کشتی، کشتی گیر فعلا نباید وزن کم کند، زیرا وزنه برداری صبح است و مسابقه دو ساعت بعد شروع می شود. و سایر مسابقات بعد لیگ ملاک انتخاب ما نیست چون وزنه برداری یک روز مانده به مسابقه است. در عین حال مردی که انتخاب تیم ملی برایش مهم بود در قهرمانی نجنگید. دیدید که خیلی از قهرمانان ما در قهرمانی هم مبارزه نکردند. تعداد کمی هم در لیگ و هم در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردند در حالی که قهرمان کشور هم مسابقاتی است که روال خودش را دارد و هم برای کسانی است که در استان خودشان مقام اول را کسب کرده اند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به صحبت های جمشید حیرآبادی مبنی بر اینکه در هیچ کجای دنیا کشتی گیر 4-5 مسابقه متوالی شرکت نکرده و وزن کم نکرده است، گفت: آیا باید از سایر تیم ها الگوبرداری کرد؟ ما نباید از دنیا یاد بگیریم، دنیا باید از ما یاد بگیرد، چون ما تیم برتر کشتی در جهان هستیم. همه ما را تماشا می کنند و ما 4 طلا در جهان داریم و روسیه یک طلا گرفت. در عین حال، این فرآیند 8 ماهه به کسانی که ابتدا دنبال می کنند انگیزه می دهد تا به جایی برسند که بتوانند به صورت انتخابی مبارزه کنند.

وی ادامه داد: عده ای از جام تختی می آیند و بعد مثلاً به جام وهبی می روند و تعدادی رزمنده هستند. همه در یک شرایط و تورنمنت نزدیک‌تر از اوکراین به دنیا می‌آیند که پارسال در رابطه علت و معلولی قهرمان شدیم و کاویانی نژاد هم گفت که می‌خواهد با ۷۷ کیلوگرم تست بزند. در واقع به همه فرصت داده می شود. اگر مشکلی بود به من بگویید تا به شما بگویم کجا کار کرده اند. کدام کشتی گیر در هر 4 مسابقه ذکر شده که کمی با یکدیگر تفاوت دارند مبارزه کرده است؟

جزینی در مورد وضعیت رضا سدری صحبت کرد که هم برای فینال لیگ و هم برای قهرمانی کشور می جنگد و به گفته کادرفنی به دلیل عدم حضور در فینال ملی باید در انتخابی جام تختی برای کسب مجوز بجنگد. برای حضور در جام تختی. خدری مرتکب اشتباه شد و در فینال در شهری که میزبانش این همه هزینه می کند مبارزه نکرد. این یک مجازات برای او بود چون دو فینال پشت سر هم برگزار نشد و به نظر می رسید اگر پنالتی در نظر گرفته نشود سایر کشتی گیران هم همین کار را می کنند. فکر می کنم محمد بنا این مجازات را بگذراند و فقط برای حضور در فینال مسابقات بود.

مربی تیم ملی اصفهانی اضافه کرد: در داخل اردو یک مسابقه داشتیم، در اوزان 55 و 60 کیلوگرم، قبل از جام جهانی این اتفاق افتاد.

جزینی در پاسخ به انتقاد امید نوروزی تصریح کرد: چه کسی بهتر از امید نوروزی و کاسم رضایی از کشتی انتقاد می کند؟ محمد قبول می‌کرد، اما یک سری صحبت‌ها وجود داشت که تند بودند و موج‌سواری‌هایی بودند که از آن سوءاستفاده کردند و این باعث شد که موقعیت آنها بی‌ثبات شود. امید نوروزی و کاسم رضایی از افتخارات کشور هستند و پرداختن به بحث کشتی حق مسلم آنهاست. من می خواهم برای روشن شدن موضوع مناظره ای برگزار کنم. اما معتقدم این مسائل باید در داخل حل شود و نتیجه آن در رسانه ها منعکس شود. دوستان کشتی گیر حق دارند بدانند در کشتی چه خبر است. چیدمانی که امید نوروزی در مورد انتخاب منهای انتخاب نهایی گفت همان چرخه ما بود.

وی همچنین درباره انتقاد نوروزی از نحوه انتخاب مربیان تاکید کرد: سه مربی از خوزستان، فارس و مازندران داشتیم. لقمان رضایی که شاگردانش رامین طاهری و مهرداد مردانی بودند نیز در رده امید شاگردانی داشت. رحیم گیوی دو شاگرد مستقیم (علی و رضا گرایی) داشت و عادل بالی عضو شورای استان مازندران بود. بیایید کمی منصفانه به این سوال نگاه کنیم و به دانش آموز بدون من به عنوان یکی از کسانی که انتخاب کرده است نگاه کنیم.

رسول جزینی که میهمان برنامه این هفته (4 دی) دایره طلایی بود، در پایان گفت: مقابل قهرمانان تمام قد المپیک می ایستم و کلاه از سر بر می دارم. من فقط دوست ندارم دوچرخه سواران و شومن های سایبری پشت این جریان پنهان شوند. کشتی از همه ما بزرگتر است و در نهایت تاریخ نشان خواهد داد که چه کسی چه کاری انجام داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید