نشست کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل و ایالات متحده برای تسریع در مذاکرات در وین

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین از دیدار کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل با هیئت آمریکایی خبر داد.

اولیانوف صبح چهارشنبه در توییتر خود نوشت: «کشورهای عضو برجام (به استثنای ایران) و ایالات متحده امشب بار دیگر با یکدیگر دیدار کردند تا درباره بهترین روش برای تسریع مذاکرات در وین گفتگو کنند.

دور جدید مذاکرات برای لغو تحریم ها علیه دولت جدید ایران روز دوشنبه 7 آذرماه با افتتاحیه نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد. در 31 دسامبر، یک هیئت ایرانی به سرپرستی علی باقری، مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران، دو سند در مورد لغو تحریم ها و مسائل هسته ای به طرف مقابل ارائه کرد.

در پی درخواست طرف اروپایی برای رایزنی با پایتخت ها، مذاکرات نفس گیر بود و روز پنجشنبه (17 آذر) با نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک که همچنان در وین ادامه دارد، از سر گرفته شد. جلسه سومین کارگروه کارشناسی نظام اجرایی روز یکشنبه در هتل کوبورگ برگزار شد.

صبح چهارشنبه تعدادی از اعضای شورای امنیت در نشست حمایت از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد از آمریکا خواستند به برجام بازگردد و به خواسته های آن پایبند باشد اما نمایندگان واشنگتن و تروئیکای اروپایی صحبت کردند. علیه ایران

14000924000060 Test PhotoL خبر خاکستری

14000924000061 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید