با این فوتبال مقابل آمریکا و ولز مشکل خواهیم داشت

با این فوتبال مقابل آمریکا و ولز مشکل خواهیم داشت

تیم ملی کشورمان در دیدار تدارکاتی مقابل الجزایر در قطر با نتیجه دو بر یک شکست خورد.

محمود کلهر در خصوص عملکرد تیم ملی ایران گفت: معتقدم تیم ملی ایران در این دیدار مشکلات تاکتیکی زیادی داشت و نه در دفاع و نه در حمله موفق به نظر نمی رسیدیم. ما در انتقال توپ از دفاع به حمله و بازگشت از حمله به دفاع مشکلات زیادی داشتیم و این جای انتقاد دارد.

وی ادامه داد: مشکل اصلی این تیم در سازماندهی خط دفاعی است. دفاع فقط مختص مدافعان نیست، بلکه در دفاع هم ناهماهنگی های زیادی داشتیم. هافبک و مهاجمان تکنیکی الجزایری هر لحظه موفق شدند مدافعان ما را ترک کنند و به نظر می رسید داور حتی یک پنالتی هم علیه تیم ما اعلام نکرده است.

کلهر افزود: جدای از این موضوع به نظر می رسید تیم ملی راضی نباشد. دلیلش هم تعطیلی مسابقات قهرمانی یا خستگی و فرسودگی بازیکنان در اردوی عجیب قطر بود یا گرما را نمی دانم اما این تیم شور و نشاط مورد انتظار را نداشت. البته بچه های تیم هم مصاحبه کردند و گلایه داشتند که می شود همه این مسائل را در نظر گرفت.

وی بر لزوم برگزاری مسابقات تدارکاتی مناسب تاکید کرد و گفت: همه می دانیم که در این شرایط تحریم و دخالت های سیاسی در فوتبال، دیدن یک بازی دوستانه آسان نیست. زمان زیادی از جام جهانی نمی گذرد و اروپایی ها در رقابت های مختلف خود شرکت می کنند اما در همه این شرایط باید به فکر تیم ملی خود باشیم. مشکلات در جلسات تدارکاتی مشخص می شود و باید در دیدار تدارکاتی با الجزایر به این نکات توجه شود.

کلهر با اشاره به سختی گروه ایران یادآور شد: اولین بازی ایران مقابل تیم قدرتمند انگلیس است که همه از آن صحبت می کنند اما فکر می کنم با این شکل از فوتبال مقابل آمریکا و ولز به مشکل بخوریم. و البته ما هنوز فرصت داریم مشکلات قبل از جام جهانی را حل کنیم و تیم را به خصوص از نظر جسمی، روحی و روانی برای این رقابت های بزرگ آماده کنیم. در دفاع و حمله خوب است.

کلهر که زمانی در خط هافبک بازی می کرد، گفت: ما هافبک های خوب و باتجربه ای داریم که در اروپا بازی کرده اند و تیم های خوبی داریم. انتظار می رود این بازیکنان سرشناس تعداد پاس های سالم تیم ملی را افزایش دهند و البته این امر باید بر اساس تاکتیک کادرفنی محقق شود.

پیشکسوت پرسپولیس درباره وضعیت فعلی این تیم نیز تصریح کرد: خریدهای خوبی انجام شده و انتظار می رود پرسپولیس دوباره تقویت شود. پرسپولیس در فصل گذشته آسیب زیادی از این بازیکن متحمل شد و به نظر می رسد در فصل جدید به دنبال رفع این نقص است. به هر حال مدیریت باشگاه باید برای جذب افرادی که یحیی گل محمدی می خواهد تلاش کند و این وظیفه دوستان است. امیدوارم پرسپولیس در کنار خریدهای خوب در این فصل، وضعیت مالی خوبی هم داشته باشد و بتواند با قهرمانی در لیگ بیست و دوم، بار دیگر به لبان هواداران پرشمار خود لبخند بزند.

دیدگاهتان را بنویسید