اظهارات پوچ آمریکا درباره پایان مذاکرات هسته ای با ایران


ساعت: 21:56
تاریخ انتشار: 28.08.1401
کد خبر: 1912224

اخیراً در پی گزارش رسانه های آلمانی، آمریکایی ها اعلام کردند که مذاکرات هسته ای با ایران برای همیشه پایان یافته است. ادعایی پوچ که عواقب سنگین تری برای آنها دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، باج دهی های بی حد و حصر دولت تبار و امید و زیاده خواهی در اعمال روش دیپلماسی ظریف، استکبار آمریکا را در پی داشته است که دیگران نتوانند مانند گذشته از ایران سوء استفاده کنند، بر این اساس مستقیما و به طور غیر مستقیم ایران تهدید شده است.

این دولت برخلاف دولت قبل با قدرت و بدون اینکه همه تخم هایشان را در یک سبد بگذارد، آمریکا و غرب را سر جای خود قرار داده است و این سیاست برای آنها سردرگمی ایجاد کرده است، سردرگمی که منجر به ادعاهای پوچ و پوچ شده است.

صرف نظر از پوچ بودن ادعای پایان مذاکرات برجام، در صورت وقوع چنین اتفاقی، بازنده واقعی آمریکا و غرب خواهند بود زیرا ایران با قدرت بیشتری غنی‌سازی هسته‌ای را دنبال خواهد کرد و با برقراری روابط با کشورهای عضو خاورمیانه و همسایگانش غرب و این امر آمریکا را از منافع تجاری اش محروم خواهد کرد.


bfea56e7 caf8 4a5d a02b 428a8e3a49c0 خبر خاکستری


آمریکا بیش از ایران به مذاکرات برجام نیاز دارد

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اقتصاد ما باید به سمت اقتصاد مقاومتی سوق پیدا کند این بود که اقتصاد به مذاکرات برجام گره نخورد.

وی افزود: امروز هم اگر آمریکایی ها مرگ برجام را اعلام می کنند به این دلیل است که از برجام چیزی عایدشان نشد، البته قبلا هم از برجام سود می بردند و مسائل هسته ای را عقب انداختند، اما جمهوری اسلامی ایران منتظر ماند. به دلیل ضعف تیم مذاکره کننده ما در آن زمان بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز همانطور که آمریکا مرگ برجام را اعلام کرد، نظام جمهوری اسلامی ایران نیز باید با اقتدار در امور اقتصادی خود حرکت کند و البته اکنون نفت به اندازه کافی فروخته می شود. حجم و مبادلات تجاری نیز رو به رشد است و این نشان می دهد که برجام و تحریم های آن نمی تواند ایران را متوقف کند.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: اکنون می بینیم که بخشی از نابسامانی ها به دلیل عقب راندن ایران است تا اجازه ندهند در مسیر رشد پیشروی کند در حالی که مسیر کشور و آینده نظام است. روشن است و باید تلاش کنیم تا در این مسیر پیشرفت، افتخار و افتخار حرکت کنیم.

وی افزود: در آینده نزدیک اروپا نیز دچار مشکلات انرژی خواهد شد و آنها متوجه خواهند شد که به ایران اسلامی نیاز دارند و باید برای تامین انرژی در مقابل جمهوری اسلامی ایران زانو بزنند. بر این اساس، آنها بیشتر از ایران به مذاکرات برجام نیاز دارند و به کشور ما نگاه کنند.» آنها خواهند آمد و ایران همچنان در موضع قدرت خواهد ایستاد.


d0d1708b 668d 4bdf 941c 077e56e80aa3 خبر خاکستری


سیاست آمریکا در قبال ایران ناکارآمد است

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: آمریکا و غرب در حال اعمال فشار چند جانبه بر جمهوری اسلامی ایران هستند تا ایران را مجبور به پذیرش الزامات برجام و تغییر رفتار بین المللی خود برای مقابله با استکبار کنند. یکجانبه گرایی ایالات متحده آغازگر اقدامات متعدد و چندجانبه بود.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به راه اندازی جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: آمریکا و غرب نیز از چند جهت از نظر اقتصادی و تحریمی تلاش می کنند جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهند.

ترقی تصریح کرد: تقویت تحریم‌های برجام در چند ماه گذشته به بهانه‌های مختلف و همچنین اقدامات اخیر در پی دروغ‌پردازی و اخبار جعلی صهیونیست‌ها در خصوص سایت‌های هسته‌ای ایران، ناشی از همین مشکل است تا بتوانند منطقه‌ای و بین‌المللی باشند. قانونی برای اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران.

به گفته این کارشناس مسائل بین الملل، غرب در تلاش است از طریق شورای حکام که قوانین آن در مورد برجام اعمال می شود، جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهد.


7b4efe4f 004f 478a a95a 45d9be508593 خبر خاکستری

ترقی تصریح کرد: سیاست آمریکا و غرب در قبال جمهوری اسلامی ایران که از اقتدار کافی و لازم و قدرت بازدارندگی کافی برخوردار است، نه تنها پاسخگو نیست، بلکه جمهوری اسلامی را به سمتی سوق می دهد که از برجام سودی نبرد. سیاست خلع سلاح هسته‌ای آن توسط این قدرت‌ها نقض می‌شود و این کشورها تمایلی به همکاری با ایران در استفاده از فناوری هسته‌ای صلح‌آمیز در چارچوب قوانین MPT ندارند. به آژانس ندهید و همکاری با آژانس را قطع کنید.

وی افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی دائماً تحت نفوذ رژیم صهیونیستی است و اقدام آقای کراسی که قبل از هرگونه مذاکره با ایران ابتدا از اسرائیل مجوز می گیرد نشان از وابستگی آنها به اسرائیل دارد. بررسی مشکلات هسته ای ایران منصفانه نیست، اما همواره با دروغ و سوء ظن های بی مورد با ایران برخورد می کند که به مرور زمان باعث کاهش سطح همکاری با ایران می شود.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: بدون شک این اقدامات آژانس انرژی هسته ای از نظر ما نشانه عدم بی طرفی در رسیدگی به مشکلات هسته ای ایران است چرا که در درجه اول در کنار صهیونیست ها و آمریکایی ها قرار می گیرد و حاضر به انجام تعهدات خود در چارچوب نظارت نیست. برای اخذ مدرک لیسانس

من گزارش میدم مرصادنیوزآمریکا تا امروز آمادگی جبران اقدامات غیرقانونی دولت ترامپ علیه ایران را نداشت، اما کشورهای غربی را برای بازگشت ایران به برجام واسطه قرار داد که با مشاهده قاطعیت ایران در استیفای حقوق خود، باعث شد. یک ادعای پوچ مبنی بر اینکه برجام مرده است. اگر این اتفاق بیفتد، دود به چشم آمریکا خواهد رفت و بس.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید