ظریف: نیازی نیست انقلابی باشید، دشمنی کنید و مردم را بیرون بیندازید. بلکه حداکثر جاذبه است / قرآن می فرماید اگر گروهی که پیمان شکن می خواهند با شما صلح کنند با آنها صلح کنید.

ظریف: نیازی نیست انقلابی باشید، دشمنی کنید و مردم را بیرون بیندازید.  بلکه حداکثر جاذبه است / قرآن می فرماید اگر گروهی که پیمان شکن می خواهند با شما صلح کنند با آنها صلح کنید.

مهمترین عامل بازدارنده ایران در برابر دشمنان خارجی همین افراد هستند. این قدرت افراد است که می تواند آنها را از فشار خارجی در شرایط سخت محافظت کند. من این درس را از دوایی آموختم که برای دوری از دیگران، دشمنی و طرد مردم نیازی به انقلابی بودن ندارید. بلکه حداکثر جذب است. آن وقت هیچ کس نمی تواند این ملت را برد. نماز نماد حداکثر تحمل، جذب و پذیرش بود و امروز برای مقبولیت جهانی به چیزی جز آن نیاز نداریم.

مراسم بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید محمود داعی شامگاه سه شنبه 18 خردادماه با حضور مرحوم دا در سالن همایش های موسسه اطلاع رسانی برگزار شد. خانواده آی و جمعی از فرهنگی، سیاسی و دانشگاهی.

محمدجواد ظریف در این مراسم گفت: قرآن قوت عظیم جامعه اسلامی را در مردم و رأفت پیامبر را عامل وحدت می داند. سوره انفال می فرماید اگر گروه پیمان شکن خواستند با شما صلح کنند، با آنها صلح کنید و آیه بعد می فرماید: «اللَّهُ أَفْفَانَکُمْ».

به گزارش جماران، وزیر سابق امور خارجه دعایی را نماد سیاست خارجی جمهوری اسلامی دانست که می تواند نماینده تمام جمهوری اسلامی باشد و تاکید کرد: «صداقت» آن چیزی است که به این نظام و مردم نیرو بخشید و آنها را در مقابل دشمن ایستادگی کرد. . دوایی هیچ کس را حذف نکرد و همه را خوب دید. الگویی برای سیاست خارجی ما شده است. این انقلاب بزرگ که صدای انقلاب در زمان شاه بود همه را دور خود جمع کرد. دعایی نمونه مردی بود که مورد رحمت خداوند قرار گرفت. خداوند به پیامبر (ص) فرمود که اگر بدخو باشی مؤمنی باقی نمی ماند و مردم از اطرافت پراکنده می شوند.

وی تاکید کرد: مهمترین عامل بازدارنده ایران در برابر دشمنان خارجی همین مردم هستند. این قدرت افراد است که می تواند آنها را از فشار خارجی در شرایط سخت محافظت کند. من این درس را از دوایی آموختم که برای دوری از دیگران، دشمنی و طرد مردم نیازی به انقلابی بودن ندارید. بلکه حداکثر جذب است. آن وقت هیچ کس نمی تواند این ملت را برد. نماز نماد حداکثر تحمل، جذب و پذیرش بود و امروز برای مقبولیت جهانی به چیزی جز آن نیاز نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید