خطر شکاف در ارتش ایالات متحده و شکاف در جامعه در انتخابات 2024 چقدر جدی است؟

خطر شکاف در ارتش ایالات متحده و شکاف در جامعه در انتخابات 2024 چقدر جدی است؟

روز جدید با توجه به خطرات واقعی پیش روی ایالات متحده در نتیجه اختلافات چریکی، اجتماعی و نژادی موجود، احتمالاً تقسیمات نظامی نیز گسترش خواهد یافت. ایالات متحده ممکن است نیاز داشته باشد که بحران های داخلی خود را به خارج از کشور صادر کند، در این صورت، دشمنان خارجی بیشتری برای بهبود همبستگی داخلی در سطح جامعه و ارتش ایجاد خواهد کرد.

المیادین در مقاله ای به قلم لیلی ناکولا می نویسد: در 17 دسامبر، واشنگتن پست مقاله قابل توجهی از سه ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا را منتشر کرد. در این مقاله، این سه ژنرال نسبت به ایده “موفقیت آتی کودتا” ابراز نگرانی عمیق کردند و از دخالت تعدادی از نیروهای نظامی در حمله به ساختمان کنگره به عنوان منبع نگرانی یاد کردند.

نویسندگان واشنگتن پست بر این باورند که تاریخ می تواند تکرار شود و ارتش آمریکا می تواند با تقسیم بندی در ایالت های مختلف آمریکا تقسیم شود. او مدعی است که اعترافاتش از طریق شکنجه و اعترافاتش از طریق شکنجه به دست آمده است.

این سه ژنرال بازنشسته تنها کسانی نیستند که نسبت به احتمال کودتا توسط ترامپ و حزب جمهوری خواه در صورت شکست در انتخابات 2024 هشدار می دهند. در گذشته، آتلانتیک هشدار داده بود که کودتای بعدی ترامپ در شرف آغاز است و تأکید می کرد که آنچه در تاریخ رخ داده است. 6 ژانویه فقط یک تمرین است و اینکه حزب جمهوری خواه به رهبری ترامپ در موقعیت بهتری برای پیروزی در انتخابات بعدی قرار دارد. از بین رفتن. نویسنده این مقاله خاطرنشان کرد که با حمایت ضمنی رهبران جمهوری خواه، دستگاه های تقلب در انتخابات راه اندازی شده و مقامات منتخب در آریزونا، تگزاس، جورجیا، پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان در حال سازماندهی کمپین دونالد ترامپ برای لغو انتخابات 2020 هستند. تکرار در دوره بعدی انتخابات

اما این ترس ها تا چه حد توجیه پذیر است؟

در واقع، در حالی که از زمان روی کار آمدن ترامپ، تنوع مشخصه ایالات متحده بوده است، اختلافات بین جناح های دولتی گسترش یافته و شکاف عمودی بی سابقه ای در جامعه آمریکا ایجاد کرده است.

علاوه بر این، تحولات پس از حمله به ساختمان کنگره و اینکه هیچ یک از دستگاه های آمریکایی رهبران معترضان را مجازات نکرده اند، ممکن است پیام این اقدام و احتمال تکرار آن در آینده را زیر سوال ببرد. .

خروج بی نظم از افغانستان نشان دهنده شکست ارتش و رهبری اطلاعاتی ایالات متحده در برنامه ریزی و اجرا و مهمتر از آن، پیش بینی است.

بحران‌های اقتصادی اغلب پتانسیل تأثیرگذاری بر مردم را دارند و این اتفاقی است که در نتیجه بحران اقتصادی جهانی در سال 2008 و همزمان با افزایش نارضایتی عمومی از سیاست‌های ایالات متحده، به ویژه پس از کاهش سهام، فقرا و طبقه متوسط، آنها رها شدند و بسیاری خانه و پس انداز خود را از دست دادند.

امروزه با گسترش شکاف های اجتماعی به دلیل عوامل مختلف، ایالات متحده از افزایش متوسط ​​تورم به 6.8 درصد در سال 2021 رنج می برد که بالاترین سطح از سال 1982 است. پس از اعلام پایان حد نصاب به دلیل تاج در تابستان گذشته، قیمت ها در این کشور افزایش یافته است. بسیاری از بخش ها، به ویژه گاز، غذا و مسکن.

برخی از اقتصاددانان تورم را به سیاست مرکزی فدرال نسبت می دهند، در حالی که برخی دیگر می گویند سیاست توزیع دارایی که دولت بایدن پس از اقدامات تاجگذاری ایجاد کرد، عامل اصلی تورم است، تا جایی که منجر به بیکاری می شود. بی سابقه شد.

بر این اساس، با توجه به خطرات واقعی پیش روی ایالات متحده در نتیجه اختلافات چریکی، اجتماعی و نژادی موجود، احتمالاً تقسیمات نظامی گسترش یافته و ایالات متحده ممکن است نیاز به صدور بحران های داخلی خود به خارج از کشور داشته باشد. این امر نیاز به ایجاد یک دشمن خارجی را برای بهبود همبستگی داخلی در سطح جامعه و نظامی افزایش می دهد. با توجه به نیاز دولت آمریکا به خصومت برای مقابله با بحران های خود، این نگرانی وجود دارد که ایالات متحده و به همراه آن ناتو وارد تنش نظامی با چین و روسیه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید