اتهامات رژیم صهیونیستی به برنامه هسته ای صلح آمیز ایران کاملاً پوچ ، بی معنا و بی اساس است

زمان: 00:07
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777603

نماینده دائمی ایران در سازمان ملل ، اتهامات اسرائیل در مورد برنامه هسته ای صلح آمیز ایران را پوچ ، بی ربط و بی اساس خواند و گفت که هدف این اتهامات پنهان کردن خطری است که سلاح های هسته ای برای منطقه و جامعه بین المللی ایجاد می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید تخت روانچی ، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ، امروز (سه شنبه) در نشست شورای امنیت با موضوع بررسی خاورمیانه: مساله فلسطین سخنرانی کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی گفت: “وضعیت کنونی در سرزمین های اشغالی فلسطین نگران کننده است و ادامه این وضعیت موضوعی است که نگرانی جدی جامعه بین المللی را به دنبال دارد.”

طهت روانچی گفت: “اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر سیاست ها و اقدامات مخرب و تهاجمی خود را علیه مردم فلسطین تشدید کرده است.” این امر منجر به مرگ افراد عادی از جمله کودکان شده است.

نماینده ایران گفت: در همین حال رژیم اسرائیل به هتک حرمت های مقدسات مذهبی و اسلامی ادامه داده است. مسجد الاقصی ، به عنوان نمونه بارز چنین تجاوزهایی ، دائماً هدف حملات ، تحریکات و حملات رژیم اسرائیل برای تسریع در اجرای طرح غیرقانونی اسرائیل برای تقسیم زمان و مکان این حرم بوده است.

وی گفت: “همچنین وضعیت انسانی در نوار غزه همچنان وحشتناک است.” محاصره اقتصاد غزه را نابود کرد و ویرانی هایی به بار آورد و اکثر مردم را از جهان خارج جدا کرد.

تخت روانچی خاطرنشان کرد که ادامه محاصره وحشیانه غزه یک مجازات جمعی برای مردم بی گناه است. این جنایت علیه بشریت و تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی است. این یک اقدام تهاجمی و وحشیانه است که همه قوانین و هنجارهای بین المللی را نقض می کند.

نماینده ایران افزود: رژیم اسرائیل همچنین به تجاوزات خود ادامه می دهد و اقدامات خود را در منطقه بی ثبات می کند ، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای منطقه از جمله سوریه را مورد تجاوز قرار می دهد و آشکارا تهدید به استفاده از زور علیه حاکمیت اعضای سازمان ملل می کند. ایالت ها. “

به گزارش فارس ، وی گفت: بسیار مایه تاسف است که شورای امنیت نتوانسته است مسئولیت خود را بر اساس منشور سازمان ملل متحد برای پایان اشغال سرزمین های فلسطین به عهده بگیرد.

طهت روانچی گفت: “عدم اقدام علیه قوانین بین المللی در سرزمین های اشغالی فلسطین ، رژیم اسرائیل را تشویق کرده است تا به جنایات شنیع خود علیه مردم مظلوم فلسطین ادامه دهد.”

نماینده ایران افزود: ما از جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت می خواهیم اقدامات لازم را برای پایان فوری اشغالگری اسرائیل در فلسطین و حملات مکرر به مردم فلسطین و محاصره وحشیانه غزه ، که مردم در آن رنج می برند ، اتخاذ کنند. در شرایط غیر انسانی و غم انگیز “آنها می پذیرند ، قبول می کنند.

* جنایات اسرائیل نباید بدون مجازات بماند

به گزارش فارس تخت روانچی ، رژیم اسرائیل باید مسئول نقض حقوق بشر بین المللی و حقوق بشردوستانه در سرزمین های اشغالی فلسطین باشد: “چنین جنایاتی نباید بدون مجازات بماند.”

وی گفت: راه حل بحران فلسطین تنها در صورتی امکان پذیر است که حقوق مسلم مردم اشغال شده فلسطین به طور کامل به رسمیت شناخته شده ، احیا و تأیید شود.

طه روانچی افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که تنها راه حل ممکن برای احقاق حقوق اساسی مردم فلسطین ، به ویژه حق تعیین سرنوشت آنها ، برای برگزاری همه پرسی مطابق با حقایق تاریخی و در مطابق با اصول حقوق بین الملل و با مشارکت همه فلسطینی ها. “شامل مسلمانان ، مسیحیان و یهودیان می شود. چنین رفراندومی می تواند مبنای محکمی برای حل مسئله فلسطین ، بازگرداندن حاکمیت مردم فلسطین و پایان اشغالگری باشد.

* اتهامات اسرائیل به برنامه هسته ای صلح آمیز ایران کاملاً پوچ ، بی ربط و بی اساس است

وی در پایان اتهامات بی اساس نماینده رژیم اسرائیل در این دیدار علیه ایران را به طور کامل رد کرد و گفت: این رژیم طبق معمول ادعاهای بی اساس علیه ایران مطرح می کند. اکنون بار دیگر نماینده رژیم اسرائیل در تلاش است نقش قربانی را ایفا کند و توجه جامعه بین المللی را از جنایات علیه مردم فلسطین در سرزمین های اشغالی منحرف کند.

طاهت روانچی افزود: اتهامات اسرائیل در مورد برنامه هسته ای صلح آمیز ایران که ماهیت صلح آمیز آن بارها توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی تأیید و تأیید شده است ، کاملاً پوچ ، بی ربط و بی اساس است. ظاهراً هدف رژیم اسرائیل از این اتهامات بی اساس پنهان کردن خطری است که سلاح های هسته ای آن برای منطقه و جامعه بین المللی ایجاد می کند.

به گفته دیپلمات ارشد ایرانی ، برای از بین بردن این تهدید ، جامعه بین المللی باید رژیم اسرائیل را مجبور کند که از فعالیت های تهدیدآمیز تسلیحات هسته ای خود دست بکشد ، به معاهده عدم اشاعه سلاح های هسته ای ملحق شده و بر کلیه فعالیت های هسته ای خود نظارت داشته باشد. امکانات آژانس بین المللی انرژی اتمی.

وی افزود نماینده این رژیم تروریستی از تریبون شورا که وظیفه اصلی حفظ صلح و امنیت بین المللی را بر عهده دارد سوء استفاده کرده و آشکارا یکی از کشورهای عضو سازمان ملل را با زور تهدید کرد. این تهدید نقض فاحش حقوق بین الملل ، منشور ملل متحد و به ویژه بند (4) ماده 2 منشور است و بنابراین باید توسط شورای امنیت رد و محکوم شود.

تخت روانچی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران این حق ذاتی را برای خود محفوظ می دارد که کلیه اقدامات حفاظتی و دفاعی لازم را مطابق قوانین بین المللی انجام دهد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید