ظریف: مردمی داریم که در برابر اشتباه مقاومت می‌کنند/ اگر فکر می‌کنیم می‌توانیم مردم را نادیده بگیریم، باید اشتباه کنیم

ظریف: مردمی داریم که در برابر اشتباه مقاومت می‌کنند/ اگر فکر می‌کنیم می‌توانیم مردم را نادیده بگیریم، باید اشتباه کنیم

محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه نیز در این نشست گفت: ما از یک سو تسلیم وزن زور نمی شویم و از سوی دیگر افرادی داریم که در برابر حرف های نادرست مقاومت می کنند. این بزرگترین مانع ماست.

ظریف ادامه داد: اگر فکر می‌کنیم می‌توانیم مردم را نادیده بگیریم، قطعاً اشتباه می‌کنیم، این تصور که می‌توان با خشونت از مردم محافظت کرد، این تصور است که خداوند به پیامبر فرمود شما هم نمی‌توانید.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه در 42 سال گذشته مردم بزرگترین عامل امنیت، استقرار و پایداری جمهوری اسلامی ایران بوده اند، گفت: سخنرانی افتخاری که سخنان مقام معظم رهبری جدای از حضور مردم بزرگترین است. مانعی برای جمهوری اسلامی در آینده بوده و خواهد بود.

وی با تشکر از رئیس دانشگاه تهران برای پیگیری و تلاش برای آزادی دانشجویان دستگیر شده در اغتشاشات اخیر، خاطرنشان کرد: در دنیایی که ارتباطات جهانی شده، روایت های جهانی است که ذهن ها و سیاست ها را شکل می دهد. تصوری که از دانشجوی بسته در دنیا ایجاد می شود این است که در طبقه روشنفکر دانشگاهی ایران تضاد اساسی وجود دارد، اما اینکه دانشجو بتواند صحبت کند نقطه قوت ما محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید