واکنش آمریکا به اظهارات پوتین درباره زرادخانه هسته ای روسیه

سخنگوی کاخ سفید پنجشنبه شب در یک کنفرانس خبری گفت که ایالات متحده آماده پذیرش پناهجویان اوکراینی است، اگرچه انتظار دارد اکثریت قریب به اتفاق در اروپا باقی بمانند.

ساکی در پاسخ به سوالی درباره اشاره پوتین به زرادخانه هسته ای روسیه گفت: در حال حاضر شاهد افزایش تهدیدات در این زمینه نیستیم.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که بایدن چه زمانی تحریم های سخت تری را علیه روسیه اعمال خواهد کرد، به خبرنگاران گفت که تحریم های اعلام شده سخت و موثر هستند، اما زمان می برد. وی گفت: یک ماه دیگر صبر کنیم تا ببینیم آیا تحریم ها جواب می دهد یا خیر.

اما اوکراین یک ماه فرصت ندارد، آیا آمریکا واقعا اوکراین را به روسیه تحویل می دهد؟ ساکی گفت: در استراتژی، رویکرد یا رهبری رئیس جمهور هیچ چیزی در دنیا وجود ندارد که نشان دهد او چیزی را منتقل می کند.

در پایان جلسه، پس از اینکه ساکی برای اینکه نشان دهد کنفرانس مطبوعاتی اش به پایان رسیده است، ماسک زد، خبرنگاری از او پرسید که آیا آمریکا معتقد است روسیه برای حمله به کشورهای دیگر خارج از اوکراین آماده می شود؟ ساکی گفت: ما مطمئناً فکر می کنیم پوتین جاه طلبی های بزرگ تری دارد.

ساکی همچنین گفت که ایالات متحده از گزارش هایی مبنی بر گروگان گرفتن تعدادی از کارکنان سایت هسته ای چرنوبیل توسط نیروهای روسی خشمگین است. او خواستار آزادی فوری آنها شد.

ساکی در پاسخ به این سوال که چه زمانی ممکن است تحریم ها علیه روسیه اعمال شود، گفت که این تحریم ها از قبل اعمال شده اند. او گفت: «ببینید روبل کجاست.

ساکی در مورد محل اختفای زلنسکی اظهار نظری نکرد، اما گفت که مقامات دولت آمریکا همچنان با وی در تماس هستند. او گفت که ایالات متحده با کشورهای اروپایی برای آماده شدن برای هجوم پناهجویان اوکراینی همکاری می کند، اما گفت که ایالات متحده آماده است تا از آنها در اینجا استقبال کند.

ساکی در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده اخطار شفاهی پوتین به دشمنان خود را تهدید به جنگ هسته ای تفسیر می کند، گفت که مطمئن نیست که بخواهد چنین پیامی را ارسال کند، اما افزود: “در حال حاضر هیچ تهدید فزاینده ای وجود ندارد. ما نمی کنیم. “

دیدگاهتان را بنویسید