ما باید بسکتبال بازی کردن را یاد بگیریم اگر در زمین خودمان ذخیره کنیم/احساس بیگانگی کنیم


ساعت: 19:44
تاریخ انتشار: 20/08/1401
کد خبر: 1910159

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: ما در زمین خودمان احساس بیگانگی کردیم. تعداد چینی ها از ما بیشتر بود و این باید تاثیر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در نشست خبری پس از دیدار مقابل چین گفت: انتظار داشتیم بازی سختی باشد. ما می دانیم که چین چگونه در بسکتبال سرمایه گذاری کرده است و سازمان آنها برای توسعه بسکتبال چیست. تیم چین بسکتبال خوبی بازی می کند و امروز شاهد آن بودیم. می دانستیم بازی سختی داریم اما امیدوار بودیم که بازی را ببریم و از آن هدف دور نبودیم.

سرمربی تیم ملی ایران درباره عملکرد عادی حامد حدادی در این دیدار گفت: چون حامد در چین بازی می کند همه او را به خوبی می شناختند و با خطاهای زیادی که حتی سوت هم نمی زد او را کنترل کردند اما فکر می کنم بازی ما در وقت دوم خوب بود. متفاوت بود و نتوانستیم سه گانه حریف را مهار کنیم.

وی در ثانیه های پایانی گفت: در آخرین دقیقه یک سه امتیازی مرگبار به حریف دادیم و اگر اینطور نبود می توانستیم آن را به سود خود برگردانیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با بیان اینکه با این شکست شانس ایران برای صعود به جام جهانی به حداقل رسیده است، خاطرنشان کرد: قزاقستان با اختلاف زیادی مغلوب استرالیا شد و همچنان امیدوار به صعود هستیم. ما 3 بازی دیگر داریم و بازی استرالیا برگزار نمی شود. بازی با ژاپن داریم و همچنان امیدواریم با یک بازی خوب در ژاپن یا مقابل چین پیروز شویم و به جام جهانی برویم.

سرمربی تیم ملی ایران با تاکید بر اینکه احتمال برگزاری بازی با استرالیا در زمین سوم وجود دارد، تاکید کرد: هر کاری انجام می دهیم باید طبق قوانین فیبا باشد. ما در ایران شرایط خاصی نداریم که برای آن بخواهیم به کشور ثالث برویم. چین با 200 تماشاگر اینجاست و آنها سالم هستند. ما از قوانین فیبا تبعیت می کنیم و استرالیا موافقت نکرده است که بدون دلیل یا اطلاع قبلی با ما بازی کند. مشکل آنها همین است. ما آماده بازی و تفریح ​​بودیم و امیدوارم فیبا قوانین را رعایت کند و ما را برنده بازی کند.

ارمغانی در پاسخ به این سوال که حضور تماشاگران رقیب چقدر در شکست ایران تاثیر داشته است، گفت: شاید در زمین خودمان احساس بیگانگی می کردیم. چینی ها از ما بیشتر بودند و این باید تأثیر داشت، اما روحیه قهرمانی و جوانمردی داشتند. بچه ها جانشان را دادند. ما باید یاد بگیریم که در بسکتبال برد و باخت وجود دارد و تیم ما تمام تلاش خود را کرد و باید اشتباهات کوچک را جبران کنیم.

وی در مورد اینکه داور نسبت به چین مغرضانه به نظر می رسید، گفت: باید فیلم بازی را ببینیم تا داوری را به درستی بررسی کنیم، اما از بیرون احساس کردم در 2 یا 3 جا خطاهای بدی نگرفتند. “در یک مکان آنها دو برابر شدند و باید بررسی می شد. امیدوارم داوران ناخواسته اشتباه کنند. ما باید یاد بگیریم که بسکتبال تهاجمی بازی کنیم.”

سرمربی تیم ملی درباره اشتباهات زیاد ایران در این دیدار گفت: این کاری است که باید در تمرین انجام دهیم. باید بازی ها را مرور کنیم و روی مسائل کار کنیم. شما نمی توانید بدون اشتباه بازی کنید، اما کسی که کمترین اشتباه را انجام دهد برنده است. چین 3 امتیاز عالی کسب کرد و در نقاط حساس امتیاز گرفت.



دیدگاهتان را بنویسید