ارتش ایالات متحده در حال تسریع خریدهای نظامی و پر کردن زرادخانه های خود است


ساعت: 07:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912766

داگلاس بوش، دستیار وزیر ارتش در امور تدارکات، تدارکات و فناوری گفت: ارتش ایالات متحده در حال تسریع خرید تسلیحات مورد نیاز برای پر کردن زرادخانه های خود است که با کمک های نظامی به اوکراین تمام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بوش به خبرنگاران افزود: از آغاز عملیات نظامی ویژه فدراسیون روسیه (SVO) در اوکراین، ایالات متحده حدود 17.9 میلیارد دلار کمک نظامی به کیف ارسال کرده است.

علاوه بر این، تنها از نیمه دوم اکتبر، ایالات متحده قراردادهایی به ارزش حدود یک میلیارد دلار، عمدتاً برای تامین مهمات و موشک، امضا کرده است. به گفته دستیار وزیر، این قرارداد 15 درصد بیشتر از هزینه های داخلی پنتاگون است.

بوش همچنین گفت که ارتش اولین قسط بودجه را در 3 می برای تکمیل تسلیحات دریافت کرد و پس از آن هر چند هفته یک بار وجوه ارسال می شد.

وی گفت که وجوه از چند صد میلیون تا نزدیک به یک میلیارد دلار متغیر است.

در 24 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درخواست کمک رهبران جمهوری های دونباس را اعلام کرد و سپس در 30 سپتامبر 2022 (8 اکتبر 1401)، سند ضمیمه کردن چهار منطقه اوکراین از جمله لوهانسک، دونتسک، خرسون را امضا کرد. و زاپوروژیه این قرارداد پس از همه پرسی 27 سپتامبر در این مناطق منعقد شد.

در واکنش به تصمیم روسیه، غرب به تدریج شروع به اعمال تحریم های متعدد و گسترده علیه این کشور کرد. علاوه بر این، کشورهای غربی شروع به تامین سلاح و تجهیزات نظامی به کیف ده‌ها میلیارد دلار کرده‌اند.

پوتین در 16 مارس اعلام کرد که سیاست تحریمی غرب علیه مسکو دارای همه نشانه های تجاوز است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست مهار روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است.

دیدگاهتان را بنویسید