ایران در بهترین حالت مقابل ولز بود/ تیم فوتبال آمریکا را نباید دست کم بگیریم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن شفیعی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز گفت: بعد از صعود ایران به جام جهانی یک سری تغییرات در فدراسیون و تیم فوتبال ایجاد شد و حالا کی روش سرمربی تیم ملی ایران شده است. او در جام جهانی هدایت ایران را برعهده گرفت.

سرمربی فوتبال گفت: معتقدم کی روش اعتقاد خاصی به جام جهانی داشت. ما در لیگ های مختلف آسیایی و اروپایی بازیکنان زیادی داریم به جز طارمی و آزمون که هیچ کدام در تیم های قدرتمند بازی نمی کنند.

شفیعی تصریح کرد: تفکر کی روش این بود که ایران در اولین بازی خود در جام جهانی مقابل انگلیس نتواند پیروز شود، به همین دلیل مقابل انگلیس ترکیبی انجام داد و به همین دلیل از نفرات اصلی تیم ملی استفاده نکرد و در نتیجه ما باخت های مختلفی را تجربه کردیم. بازی ها .

وی افزود: کی روش ترکیب اصلی تیم ملی را مقابل ولز قرار داد، پس از مدت ها ولز توانست به جام جهانی صعود کند و بیشتر بازیکنانش در انگلیس، اسکاتلند و دیگر کشورها بازی می کنند.


* در ضد حمله خوب حرکت کردیم و تیم در دفاع عالی بود

حسن شفیعی با بیان اینکه در این بازی سه تا چهار بازیکن نسبت به بازی انگلیس تغییر کردند، اذعان داشت: تغییراتی که کی روش در تیم مقابل ولز ایجاد کرد تغییرات خوبی بود، ترکیب تیم به گونه ای بود که به خوبی این کار را انجام دادیم و تیم در دفاع عالی بود

این مربی فوتبال با اشاره به اینکه کی روش در زمین به بازیکنان ماموریت داد که بازیکنان توانستند وظایف و ماموریت های خود را به درستی انجام دهند، تصریح کرد: در بازی مقابل انگلیس شرایطی که وجود داشت از نظر روحی بازیکنان را تحت تاثیر قرار داد که در این دیدار نیز این اتفاق افتاد. توانست مشکل را حل کند.

شفیعی تصریح کرد: در جام جهانی 2022 هیچ تیمی نمی تواند ادعای برد مقابل تیم مقابل داشته باشد چرا که همه تیم ها تقویت شده اند و از یکدیگر می ترسند، بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که یک تیم به دلیل قوی یا ضعیف بودن پیروز شود یا نبرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که برای فوتبال ایران افتاد این بود که ولز تیم ایران را دست کم گرفت و بازیکنانش به تیم ما تکیه نکردند. شاید بازیکنان ولزی فقط طارمی را می شناختند اما دیگر بازیکنان خارجی ما چندان مطرح و معروف نبودند.

حسن شفیعی با اشاره به اینکه آزمون مدتی از ناحیه ساق پا مصدوم شده بود اما اکنون وضعیت او بهتر شده است، خاطرنشان کرد: بازیکنان ما به این برد نیاز داشتند و باید تقویت شوند، بنابراین بازی بسیار خوبی را آغاز کردند، باید می گویند عزت الهی و حاج صفی خط هافبک را به خوبی مدیریت کردند.

این مربی فوتبال گفت: حضور رضایان در بازی موثر بود، معتقدم کلی نژاد یکی از بازیکنان منحصر به فرد ایران است و اگر بخواهیم بازیکنی را نام ببریم که در انتخاب سایر بازیکنان آسیا مهارت دارد، آن بازیکن کلی نژاد است، زیرا کلی نژاد او است. یک بازیکن نخبه

شفیعی تصریح کرد: با وجود اینکه بازیکنان ولز بسیار بی تفاوت بودند، اما بازیکنان ما در این بازی متوجه لحظات خوبی شدند، از جمله اینکه طارمی و آزمون در عمق یکدیگر در خط حمله بودند اما طارمی را در 18 قدم خودمان دیدیم. و آزمون نیز سه دفاع ولز را سرگرم کردند.

وی افزود: تیم ایران در فاز دفاعی خیلی خوب فاصله ها را حفظ می کرد و در محوطه جریمه در 18 قدم خودمان، رضاییان و محمدی نقاط کور را پوشش می دادند، هرچند حملات ولز در سمت چپ ما بود، اما حاج صفی و محمدی با دویدن و سرعت آنها یکدیگر را پوشانده و حرکات ولز را خنثی کردند.

حسن شفیعی گفت: تیم ایران در بازی ولز همکاری بسیار خوبی داشت و به صورت گروهی بازی کردند، توانستند از زمان و فضایی که در میانه تیم ولز بود استفاده کنند. ها پاسخ دادند و رضایان هم موفق به گلزنی شد.

به گفته این مربی فوتبال، روزبه چشمی در این دیدار در موقعیت خودش قرار داشت چرا که در دیدار قبل او را در پست دفاعی دیدیم اما از فرصت استفاده کرد و گل اول را از ناحیه ضربه پشت 18 قدم به ثمر رساند. . آن جام را بزن

شفیعی ادامه داد: در دقایق پایانی بازی معتقدم سرمربی ولز همچنان بی تفاوت بود در حالی که 90 دقیقه ولز را در دست داشتیم توپ هایمان چندین بار به تیرک دروازه برخورد کرد و حتی گل اول ما آفساید اعلام شد.ولز سرمربی همچنان فکر می کند که حتی با ده نفر هم توانست به ما گل بزند، به همین دلیل بازیکنانش را جلو انداخت و ایران در وقت اضافه و در فاز میانی موفق شد از سه دفاع ولز استفاده کند و دو گل به ثمر برساند.

وی در پایان با اشاره به فوق العاده بودن رامین رضایان در این بازی تصریح کرد: باید توجه داشت که تفاضل گل ما همچنان منهای 2 است، بازیکنان آمریکایی در کشورهای مطرح آموزش دیده اند و نباید آمریکا را دست کم گرفت، امیدوارم در در بازی با آمریکا هم نتیجه خوبی گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید