روسیه در حال گسترش زرادخانه هسته ای خود است

اظهارات آستین بر اساس مقاله اخیر پنتاگون در مورد سلاح های هسته ای بود.

در گزارش رویترز به نقل از کارشناسان، روسیه با حدود 6000 کلاهک، بزرگترین انبار تسلیحات هسته ای در جهان را دارد. همچنین روسیه و ایالات متحده روی هم حدود 90 درصد کلاهک های هسته ای جهان را در اختیار دارند که برای چندین برابر نابودی سیاره کافی است.

روسیه همچنین در حال مدرن‌سازی و گسترش زرادخانه هسته‌ای خود است و در حالی که کرملین به جنگ انتخابی بی‌امان و بی‌دلیل خود علیه اوکراین ادامه می‌دهد، تمام جهان شاهد مشارکت پوتین در «حصارکشی هسته‌ای بسیار غیرمسئولانه است».

در همین حال، روسیه اعلام کرده است که در سال 2023 توجه ویژه ای به ایجاد زیرساخت های نیروهای هسته ای خود خواهد داشت.

پوتین روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی هشدار داد هر کشوری که جرات حمله با سلاح هسته ای به روسیه را داشته باشد از روی زمین محو خواهد شد. پوتین گفت: «روسیه ماموریتی برای انجام اولین حمله هسته‌ای پیشگیرانه ندارد، اما سلاح‌های مافوق صوت پیشرفته روسیه تضمین می‌کند که روسیه می‌تواند در صورت حمله با قدرت پاسخ دهد.»

پوتین در 21 سپتامبر به غرب هشدار داد که آمادگی روسیه برای استفاده از سلاح های هسته ای بلوف نیست. رئیس جمهور روسیه در 30 سپتامبر گفت که ایالات متحده با پرتاب دو بمب اتمی بر ژاپن در سال 1945 راه را برای استفاده از بمب های هسته ای باز کرد.

قرار بود روسیه و ایالات متحده در هفته‌های اخیر درباره معاهده استارت جدید مذاکره کنند که تعداد کلاهک‌هایی را که می‌توانند هرکدام از آنها مستقر کنند محدود می‌کند، اما مسکو با متهم کردن ایالات متحده به رفتار ضد روسی و تلاش برای دستکاری در این معاهده، پیش از این نشست، این نشست را انجام داده است. این مذاکرات به نفع خود است.

دیدگاهتان را بنویسید