آیت الله موسوی تبریزی: مردم طلبکارند و مرگ مهسا امینی فراموش نشود/ باید یک نفر پیدا شود و کشور و مردم را برای همیشه از شر رفتارهای بی ادبانه و غیرمنطقی خلاص کند.

آیت الله موسوی تبریزی: مردم طلبکارند و مرگ مهسا امینی فراموش نشود/ باید یک نفر پیدا شود و کشور و مردم را برای همیشه از شر رفتارهای بی ادبانه و غیرمنطقی خلاص کند.

روز جدید :آقایان گفتند لباس خانم امینی در زمان دستگیری نامناسب بوده است. کاملاً درست می گویید و آن مرحوم لباس نامناسبی پوشیده بود، نباید با او چنین رفتاری می شد. کجای دین و شرع اجازه دستگیری افسران با این فرم را می دهد؟ / اسلام دین مهربانی است و این چیزها نباید بین جوانان و شرع فاصله ایجاد کند. آقایانی که نمی دانند با عملکردشان چه ضرری می کنند باید بدانند که با این روش مردم از نظام فاصله می گیرند که خیلی بد است.

سعید شمس: کمتر از 72 ساعت از دستگیری ارشاد تا آخرین نفس های مهسا امینی که مهمان هموطنان تهرانی اش بود نگذشت. یعنی از غروب سه شنبه بیست و دوم شهریور ماه که ماموران گشت کلانتری میهن سننجی را برای راهنمایی به تهران بردند و چند ساعت بعد نیمه جان به بیمارستان کسری منتقل کردند و تا ساعت 16:27 روز جمعه 25 شهریور. شهریورماه، همزمان با گرامیداشت اربعین حسینی توسط مردم ایران، خبر «مهسا امینی در گذشت» منتشر می شود و موجی از واکنش ها، تحلیل ها، نگرانی ها و البته اشک ها برای دختر کردی که در جوانی جان خود را از دست داد، بلند و نظاره گر خواهد شد.

جالب اینجاست که مقامات رسمی سعی کردند ثابت کنند که کتک نیست. انگار فردی سکته کرده و بر اثر حملات و فشار جان خود را از دست داده، به مرگ طبیعی فوت کرده است!

اگر فیلم تلاش یک زن برای توقف خودروی گشت پخش می شد، به راحتی نمی گذشت، شاید حالا مهسا آخرین روزهای سفر رایگان خود به تهران را سپری می کرد و برای بازگشت به سنندج آماده می شد. بدی این است که مرگ مهسا هم فراموش شده و عبرت نمی‌شود.

در همین راستا یک استاد عالی رتبه این حوزه در گفتگو با خبرنگار «نواندیش» تاکید می کند که با این نوع روش ها مردم از نظام فاصله می گیرند.

آیت الله سید حسین موسوی تبریزی در واکنش به درگذشت تکان دهنده مهسا امینی اظهار داشت: آدم گاهی مانده است، چه باید گفت و چه کرد؟ آقایان گفتند لباس خانم امینی در زمان دستگیری نامناسب بوده است. کاملاً درست می گویید و آن مرحوم لباس نامناسبی پوشیده بود، نباید با او چنین رفتاری می شد. کجای دین و شرع به پلیس اجازه اینگونه دستگیری ها را داده است مردم طلبکار هستند و باید صحبت کنند و از حقوق خود دفاع کنند.

دبیر کل جامعه طلاب و مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اسلام دین مهربانی است و نباید این چیزها بین جوانان و شرع فاصله ایجاد کند. آقایانی که نمی دانند با عملکردشان چه ضرری می کنند باید بدانند که با این روش مردم از نظام فاصله می گیرند که خیلی بد است. کاش کسی پیدا شود و کشور و مردم را برای همیشه از شر رفتارهای بی ادبانه و نابخردانه خلاص کند. در غیر این صورت جامعه دوقطبی خواهد شد و مردم خواهند مرد.

موسوی تبریزی در پایان گفت: رهنمودها به خودی خود خوب و لازم است. اما مشروط بر اینکه راهنماها افرادی باهوش، دانا و بالغ باشند و خود محتاج راهنمایی نباشند.

منبع: نواندیش

دیدگاهتان را بنویسید